Gå til innhold

Norwegian kort


camliiaa

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som har norwegian kredittkort? 

Er det noe du er fornøyd med, og vil anbefale? I såfall, hvorfor? 

:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker det kun på norwegian.no og i utlandet. :)

Anonymkode: c2540...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, camliiaa skrev:

Hei! Noen som har norwegian kredittkort? 

Er det noe du er fornøyd med, og vil anbefale? I såfall, hvorfor? 

:-) 

Ikke spesielt bra. 

Renten ved å dele opp betaling er høy. Gevinsten ved å bruke kortet (1% cashback som må brukes hos Norwegian) er ganske dårlig. Alt i alt vil jeg gi kortet terningkast 3. Eneste fordelen jeg ser er hvis du flyr mye med Norwegian. Da kan du betale billettene dine uten å betale gebyr (som ofte kan være flere hundre kr med et annet kredittkort).

Vil si at 365 direkte har best cashback. Og Skandiabanken har best rente. For bruk i bensinstasjoner er DNB mc ganske bra. 4% fast rabatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, camliiaa skrev:

Hei! Noen som har norwegian kredittkort? 

Er det noe du er fornøyd med, og vil anbefale? I såfall, hvorfor? 

:-) 

Ulempen med Norwegian kortet er at fordelene bare kan taes ut på flyreiser. Ellers er kortet greit det, til sitt bruk. 

Bruker ulike kredittkort der det er fordeler/rabatter å hente.

Anonymkode: b1953...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjøpe varer (fysisk i butikk) for 100.000 for å tjene  1000kr i bonuspenger. Minimalt å hente.

Anonymkode: 3e8cf...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint kort å ha med på ferie, gebyrfritt bruk og kontantuttak i minibank i utlandet (bare et valutapåslag).

Cash points er også et fint system, 1 cashpoint er faktisk 1 krone, og man kan trekke det fra betalingen på enhver vanlig flybillett i stedet for at man må kjøpe bonusbilletter som på SAS. 

Anbefaler det gjerne som et feriekort, og dersom du flyr en del norwegian og er med i reward-programmet der så bør du definitivt ha det. 

Rente på kredittkort er alltid skyhøyt, det gjelder å betale regningen før de begynner å løpe uansett hvilket kort man har. Det man kanskje kan være obs på med banknorwegian er at de kaster penger etter deg, de ville gi meg kredittgrense på 100 000 eller noe da jeg anskaffet meg det, samtidig har jeg lest flere steder at det er den absolutt verste banken å deale med om du ikke kan betale. Så dersom du er en luksusfellen-kandidat så er det altså kanskje det verste kortet å anskaffe seg.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må kjøpe varer (fysisk i butikk) for 100.000 for å tjene  1000kr i bonuspenger. Minimalt å hente.

Anonymkode: 3e8cf...755

Det trenger ikke å være fysisk i butikk, gjelder jo også netthandel. Greit at 1% ikke er så mye, men det er jo en prosent man ellers ikke hadde fått. For oss som flyr ofte med norwegian er kortet bra å ha. Er oppe i 6% ekstra bonus på flyreisene i tillegg til gratis setereservasjon. Renten betyr ingenting for meg, da jeg alltid betaler på forfall. 

Anonymkode: 53d8d...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det og er fornøyd. Er som ethvert kredittkort egentlig. Renten bryr jeg meg ikke om, jeg betaler hele beløpet til forfall. 

Jeg har 3500kr på reward kontoen min nå som jeg bruker til å kjøpe flyreiser med. Får jo ekstra reward av å bruke det på å kjøpe flyreiser også. 

Anonymkode: e33b6...202

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte det et par år, hadde ingen problemer med det. Men byttet fordi jeg ikke lenger er fornøyd med kun 1% bonus, som kun kan brukes på flyreiser med norwegian. For lav bonus til at det gjør opp for følelsen av å være bundet til dette ene selskapet.

Nå bruker jeg komplett, som i praksis gir 2% i butikk og 4% på nettkjøp. Eneste nedsiden er at bonen halvveres hvis du bruker den til nedbetaling istedet for å ta den ut i gratis varer eller rabatt hos komplett. Men bra at muligheten er der.

Anonymkode: 16f6c...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Cuntzilla skrev:

Fint kort å ha med på ferie, gebyrfritt bruk og kontantuttak i minibank i utlandet (bare et valutapåslag).

Akkurat dette synes jeg også er greit; at det er gebyrfritt i utlandet. Er ikke alle kort som er slik.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke å være fysisk i butikk, gjelder jo også netthandel. Greit at 1% ikke er så mye, men det er jo en prosent man ellers ikke hadde fått. For oss som flyr ofte med norwegian er kortet bra å ha. Er oppe i 6% ekstra bonus på flyreisene i tillegg til gratis setereservasjon. Renten betyr ingenting for meg, da jeg alltid betaler på forfall. 

Anonymkode: 53d8d...729

:jepp:
Jeg har fått en del rewards på et år - veldig kjekt!
Betaler også innen forfall, så renta spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Babybel skrev:

Akkurat dette synes jeg også er greit; at det er gebyrfritt i utlandet. Er ikke alle kort som er slik.

:jepp:
Jeg har fått en del rewards på et år - veldig kjekt!
Betaler også innen forfall, så renta spiller ingen rolle.

Jeg fikk skyhøye gebyr da jeg tok ut penger i en minibank i Tyrkia. Fikk ikke sånt gebyr på vanlig MasterCard, så jeg er ikke fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvordan du bruker det. Om du altlid betaler hele beløpet når regningen kommer, og ikke bruker det til å betale regninger og ta ut kontanter, er det veldig bra. Ellers er det veldig dyrt. 

Det som er bra med det er at du får cashback på alt. Mange andre kort har "kun på bensin", "kun på dagligvare", "kun i norgesgruppen sine butikker"; osv. Norwegian vet du hva du får overalt. 

Så kommer det an på om du flyr... Om du aldri har tenkt å fly med Norwegian, er det et meningsløst kort å ha. Om du derimot flyr en del med dem, er det veldig kjekt. Greit at 1 poeng = 1 krone. Jeg har fått "gratis" tur til London i vår med norwegianpoeng takket være kortet. 

Anonymkode: a2f5a...675

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.6.2017 den 22.48, Filippa90 skrev:

Jeg fikk skyhøye gebyr da jeg tok ut penger i en minibank i Tyrkia. Fikk ikke sånt gebyr på vanlig MasterCard, så jeg er ikke fornøyd.

Da er det banken som eier minibanken i Tyrkia som har tatt et gebyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Da er det banken som eier minibanken i Tyrkia som har tatt et gebyr.

Nei. Prøvde med flere kort, og andre i familien tok også ut der uten gebyr. Men da pappa prøvde Norwegiankortet fikk han også gebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Filippa90 skrev:

Nei. Prøvde med flere kort, og andre i familien tok også ut der uten gebyr. Men da pappa prøvde Norwegiankortet fikk han også gebyr.

Hentet fra prislisten på Norwegian-kortet: 

Kortbruk i utlandet:

*Gjelder kontantuttak i lokal valuta. Ved kontantuttak i NOK vil gebyr på kr 39,- kunne beregnes. I utlandet tar enkelte minibankeiere et eget gebyr. Dette går ikke til Bank Norwegian
**Uttak over skranke prises som regningsbetaling. Gebyret er kr 0,- men renten løper fra uttaksdato

Så det er altså ikke gebyr på minibankuttak i utlandet når man bruker norwegian-kortet. 

VISA Varekjøp kr 0,-
VISA minibankuttak kr 0,- *
VISA kontantuttak i bank kr 0,- **
Valutapåslag 1,75%
Nødkontanter kr 850,-

Anonymkode: a2f5a...675

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.6.2017 den 22.48, Filippa90 skrev:

Jeg fikk skyhøye gebyr da jeg tok ut penger i en minibank i Tyrkia. Fikk ikke sånt gebyr på vanlig MasterCard, så jeg er ikke fornøyd.

Iflg prislisten som er lagt ut i innlegget ovenfor her, så er det nok valutapåslag du har fått, ikke gebyr.

"

Valutapåslag 1,75%

"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Filippa90 skrev:

Nei. Prøvde med flere kort, og andre i familien tok også ut der uten gebyr. Men da pappa prøvde Norwegiankortet fikk han også gebyr.

Dersom det ikke er valutapåslaget som kom overraskende på deg, men et gebyr i tillegg til dette, så er det jo en feil da. Det betyr ikke at de tar skyhøye gebyrer, de tar 0 for uttak i utlandet og valutapåslaget er på normalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Million skrev:

Iflg prislisten som er lagt ut i innlegget ovenfor her, så er det nok valutapåslag du har fått, ikke gebyr.

"

Valutapåslag 1,75%

"

Valuta påslagetnhos Norwegian er på 1,75 %, mange andre kort har 2 %. 

 

10 timer siden, Filippa90 skrev:

Nei. Prøvde med flere kort, og andre i familien tok også ut der uten gebyr. Men da pappa prøvde Norwegiankortet fikk han også gebyr.

Har dere tatt dette opp med Norwegian, og hva svarte de? 

 

:opplyser: Jeg,oppdaget at Norwegian har app. Den er helt super og anbefales.  

Anonymkode: b1953...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Valuta påslagetnhos Norwegian er på 1,75 %, mange andre kort har 2 %. 

Anonymkode: b1953...a8a

Ja....? Hvorfor siterer du meg, der jeg skriver 1,75%, og så gjentar du det samme selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...