Gå til innhold

Sambo har ikke gratulert meg engang...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Apropos masseflukt fra kvinneguiden :ironi:

Anonymkode: fc49c...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer trådstarter!! :) 

En A er en karakter som henger meget høyt! Det betyr at du har levert en;

"Fremragende prestasjon som klart utmerker seg. Kandidaten viser svært god vurderingsevne og stor grad av selvstendighet."

I min bok er du en helt som har jobbet deg fra mer eller mindre gjennomsnittlige karakterer og opp til en A på selve hovedoppgaven. Jeg synes det høres ufattelig smålig ut av samboeren din at han ikke feirer deg!

 

Og han er visst ikke den eneste...

Jeg blir noen ganger så flau av å lese her inne!

"Har du vært flink sa du? Skulle du ønske partneren din brydde seg? Nei, han sendte jo melding og sa oi så bra. Ikke vær så storforlangende!"

Si meg, hva slags partnere er det dere forventer å finne dere, som lever helt i din egen boble og ikke følger med på noe som betyr noe for dere? Forventer dere at han kan knytte lissene sine og lukke døren etter seg, eller er det også for mye å forvente?

Eller er dette Janteloven i oppfyllelse, man skal for guds skyld ikke innrømme at noen er superflinke for da betyr det at man er dårligere selv? Nei. Man er bare dårlig når man ikke har anstendighet nok til å verdsette og anerkjenne andres prestasjoner.

 

6 timer siden, Vera Vinge skrev:

Det er jo nesten standard i slike tråder å be ts om å skjerpe seg. Som om ingen her inne noensinne har menneskelige følelser..?

Det er klart du ønsker å dele gleden med han som står deg nærmest, og at det føles litt stusselig at han kun kommenterer det helt kort i en melding. Det betyr jo ikke at du kun gjør ting for å få andres anseelse, som noen antyder... Kanskje er han bare tankeløs og dårlig på sånt, kanskje er han misunnelig eller kanskje er han så lite opptatt av sånt at han ikke skjønner hvor bra det er? Å få en A er jo kjempebra, og skjønner ekstra godt at du er stolt og glad når du nevner at du ikke har fått sånne karakterer før!

Og det blir jo meningsløst å diskutere hva som betyr mest å si av "gratulerer" og "oi, så flink du er", når sånt også handler mye om hvordan det sies.

Nettopp :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24. juni 2017 den 18.51, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen :) ja, jeg er klar over at jeg reagerer kanskje litt overdrevet her, men det er som en skriver lenger oppe, gleden punkterte vel gjerne litt. Jeg har jobbet knallhardt med en svær oppgave, vi har måttet koordinere familielivet ganske grundig for å få ting til å gå opp rundt dette. Det ble derfor en helt vanvittig opptur når jeg på siste eksamen og mest betydningsfulle eksamen  går ut med en A (som aldri har skjedd før). Det er kjipt å ikke føle jeg kan snakke om dette hjemme, han har ikke nevnt det med et ord ansikt til ansikt. Å ikke føle jeg kan dele gleden her hjemme synes jeg er vanskelig. Jeg var litt smådeppa i går, det har gått over nå, men gleden for karakteren er ikke så stor når jeg sitter alene med den her hjemme. Tror jeg ender med å ta en prat med han, jeg synes dette her er litt kjipt, kvinnfolk eller ikke :P

 

-ts

Anonymkode: 722fa...e28

(Har ikke lest videre) Hvorfor kan du ikke snakke om det hjemme? Hvorfor sier du ikke: Jeg er superglad!!! Jeg vil feire! Kom, så fikser vi barnevakt og går ut og skåler! 

Ikke: Du er kjip, du sårer meg, jeg er deppa, du ødelegger all min glede og stolthet. 

Dette er ikke noe å krangle om eller depoe av, det er noe å være glad for og feire!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer selv på en høgskole. En A ligger sykt høyt. Det er det beste du kan få. Hadde jeg fått det ( får mest B og C) hadde jeg drukket meg dritings og svingt meg i taklampa, danset på bordet og hylt av ren og skjær fryd.

Det er ikke mange forunt å få en A. Det er first class. 

Fy fader TS, gled deg vilt over resultatet . Din samboer må være misunnelig, eller en ignorant tosk som ikke har peiling.

Hadde du vært min kjæreste hadde jeg bedt deg ut på en gourmetrestaurant og feiret deg hele kvelden + en lidenskapelig natt +++

Sier bare: Gratulerer så mye TS!!

Anonymkode: 0fabb...c9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er dramatisk og overfølsom. Mem det er jo ikke noe nytt med dere kvinner. Ikke heng dere opp i små bagateller som dette

Anonymkode: 0f94a...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at "flott" var noe negativt!?

Anonymkode: d6faf...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.6.2017 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Men Gud bedre, det er bare en karakter... Det viser jo bare at TS har jobbet hardt i dette ene emnet. Så han skulle gratulere henne fordi hun har vært flink til å jobbe?

Anonymkode: 3ad7a...e31

Nei, det er ikke bare en karakter for TS, og det er jo hele poenget.

Anonymkode: 5129c...98a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/25/2017 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Men Gud bedre, det er bare en karakter... Det viser jo bare at TS har jobbet hardt i dette ene emnet. Så han skulle gratulere henne fordi hun har vært flink til å jobbe?

Anonymkode: 3ad7a...e31

Du utviser omtrent like lite innsikt som samboeren til Ts har. Sannsynligvis har du aldri hatt ambisjoner verken på skole eller idrettsarenaen. Så da får du lære det han ikke har lært:

En karakter er ikke "bare" når det gjelder store eksamener eller en oppgave. For de fleste betyr det noe eller mye. Det er hele lønnen din for det semesteret eller de semestrene. Og det er ikke alltid man belønnes med det, selv om man er flink til å jobbe - for Ts er det hennes første A og det er jo ikke fordi hun ikke har vært flink til å jobbe før. Endelig får hun lønn for strevet. Det er som å få medalje i et mesterskap du har forberedt deg veldig lenge på mot vanskelige konkurrenter. Men det vil du sikkert heller ikke forstå fortjente en liten feiring.

Hvor mange gleder har man ellers i uken, måneden eller året? Hvorfor være så innmari kjip på å dele de få som er? Hvorfor må hverdagen og livet være så kjipt som du kan få det? 

Anonymkode: 3b5be...f66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Lou Salome skrev:

(Har ikke lest videre) Hvorfor kan du ikke snakke om det hjemme? Hvorfor sier du ikke: Jeg er superglad!!! Jeg vil feire! Kom, så fikser vi barnevakt og går ut og skåler! 

Ikke: Du er kjip, du sårer meg, jeg er deppa, du ødelegger all min glede og stolthet. 

Dette er ikke noe å krangle om eller depoe av, det er noe å være glad for og feire!

Man vil jo gjeve at entusiasmen skal være ekte. Ikke pådyttes. Det du foreslår er omtrent så hyggelig som å kjøpe bursdagsgaven sin selv. 

Anonymkode: 3b5be...f66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, a l'orange skrev:

Gratulerer trådstarter!! :) 

En A er en karakter som henger meget høyt! Det betyr at du har levert en;

"Fremragende prestasjon som klart utmerker seg. Kandidaten viser svært god vurderingsevne og stor grad av selvstendighet."

I min bok er du en helt som har jobbet deg fra mer eller mindre gjennomsnittlige karakterer og opp til en A på selve hovedoppgaven. Jeg synes det høres ufattelig smålig ut av samboeren din at han ikke feirer deg!

 

Og han er visst ikke den eneste...

Jeg blir noen ganger så flau av å lese her inne!

"Har du vært flink sa du? Skulle du ønske partneren din brydde seg? Nei, han sendte jo melding og sa oi så bra. Ikke vær så storforlangende!"

Si meg, hva slags partnere er det dere forventer å finne dere, som lever helt i din egen boble og ikke følger med på noe som betyr noe for dere? Forventer dere at han kan knytte lissene sine og lukke døren etter seg, eller er det også for mye å forvente?

Eller er dette Janteloven i oppfyllelse, man skal for guds skyld ikke innrømme at noen er superflinke for da betyr det at man er dårligere selv? Nei. Man er bare dårlig når man ikke har anstendighet nok til å verdsette og anerkjenne andres prestasjoner.

 

Nettopp :) 

Er så forbanna enig at jeg skulle knelet for deg om jeg traff deg. 

Anonymkode: c1f37...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man vil jo gjeve at entusiasmen skal være ekte. Ikke pådyttes. Det du foreslår er omtrent så hyggelig som å kjøpe bursdagsgaven sin selv. 

Anonymkode: 3b5be...f66

Hun er jo entusiastisk! Han kan vel smittes litt av den? Hun lar ham ødelegge ekte glede, og han vet ikke engang at det er det han gjør! Jeg ser ikke noe galt i å ta meg et glass vin og si: det har jeg fortjent, jeg er så glad. Jeg ville ikke visst at en A burde feires, jeg har bare gratulert (og bare fått gratulasjon selv), jeg har ikke vært entusiastisk på mannens vegne, men glad fordi han er glad. Men jeg hadde blitt med på en feiring, og jeg kjenner følelsen. Hun bør feire litt med noen venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...