Gå til innhold

Masseflukt fra KG-forumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Uhumskheter

Har vært her i årevis, men det siste året har det blitt så råttent her at jeg gidder ikke. Stikker innom nå og da og får konstatert at det fortsatt bare er nedrakking og ufyselige troll, og så drar jeg igjen. Synd, fordi det pleide å være et artig tidsfordriv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke noe gøy å være på et forum der man kun får stygge kommentarer i 99% av tilfellene. Enten så er det skrivefeil, eller så blir man kalt troll.

Folk klager på ab, men det  er faktisk 50/50 her.

Anonymkode: d9ac1...9c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Horten Market skrev:

Det er ikke moderatorenes feil, de bare gjenspeiler samfunnet slik har blitt. Det forventes at de reagerer som de gjør.

Vår tid kan kalles krenkelsens tidsalder. Det henspiller ikke på at folk krenker hverandre mer nå enn før, men at folk føler de blir krenket for den minste ting, og har all rett på sin side. Det spiller ingen rolle hvordan et utsagn er ment, det som betyr noe er hvordan det oppfattes. Den som ytrer seg har ikke lenger definisjonsmakten over innholdet i det som blir sagt. Tilhøreren har all makt. Om tilhørerne bestemmer seg for at ditt utsagn skal tolkes krenkende, så spiller det ingen rolle at du kan forklare at du mente noe helt annet. Mobben bestemmer, du skal lynsjes.

Det virker som enkelte misforstår dette med "krenkelsens tidsalder", og tror at bare de sier noe som møter motbør, så er det helt sikkert alle andre som er krenkbare, en indoktrinert saueflokk i vår tid, mens den som møter motstand bare er en misforstått person som tør og våger. Jo drøyere jo morsommere, liksom. 

Faktum er at man kan spøke med det aller meste, men man må ha evnen til å forstå tid og sted for når det passer seg, og man må ha situasjonsforståelse. Man må også kjenne sitt publikum, og ta i betraktning mediet. Skriftlig kommunikasjon tar bort mange måter å nyansere et budskap på ved hjelp av tonefall og kroppsspråk, for eksempel.  Det krever faktisk enormt gode sosiale antenner, en "intuisjon" for å forstå nyanser og andre egenskaper for å vellykket spøke med drøye ting. 

Og en ting til: Bare for at det er drøyt, så er det ikke nødvendigvis morsomt. 

Ser du bruker plusser som argument for at folk forstår humoren din. Vel, folk plusser søren meg innlegg som oppfordrer til selvskading og selvmord her inne også, så det er ikke akkurat et kvalitetstegn i seg selv. 

Skal vi sette oss i en tidsmaskin og dra tilbake noen tiår i tid og se om det hadde blitt godt mottatt å f.eks. fortelle noen man ikke kjenner at deres savnede familiemedlem henger og dingler i et tre? 

 

Endret av Søgni
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er mange av de interessante, fornuftige og morsomme brukerne forsvunnet og blitt erstattet av køddebrukere i det siste? :klo:

Har ikke vært her så mye i det siste og jeg syns det er påfallende. Husker ikke om det var sånn på sommerferien i fjor også da så det kan være en faktor :P

Anonymkode: fbfa8...dc9

De har nok reist på ferie :)

Anonymkode: 31d2a...690

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg likte meg godt på Rampelys når jeg var mest aktiv her inne. Men på grunn av modereringen, så er det lite interessant å diskutere der inne lenger :( Sånn forsvinner vi som ville diskutere, og de som bare vil kritisere blir sittende igjen. Da går kvaliteten på forumet ned, så forsvinner enda flere debattanter, de useriøse får mer plass osv.

 

Anonymkode: 33c05...5fa

Les på twitter, det er en endel brukere som har laget en hemmelig gruppe for å diskutere fotbalfruen pga moderingen.

Anonymkode: 97e58...acd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les på twitter, det er en endel brukere som har laget en hemmelig gruppe for å diskutere fotbalfruen pga moderingen.

Anonymkode: 97e58...acd

på facebook

Anonymkode: 97e58...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
4 minutter siden, Søgni skrev:

Det virker som enkelte misforstår dette med "krenkelsens tidsalder", og tror at bare de sier noe som møter motbør, så er det helt sikkert alle andre som er krenkbare, en indoktrinert saueflokk i vår tid, mens den som møter motstand bare er en misforstått person som tør og våger. Jo drøyere jo morsommere, liksom. 

Faktum er at man kan spøke med det aller meste, men man må ha evnen til å forstå tid og sted for når det passer seg, og man må ha situasjonsforståelse. Man må også kjenne sitt publikum, og ta i betraktning mediet. Skriftlig kommunikasjon tar bort mange måter å nyansere et budskap på ved hjelp av tonefall og kroppsspråk, for eksempel.  Det krever faktisk enormt gode sosiale antenner, en "intuisjon" for å forstå nyanser og andre egenskaper for å vellykket spøke med drøye ting. 

Og en ting til: Bare for at det er drøyt, så er det ikke nødvendigvis morsomt. 

Ser du bruker plusser som argument for at folk forstår humoren din. Vel, folk plusser søren meg innlegg som oppfordrer til selvskading og selvmord her inne også, så det er ikke akkurat et kvalitetstegn i seg selv. 

Skal vi sette oss i en tidsmaskin og dra tilbake noen tiår i tid og se om det hadde blitt godt mottatt å f.eks. fortelle noen man ikke kjenner at deres savnede familiemedlem henger og dingler i et tre? 

Bravo! 

Veldig på kornet dette med "krenkelsens tidsalder". At man ikke tåler akkurat den og den spøken betyr ikke det at "du tåler ingenting" er passende. Savner humor, men det er ikke humor når man ikke eier et gram av takt og tone. Man kan spøke med alt, men man kan ikke spøke med alt alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Rainstorm skrev:

Men det er jo forskjell på å skrive f.eks at "partneren din har sikkert hengt seg i et tre allerede" i en seriøs tråd og det med tråder som ikke er spesielt seriøse fra begynnelsen. Det er jo ikke lov med tulletråder her, og det fører til at alt skal være så seriøs. Jeg er nok litt for PK selv altså, men det går an å være FOR at man skal holde seg saklig og ikke krenke folk i seriøse tråder, og samtidig et ønske om mer fjasete tråder med flir og fanteri. :P:sjenert: Går ikke det?

Det er jo en egen del av forumet som er dedikert til fjasing så det går nok helt fint. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donniedarko

Jeg blir i dårlig humør av å være her inne pga all drittslengingen. Uansett hvaslags tråder som blir startet så er det noen som må slenge dritt til TS. Type "Kan du ikke finne ut av det selv?", "Hvorfor spør du om noe så dumt?", eller de legger meninger i HI som ikke var der i utgangspunktet og begynner å skjelle ut TS av en eller annen imaginær grunn. Sukk.

Det verste er at jeg tror jeg begynner å bli frekk selv av å være her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
1 minutt siden, Hermine Grang skrev:

Det er jo en egen del av forumet som er dedikert til fjasing så det går nok helt fint. :)

Det har du rett i. Men er ikke veldig ofte jeg ser særlig flir og fanteri i sosial prat og humor-forumet. Det er ikke hysterisk morsomme tråder der. Tråder om folk som har fått diare i bilen til kjæresten og tørker det vekk med Donald-blader eller venninner som har godtesnop i lomma og ikke vil dele, eller svært detaljerte tråder om dovanene til folk. Slikt finner man ikke på sosial prat og humor ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tro det du. 

Det er masse troll her + kvinnehatere/rare folk som har gjort at folk har forsvunnet. 

Anonymkode: 6fe36...e0c

Det er faktisk svært, svært lav terskel for å utestenge brukere forumledelsen ikke er (subjektivt!) enige i uttalelsene til. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Simbyxor skrev:

Det er faktisk svært, svært lav terskel for å utestenge brukere forumledelsen ikke er (subjektivt!) enige i uttalelsene til. 

 

Hadde det vært tilfelle så hadde langt flere vært utestengt. 

Anonymkode: 350a8...63c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært tilfelle så hadde langt flere vært utestengt. 

Anonymkode: 350a8...63c

De er jo det

Jeg har skrevet ting som ikke er kontroversielle, men som ikke passer med hva ledelsen mener. Så da passet jeg ikke inn her - bye bye i tre måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, amativeReflection skrev:

Det er det ikke. Jeg har blitt utesteng tre ganger allerede.

Er ikke lov å si noe her på kg som kan fornærme noen ellet noe som helst kritikk mot kvinner. Da er du kvinnehater og får advarsel.

Savner Brownbrown , bootyhunter og wisper

Anonymkode: b3c15...654

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råkkenråll
15 timer siden, Rainstorm skrev:

Jeg husker det var mange sånne hysterisk morsomme tråder, som bare var helt fantastiske, og kanskje var det troll og kanskje var det ekte, men vittig var det i alle fall. De føler jeg ikke at jeg har sett på noen år. Når det kommer opp sånne slagere så er det gamle tråder. Jeg vil bli underholdt. :P Le til jeg gråter. 

Hore på hobbysakene- tråden er en sånn tråd :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Simbyxor skrev:

De er jo det

Jeg har skrevet ting som ikke er kontroversielle, men som ikke passer med hva ledelsen mener. Så da passet jeg ikke inn her - bye bye i tre måneder.

At man selv ikke mener det man skrev var kontroversielt betyr jo ikke at det er lav terskel for utestengelse. 

Anonymkode: 350a8...63c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At man selv ikke mener det man skrev var kontroversielt betyr jo ikke at det er lav terskel for utestengelse. 

Anonymkode: 350a8...63c

Jo. Hvis du skriver "muslimer spiser svinepølser" i alle trådene du svarer i, kan du bli utestengt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Råkkenråll skrev:

Hore på hobbysakene- tråden er en sånn tråd :P 

Du skal ha bra lite empati for å synes det. 

Anonymkode: 72d57...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Simbyxor skrev:

Jo. Hvis du skriver "muslimer spiser svinepølser" i alle trådene du svarer i, kan du bli utestengt. 

Det er jo ikke lav terskel å å stenge ut noen som driver med spam. 

Anonymkode: 350a8...63c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...