Gå til innhold

Ny, brukt eller leid brudekjole - hva skal du ha?


Babybel

Anbefalte innlegg

Jeg har kikket litt på brudekjoler, og det er en del med ganske stive priser. 20.000 for en kjole som blir brukt en dag - og som man ikke får solgt etterpå? Så jeg vurderer brukt kjole. Gifter meg om litt over et år.


Så , hva skal du ha/hva hadde du?
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Byjenta! skrev:

Vi gifter oss neste sommer og jeg har kjøpt en ny brudekjole :)

Hadde du bestemt deg for at den skulle være ny, eller var du og prøvde i butikk og falt for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Babybel skrev:

Hadde du bestemt deg for at den skulle være ny, eller var du og prøvde i butikk og falt for den?

Begge. Jeg visste jeg ville ha en by ubrukt brudekjole :) og var i brudesalongen og falt for den med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha ny. Elsker å kjøpe kjoler til spesielle anlendinger og ingenting er vel mer spesielt enn mitt eget bryllup. Men jeg har ikke brukt mer enn 4000 kroner inkludert underskjørt. Er man litt kreativ, så får man til forskjellig.

Anonymkode: f429d...563

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å sy selv eller bruke bunad. Gidder ikke bruke  penger på brudekjole ass. 20.000,- for et plagg du skal bruke én dag? For meg er det galskap.

Anonymkode: 448ab...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se på zalando f eks og søk på hvite kjoler. Der har de en god del som kan brukes som brudekjole . Stort sett alt i prisklasse under 5000 inkl tilpasning av skredder :) legges stadig til nye kjoler der så man kan finne en rimelig og fin kjole. Trenger ikke koste 20 000. Ser selv ettersom jeg gifter meg neste sommer :)

Anonymkode: e59cd...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte brukt kjole i salong. Var strålende fornøyd med den, den så jo helt ny ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke leid kjoler lenger. Kjøpte selv brukt på finn. Kjøpte for 7000 og solgte den året etter til 5000.

Anonymkode: 7ddd8...fdd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ikke brudekjole, men en finere paljettkjole i lys farge, og ganske sexy om jeg må si det, men jeg er 40, så "uskyldig" brudekjole hadde sett feil ut for meg. Bestilte fra USA fordi den var utsolgt ellers, det kostet meg rundt 2000 kr, dyreste plagget jeg noen gang har kjøpt. 

Anonymkode: fc465...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok kjøpe ny, den gamle er full av tacosaus 

Anonymkode: 1f30d...ce7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en nydelig vintage kjole, men den var ikke en brudekjole. Min kjole kan brukes i en rekke anledninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Jolene skrev:

Hadde en nydelig vintage kjole, men den var ikke en brudekjole. Min kjole kan brukes i en rekke anledninger :)

Digresjon: hvor fikk du tak i den? :)

Anonymkode: e59cd...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Digresjon: hvor fikk du tak i den? :)

Anonymkode: e59cd...bdc

Jeg fikk den faktisk. Var utrolig heldig. Over 50 år gammel, i perfekt stand og passet meg perfekt størrelsesmessig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretex selger billige kjoler! Kjøp evt brukt på Finn, nye brudekjoler kan du få for 8 - 10' i salong, ellers så kan du kjøpe på feks jj's house. Ikke like fin kvalitet som på salong, men de er vesentlige billigere. Husk at hvis du skal kjøpe brukt så er kjolene ofte litt ødelagte. De er laget i skjøre materialer, og ofte blir det hull i blonder, stor slitasje nederst osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎05‎.‎07‎.‎2017 den 10.25, AnonymBruker skrev:

Man får ikke leid kjoler lenger. Kjøpte selv brukt på finn. Kjøpte for 7000 og solgte den året etter til 5000.

Anonymkode: 7ddd8...fdd

Ahhhh, jeg visste ikke at man ikke fikk leid kjoler lenger.

På ‎05‎.‎07‎.‎2017 den 10.48, AnonymBruker skrev:

Må nok kjøpe ny, den gamle er full av tacosaus 

Anonymkode: 1f30d...ce7

Har du sølt tacosaus på den før bryllupet? :hakeslepp: Har du sjekket med et renseri om de kan få det vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sydd en pen selskapskjole i lys, lys isblå farge med hvite blonder på Tøyen til en brøkdel av en liknende konfeksjonskjole. Brudekjoler er ikke spesielt flatterende når man nærmer seg 25 år.

Anonymkode: c65e8...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet meg for 16 år siden. Ble fridd til veldig overraskende. Vi bestemte oss for å gifte oss året etter. To uker etter frieriet gikk jeg innom en butikk og fant kjolen. Ikke en brudekjole, men for meg var den perfekt. Min kjole! 

Deponerte på den og tok den med til foreldrene mine. Min far gråt da jeg viste den til dem. 

Kostet kr  2000,-

Anonymkode: e6a95...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...