Gå til innhold

Kommer ei jente på 5 år med bleier i bursdagen....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun bæsjer i bleia enda, det er ikke aktuelt å bytte bæsjebleie på en unge på 5 år som ikke er mitt eget. Jeg blir Kvalm av tanken, skal jeg gi beskjed til foreldrene på forhånd eller ringe dem om hun bæsjer i bleia??

Anonymkode: 1f9c2...5bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem har barnebursdag halv ni om kvelden?

Trekk tilbake invitasjonen bare, og send en bekymringmelding til mattilsynet og barnevernet.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feiret nettopp 6-årsdag der en av gjestene bæsjet i trusa. :-)

Hadde satt pris på bleie i stedet! Send sms om ungen bæsjer i bleiaog vær glad den har bleie på.

Anonymkode: b6f4c...b76

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smålig tankegang. 

Hør med foreldrene om det er noen grunn til at barnet fortsatt bruker bleie, si du eventuelt kunne kommet med noen råd ift avvenning om du føler at du selv fikk det til på en god måte. Vinkle det positivt. 

Og bytt den bleien dersom ungen bæsjer. Trenger ikke gjøre en greie ut av det. Typisk nordmannen som ikke klarer å være omsorgsfulle overfor andre enn seg selv og sitt. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Det kan være mange grunnet til at dette barnet ikke har sluttet med bleie, det finnes tilstander, fysisk som psykiske. Jeg ville skiftet denne bleia om uhellet var ute, hvor ille kan det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen timer siden så var problemet i en annen tråd en firåring med bleier. Barn godt opp i alder som bruker bleier blir det reagert på fra både barnehage og helsestasjon. Unntaket er dersom barnet har et helseproblem som nødvendiggjør bleiebruk. 

Anonymkode: 1b862...888

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress å skifte bleie, da! Det er et lite offer for et barns trivsel og velvære. Synes ikke du skal blande deg opp i det, men du kan selvfølgelig spørre om de kan være tilstede. Å gi tips og råd, ville jeg aldri gjort... Det finnes så mange grunner til dette, og du har ingenting med det å gjøre uansett.

En barnebursdag er jo nettopp dèt. Barn i full lek, herjing og gjerne høye på sukker... Uhell kan raskt skje, med eller uten bleie. Jeg har en fireåring som av og til får uhell i trusa, både tiss og bæsj, fordi hun er så opptatt av leken og glemmer/enser ikke at hun må på do før uhellet er ute. I dette andre barnets tilfelle, kan det være snakk om en nødvendighet - ikke nødvendigvis fordi foreldrene ikke har "giddet" å avvenne henne.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn brukte bleie til han var 5 år, pga problemer med å gå på do og bæsje. Han turde rett og slett ikke, og ventet til det "kom av seg selv". Dette kom etter mye luftsmerter osv, og utviklet seg tilslutt slik at han gruet seg for å gå på do... Vi fikk ikke gjort noenting med det, og i samråd med helsesøster og barnehage, valgte vi å ha bleie på ham i stedenfor at han fikk alt i trusa... Som regel kom det aldri noe når han var noen steder, som oftest kun hjemme. Vi hadde bleie på i tilfelle. Han var skikkelig ekkel ;) 

Anonymkode: 8820a...453

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankegangen din provoserar meg, merkar eg. Tenk på barnet. Klart det ikkje skal gå rundt med bæsj i bleia. Som lunamuna seie- null stress å skifte bleie. Og ikkje av-inviter, det er enda værre. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amativeReflection skrev:

Hvem har barnebursdag halv ni om kvelden?

Trekk tilbake invitasjonen bare, og send en bekymringmelding til mattilsynet og barnevernet.

Jenta skal komme i mitt barn som skal ha selskap i helgen, og slapp av selskapet varer fra 12-14;)

Anonymkode: 1f9c2...5bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jenta skal komme i mitt barn som skal ha selskap i helgen, og slapp av selskapet varer fra 12-14;)

Anonymkode: 1f9c2...5bd

Send foreldrene hennes melding om at bursdagen er avlyst da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, DMS skrev:

Tankegangen din provoserar meg, merkar eg. Tenk på barnet. Klart det ikkje skal gå rundt med bæsj i bleia. Som lunamuna seie- null stress å skifte bleie. Og ikkje av-inviter, det er enda værre. 

Jaja, men jeg bytter ikke bleier på andres barn, med mindre jeg er barnevakt. Sorry men jeg synes det er kvalmt, foreldre får bytte selv, ungen er 5 år faktisk!

Anonymkode: 1f9c2...5bd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, lunamuna skrev:

Null stress å skifte bleie, da! Det er et lite offer for et barns trivsel og velvære. Synes ikke du skal blande deg opp i det, men du kan selvfølgelig spørre om de kan være tilstede. Å gi tips og råd, ville jeg aldri gjort... Det finnes så mange grunner til dette, og du har ingenting med det å gjøre uansett.

En barnebursdag er jo nettopp dèt. Barn i full lek, herjing og gjerne høye på sukker... Uhell kan raskt skje, med eller uten bleie. Jeg har en fireåring som av og til får uhell i trusa, både tiss og bæsj, fordi hun er så opptatt av leken og glemmer/enser ikke at hun må på do før uhellet er ute. I dette andre barnets tilfelle, kan det være snakk om en nødvendighet - ikke nødvendigvis fordi foreldrene ikke har "giddet" å avvenne henne.

Har ikle tenkt å gi tips eller råd, men jeg bytter ikke på ungen. Sorry! 

Anonymkode: 1f9c2...5bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn brukte bleie til han var 5 år, pga problemer med å gå på do og bæsje. Han turde rett og slett ikke, og ventet til det "kom av seg selv". Dette kom etter mye luftsmerter osv, og utviklet seg tilslutt slik at han gruet seg for å gå på do... Vi fikk ikke gjort noenting med det, og i samråd med helsesøster og barnehage, valgte vi å ha bleie på ham i stedenfor at han fikk alt i trusa... Som regel kom det aldri noe når han var noen steder, som oftest kun hjemme. Vi hadde bleie på i tilfelle. Han var skikkelig ekkel ;) 

Anonymkode: 8820a...453

Uff stakkar det, skjønner det. Jeg synes det var fælt å bytte på egne barn på 3 år, holdt seriøst på å kaste opp. Glad jeg er ferdig med bæsjebleier 🤢

Anonymkode: 1f9c2...5bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Selfie

Bekymringsmelding?! Seriøst? Får helt angst av KG noen ganger. Ungen min brukte bleie i perioder når hun var fem, fordi hun hadde angst for å gå på do og derfor lakk avføring. Hun endte opp på sykehus for det et par ganger, og hadde det ikke godt. Om noen hadde sendt bekymringsmelding, hadde det knekt meg helt.

Bare avtal med foreldrene at de må komme om det blir nødvendig, tror de skjønner at ikke du bytter bleie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på den dagen når barna du nå synes er så ekkel må bytte bleie på deg. Bleier må byttes på unge så vel som gamle, du får håpe de som skal ta vare på deg når du blir gammel ikke deler din avsky.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Tenk på den dagen når barna du nå synes er så ekkel må bytte bleie på deg. Bleier må byttes på unge så vel som gamle, du får håpe de som skal ta vare på deg når du blir gammel ikke deler din avsky.

Selfølgelig skal aldri mine barn bytte bleie på meg, det kommer aldri til å skje. Det er helt frivillig å jobbe på pleiehjem og i hjemmetjenesten, mange synes denne viktige jobber er svært givende og bryt seg ikke noe om bleieskift, dessuten er det en del av arbeidsoppgavene. Men jeg kommer aldri til å jobbe hverken på pleienhjem el lignende uansett. Er anestesisykepleier og slipper den oppgaven er okke en del av min jobb:)

Anonymkode: 1f9c2...5bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!

Nå har ikke vennene til sønnen min bleie da, men hadde en på overnatting som var uheldig og bæsjet I trusen. Han sa han ikke visste hvor badet var, men det skjedde dagen etter også. Hadde ingen problem med å fikse opp I det og sende han I dusjen. Da var han 7.

Jeg tar vare på barna som er hos oss uansett alder og utfordring. Bleie eller ikke.

Anonymkode: b4454...e70

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...