Gå til innhold

Vanlig grandiosa til 68 kr. Hva har skjedd?


kikkana

Anbefalte innlegg

Husker godt i studietider rundt 2000-2001 at du kunne få en grandiosa til 10 kroner. Sikkert 5 år siden sist gang jeg kjøpte en nå. Men hva har skjedd? Har verdien steget så mye eller mat blitt overpriset? Lønnen i min bransje har ikke steget x7 siden 2001 i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ordinær grandiosa koster rundt 40 kr. Du har sikkert sett på den glutenfrie i en dyr butikk. 

Og ja, det er klart at den norske kronen ikke er den samme som det var for 17 år siden. 

Anonymkode: 13b05...3ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, kikkana skrev:

Husker godt i studietider rundt 2000-2001 at du kunne få en grandiosa til 10 kroner. Sikkert 5 år siden sist gang jeg kjøpte en nå. Men hva har skjedd? Har verdien steget så mye eller mat blitt overpriset? Lønnen i min bransje har ikke steget x7 siden 2001 i hvert fall.

Den eneste matbutikken vi har her er Kiwi. I dag var grandiosa på ca 60 kr. For et par uker siden kostet grandiosaen i samme butikk 25 kr.. snakk om å endre prisene..det har og vært andre priser mellom 25 og 60 kr innimellom.. Kjøper ikke grandiosa til 60 kr altså...galskap :fnise:

Jeg synes veldig mye matvarer har blitt dyrere i det siste..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kroner i 2001 var 13,33 i 2016.

Jeg studerte fra 2004, da kunne vi av og til finne den lille mini-grandiosaen på 10-kronerstilbud.

Vet ikke hva den vanlige koster til vanlig i dag, men 68 må være en annen variant, eller en veldig spesiell butikk. Rema har ofte tilbud på 25, tror ikke den koster så voldsomt mye mer til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minlillesky skrev:

Den eneste matbutikken vi har her er Kiwi. I dag var grandiosa på ca 60 kr. For et par uker siden kostet grandiosaen i samme butikk 25 kr.. snakk om å endre prisene..det har og vært andre priser mellom 25 og 60 kr innimellom.. Kjøper ikke grandiosa til 60 kr altså...galskap :fnise:

Jeg synes veldig mye matvarer har blitt dyrere i det siste..

Det er noe som kalles tilbud og er noe som forekommer relativt hyppig i butikker, særlig på populære varer. 

Anonymkode: 13b05...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ordinær grandiosa koster rundt 40 kr. Du har sikkert sett på den glutenfrie i en dyr butikk. 

Og ja, det er klart at den norske kronen ikke er den samme som det var for 17 år siden. 

Anonymkode: 13b05...3ac

 

Den har jo ikke steget 4 ganger heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbud og etterspørsel. Du får hamstre når de har tilbud :) Ofte tilbud vettu. 

4 stk til 100 kr f eks. 

Også har de så mange varianter nå, før var det bare en sort. 

 

Anonymkode: f732d...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, applestories skrev:

10 kroner i 2001 var 13,33 i 2016.

Jeg studerte fra 2004, da kunne vi av og til finne den lille mini-grandiosaen på 10-kronerstilbud.

Vet ikke hva den vanlige koster til vanlig i dag, men 68 må være en annen variant, eller en veldig spesiell butikk. Rema har ofte tilbud på 25, tror ikke den koster så voldsomt mye mer til vanlig.

Nei det var en vanlig garndiosa, garantert. Men det skal siest at jeg er ett sted som er ganske så øde akkurat nå, så den lokale butikken bærer nok preg av det.

 

25 hører mer logisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som kalles tilbud og er noe som forekommer relativt hyppig i butikker, særlig på populære varer. 

Anonymkode: 13b05...3ac

Er da fullt klar over det. Men er da voldsomt å prisene skal svinge så og si hele tiden. Den ene dagen 60 kr for en grandiosa, den andre dagen 25 kr og tredje dagen 39 kr osv..  Pleier å hamstre litt når den er på tilbud til 25 kr :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tilbud og etterspørsel. Du får hamstre når de har tilbud :) Ofte tilbud vettu. 

4 stk til 100 kr f eks. 

Også har de så mange varianter nå, før var det bare en sort. 

 

Anonymkode: f732d...da6

Tja, men spiser ikke folk mindre sånt nå en før? Produksjonen må jo også ha blitt billigere på 17 år, med tanke på automasjon i fabrikk er billig "arb" kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Minlillesky skrev:

Er da fullt klar over det. Men er da voldsomt å prisene skal svinge så og si hele tiden. Den ene dagen 60 kr for en grandiosa, den andre dagen 25 kr og tredje dagen 39 kr osv..  Pleier å hamstre litt når den er på tilbud til 25 kr :) 

Sikkert lurt det. Dumt å støtte opp om varene er overpriset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte på "tilbud" på bunnpris til 45 kr. Syns ikke det er et tilbud med tanke på at det koster 25 kr på rema. 

Anonymkode: 2422c...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i 2002 jobbet jeg på Kiwi og da kostet den 25 kr. Da ble de solgt med tap. 

Mener å huske vanlig pris på de nå er 40-50kr ut fra hvor man handler. 

Anonymkode: 4d84c...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Grandisen er en god pizzabunn, men den har blitt veldig dyr ja, sjelden at den havner i min handlekurv nå om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den med Pepperoni er ofte billigere der jeg kjøper. Har også lagt merke til at frossen pizza er dyre. Tror det har med at det finnes få fabrikker i Norge og at mange er importert og mye dyrere, så de som lages i Norge legger seg litt under og tar profitten. Det er det jeg tipper iallefall.  I Spania får man helt ferske pizza i ferskvaredisken med mye bedre innhold til 1 euro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aldri Grandiosa til fullpris. Synes rett og slett ikke det er verdt 40-50 kroner eller mer for en sånn middag! For de samme pengene kan man jo lage noe mer ordentlig mat...

Pleier å kjøpe Grandiosa når det er 4 for 100 kr eller 5 for 100 kr-tilbud - og det er det jo egentlig ganske ofte.

Anonymkode: 4075c...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Hadde aldri betalt så mye for en grandis, da er det bedre å bruke ti minutter ekstra på kjøkkenet og lage hjemmelaget pizza. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
12 timer siden, applestories skrev:

Grandiosa er tydeligvis med i VGs matbørs.

Der kan du finne den i listen og se prisutviklingen over tid.

Takk for link. Interessant at Kiwi som liksom markedsfører seg som billige på frukt og grønt var den dyreste på enkelte grønnsaker i testen! 

 

16 minutter siden, Raindrops skrev:

Hadde aldri betalt så mye for en grandis, da er det bedre å bruke ti minutter ekstra på kjøkkenet og lage hjemmelaget pizza. 

Rema 1000 har jo også ferdig pizzabunner til rundt 20kr, så har man noen rester er det bare å slenge det på som topping. 

Kjøper ellers bare Grandiosa når det er 4 for 100 og den type tilbud. 

Og; har ikke Rema 1000 kommet med en ny billigpizza til rundt 20-30kr akkurat nå? Noen som har prøvd ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...