Gå til innhold

Hvor lenge tenker du på et kjøp?


Simbyxor

Anbefalte innlegg

Kommer an på hva det er, ikke prisen. Jeg hr gått på en smell når det gjelder sko (jobbesko og treningssko) sånn plutselig og spontant. Og telefon, jeg kan ikke være uten telefon om det går galt... nå holder den på å dø etter tre år... 
Ellers prøver jeg å ikke kjøpe noe, for å være ærlig. Har alt jeg trenger og enda litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker alltid lang tid på å bestemme meg, om det er ny vinterjakke ser jeg f.eks i alle butikkene på senteret og på nett før jeg bestemmer meg. Skal jeg ha elektronikk sjekker jeg tester og sammenligninger og venter ofte til black friday eller andre salg før jeg kjøper. Har ikke så god råd, så tror det lønner seg å legge litt tid i å sjekke ut omtaler og finne ut hvor jeg kan få det billigst.

Anonymkode: 6a2e4...2fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den over som sier at det spørs hva det gjelder og ikke prisen. 

Skal kjøpe nye baderomsmøbler og regner med å ha de i hvertfall 10å,  så da bruker jeg litt tid slik at jeg vet jeg blir fornøyd.

Anonymkode: 67f7e...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som er fattig må tenke veldig lenge på slikt. Har hatt lyst på (og trengt sårt) en allværsjakke i over 3 mnd, og gleden var stor når jeg endelig fant den på salg fordi det var gammel modell (og den er mye bedre teknisk enn den nye modellen fra samme merke!).

Anonymkode: 535dc...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hva det er, og jeg prøver å ikke kjøpe ting vi ikke trenger ("greit å ha" er litt ullen kategori). Som regel venter jeg noe uker eller måneder, noen ganger venter jeg et eller flere år. Liker å være helt sikker på at det er noe jeg virkelig vil ha. Som regel foretrekker jeg å betale ned ekstra på lån framfor å kjøpe ting jeg ikke trenger. 

Kommer jeg over er godt tilbud, kan det hende jeg slår til raskt, avhengig av hva det er.

Et eksempel. Jeg har i flere år ønsket meg en konjakkfarget skinnveske i en viss størrelse. Altså ikke noe jeg må ha, men som jeg synes hadde vært kjekt å ha. Over flere år har jeg leita etter riktig modell i riktig farge og kvalitet (innenfor budsjettet). Nå i vår fant jeg den og når jeg i tillegg kom over et tilbud, brukte jeg kun en uke før jeg kjøpte den. Den kostet noen tusen. 

 

Anonymkode: b8b40...254

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt over 1000 sjekker jeg opp mot andre butikker. Jeg hiver ikke penger rundt meg.

Anonymkode: 8001d...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...