Gå til innhold

Vant 7 millioner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

7 millioner i byen jeg bor i er veldig mye, faktisk! For 7 millioner her i byen kan du få samme hus til 15 millioner på Oslo vest. Jeg har tenkt litt på å kjøpe en leilighet her i byen til 1,5 millioner og så leie den ut. Så kjøper jeg meg heller hus når jeg er ferdig med endt studie eller at jeg flytter inn i leiligheten jeg tenker å kjøpe. Har nok tjent litt på det iløpet av noen år. Senere vil jeg da kjøpe meg hus + at jeg kommer nok en dag til å få meg en mann.

Jeg er ganske så sikret resten av livet mitt hvis man tenker at jeg ikke kommer til å få boliglån + studielån. Kan til og med cashe ut for en bil. Null lån. + en mann i bildet vil være dobbelt så bra. Enda mere inntekter. 

Så det at jeg for eksempel bruker noen hundre tusen på skikkelig shopping og reiser er jeg sikker på ikke kan gjøre noe som helst skade!

ts

Anonymkode: d6428...568

Det du sier der høres veldig bra ut! Du er sikret hele livet ditt. Regner også med at du setter en del på sparing. Hadde jeg vært deg hadde jeg gjort akkurat det samme som du sier:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

  + at jeg kommer nok en dag til å få meg en mann.

ts

Anonymkode: d6428...568

Husk da å være litt forsiktig slik at mann ikke går etter pengene du har, men etter deg. Jeg har nemlig opplevd menn og "venner" som har gjort førstnevnte. Har aldri vunnet noe i Lotto, men jeg har hus, hytte, tomt, bil og penger. 

Anonymkode: 04ad6...73c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk da å være litt forsiktig slik at mann ikke går etter pengene du har, men etter deg. Jeg har nemlig opplevd menn og "venner" som har gjort førstnevnte. Har aldri vunnet noe i Lotto, men jeg har hus, hytte, tomt, bil og penger. 

Anonymkode: 04ad6...73c

Jeg er ikke dum.

Anonymkode: d6428...568

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så heldig du er! 🙌 

Anonymkode: a71c8...57f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for å forbli gjeldfri. Og ja, det inkluderer å betale ned studielånet også.

Anonymkode: 58a7a...5c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Forundret.. skrev:

Hvorfor skulle en gå ut fra at det er tull? 

 

Neh, si det. Er helt normalt at en vinner 7 mill og spør om hjelp til hva man skal bruke pengene til på KG.

Dette pleier jeg gjøre også hver gang jeg vinner millioner og ikke har peil på hva jeg skal gjøre med dem.

Anonymkode: 9697c...ff5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Bruker

Har du vunnet såpass mye penger,så følger det med økonomisk rådgivning  som du burde følge opp...Om du er i tvil så bør du kanskje ta noen runder m/ banken din å be om bistand der fremfor her på KG.......Ellers så har eg misstanke om at dette er bare "vrøvl"

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym Bruker skrev:

Har du vunnet såpass mye penger,så følger det med økonomisk rådgivning  som du burde følge opp...Tviler på det er noe hold i dette...

Ts har aldri sagt at hun har fått eller ikke fått rådgivning, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Ne, det har hun ikkje nevnt,men noe som dei fleste kan tenke seg....

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

7 millioner i byen jeg bor i er veldig mye, faktisk! For 7 millioner her i byen kan du få samme hus til 15 millioner på Oslo vest. Jeg har tenkt litt på å kjøpe en leilighet her i byen til 1,5 millioner og så leie den ut. Så kjøper jeg meg heller hus når jeg er ferdig med endt studie eller at jeg flytter inn i leiligheten jeg tenker å kjøpe. Har nok tjent litt på det iløpet av noen år. Senere vil jeg da kjøpe meg hus + at jeg kommer nok en dag til å få meg en mann.

Jeg er ganske så sikret resten av livet mitt hvis man tenker at jeg ikke kommer til å få boliglån + studielån. Kan til og med cashe ut for en bil. Null lån. + en mann i bildet vil være dobbelt så bra. Enda mere inntekter. 

Så det at jeg for eksempel bruker noen hundre tusen på skikkelig shopping og reiser er jeg sikker på ikke kan gjøre noe som helst skade!

ts

Anonymkode: d6428...568

Jeg vet ikke om dette er sant eller ikke, men synes det er litt rart at du ikke nevner noe til familien. Jeg kunne aldri beholdt alt selv om jeg vant 7 mill. Foreldre og min søster hadde definitivt fått noe. Og barn selvsagt, men det har ikke du, så det utgår, men ingenting til noen du bryr deg om? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

7 millioner i byen jeg bor i er veldig mye, faktisk! For 7 millioner her i byen kan du få samme hus til 15 millioner på Oslo vest. Jeg har tenkt litt på å kjøpe en leilighet her i byen til 1,5 millioner og så leie den ut. Så kjøper jeg meg heller hus når jeg er ferdig med endt studie eller at jeg flytter inn i leiligheten jeg tenker å kjøpe. Har nok tjent litt på det iløpet av noen år. Senere vil jeg da kjøpe meg hus + at jeg kommer nok en dag til å få meg en mann.

Jeg er ganske så sikret resten av livet mitt hvis man tenker at jeg ikke kommer til å få boliglån + studielån. Kan til og med cashe ut for en bil. Null lån. + en mann i bildet vil være dobbelt så bra. Enda mere inntekter. 

Så det at jeg for eksempel bruker noen hundre tusen på skikkelig shopping og reiser er jeg sikker på ikke kan gjøre noe som helst skade!

ts

Anonymkode: d6428...568

Dersom du bor et billig sted får du nok mer for 7 millioner enn om du bor sentralt, ja. Men har du ingen søsken du vil hjelpe litt også? Og hva om du treffer en mann som er fra mer sentrale strøk, blir det da uaktuelt å flytte til hans hjemsted? For da får du plutselig ikke så mye for de 7 millionenene likevel (kanskje et oppussingsobjekt, men i dagens marked får du ikke en enebolig av grei standard for den summen mange steder) 

Anonymkode: 2a6ff...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. For noen uker siden vant jeg i underkant av 7 millioner i lotto. Jeg er ganske ung, har ikke kjæreste og bor enda hjemme pga jeg studerer. Har selvsagt fått mange tips til hvordan jeg skal bruke pengene, men jeg er enda usikker på hva jeg skal gjøre. Har selvsagt ikke tenkt til å bruke opp alt på dritt. 

I byen jeg bor i er det veldig billig for tomt, og et hus med tomt trenger ikke bli så ille. 5-6 millioner her i byen så har man drømmehuset. Da har jeg ikke lån, noe som er fantastisk. Men, så har jeg også lyst til å dra til f.eks London/New York eller Dubai for å shoppe masse. Feks et budsjett på 200.000 slik at jeg kan kjøpe meg masse "luksus". Liker chanelvesker feks. En veske der koster 40-50 tusen og da er mye av shoppebudsjettet brukt opp. Føler det er fort gjort å bruke mye mye mer.. 

Noen synes sikkert det høres helt merkelig ut, og andre ikke. Noen liker å bruke penger på bil, snøscooter osv. Jeg vil ta meg en skikkelig shoppingrunde.

Anonymkode: d6428...568

Bare husk at du må fortolle det, ellers risikerer du både å miste veskene og få en kraftig bot samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom trådstarter ikke lyver, så ville det vært lurt å plassere en del av pengene i fond, slik at de kan vokse mer fremfor en vanlig sparekonto 

Anonymkode: 24d13...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen er artig uansett sann eller ikke.

 

Men bruker du 5-6 mill på hus og blåser noen 100 000 på shopping og ellers ikke har jobb og grei inntekt, så er jeg ganske sikker på at det ikke går mange år før du må redusere på forbruket som du gjerne har blitt vant til.

Det er ikke gratis å ha et stort hus, selv om det er gjeldfritt.

 

Biten med utleiebolig, om det er marked for det, høres mye lurere ut.

Ellers har jeg alltid lurt på hva slike rådgivere fra norsk tipping egentlig råder vinnere til å gjøre?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. For noen uker siden vant jeg i underkant av 7 millioner i lotto. Jeg er ganske ung, har ikke kjæreste og bor enda hjemme pga jeg studerer. Har selvsagt fått mange tips til hvordan jeg skal bruke pengene, men jeg er enda usikker på hva jeg skal gjøre. Har selvsagt ikke tenkt til å bruke opp alt på dritt. 

I byen jeg bor i er det veldig billig for tomt, og et hus med tomt trenger ikke bli så ille. 5-6 millioner her i byen så har man drømmehuset. Da har jeg ikke lån, noe som er fantastisk. Men, så har jeg også lyst til å dra til f.eks London/New York eller Dubai for å shoppe masse. Feks et budsjett på 200.000 slik at jeg kan kjøpe meg masse "luksus". Liker chanelvesker feks. En veske der koster 40-50 tusen og da er mye av shoppebudsjettet brukt opp. Føler det er fort gjort å bruke mye mye mer.. 

Noen synes sikkert det høres helt merkelig ut, og andre ikke. Noen liker å bruke penger på bil, snøscooter osv. Jeg vil ta meg en skikkelig shoppingrunde.

Anonymkode: d6428...568

Alle som vinner over en mill får gratis økonomisk rådgivning hos Norsk tipping. Hvorfor benytter du deg ikke at dette utmerkede tilbudet fremfor å komme med en (skryte-) tråd på et nettforum? 

Anonymkode: 13760...be3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du bor et billig sted får du nok mer for 7 millioner enn om du bor sentralt, ja. Men har du ingen søsken du vil hjelpe litt også? Og hva om du treffer en mann som er fra mer sentrale strøk, blir det da uaktuelt å flytte til hans hjemsted? For da får du plutselig ikke så mye for de 7 millionenene likevel (kanskje et oppussingsobjekt, men i dagens marked får du ikke en enebolig av grei standard for den summen mange steder) 

Anonymkode: 2a6ff...a85

Jeg bor i en BY der det er billig å bo om jeg vil bo sentralt eller ikke. Hvis jeg treffer en mann, så vil jo han også være herfra. Så den biten er jeg sikker på.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle som vinner over en mill får gratis økonomisk rådgivning hos Norsk tipping. Hvorfor benytter du deg ikke at dette utmerkede tilbudet fremfor å komme med en (skryte-) tråd på et nettforum? 

Anonymkode: 13760...be3

Jeg har aldri sagt at jeg ikke benytter meg av den økonomiske rådgivningen til norsk tipping?? 

Anonymkode: d6428...568

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2017 den 11.10, AnonymBruker skrev:

Hei. For noen uker siden vant jeg i underkant av 7 millioner i lotto. Jeg er ganske ung, har ikke kjæreste og bor enda hjemme pga jeg studerer. Har selvsagt fått mange tips til hvordan jeg skal bruke pengene, men jeg er enda usikker på hva jeg skal gjøre. Har selvsagt ikke tenkt til å bruke opp alt på dritt. 

I byen jeg bor i er det veldig billig for tomt, og et hus med tomt trenger ikke bli så ille. 5-6 millioner her i byen så har man drømmehuset. Da har jeg ikke lån, noe som er fantastisk. Men, så har jeg også lyst til å dra til f.eks London/New York eller Dubai for å shoppe masse. Feks et budsjett på 200.000 slik at jeg kan kjøpe meg masse "luksus". Liker chanelvesker feks. En veske der koster 40-50 tusen og da er mye av shoppebudsjettet brukt opp. Føler det er fort gjort å bruke mye mye mer.. 

Noen synes sikkert det høres helt merkelig ut, og andre ikke. Noen liker å bruke penger på bil, snøscooter osv. Jeg vil ta meg en skikkelig shoppingrunde.

Anonymkode: d6428...568

Hva med å lage et personlig oljefond? Kjøp  aksjer for alt sammen og bruk avkastningen på noe morsomt. Får du 4-5% avkastning i året så har du 300.000 til vesker hvert eneste år :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, prt90 skrev:

Hva med å lage et personlig oljefond? Kjøp  aksjer for alt sammen og bruk avkastningen på noe morsomt. Får du 4-5% avkastning i året så har du 300.000 til vesker hvert eneste år :)

 

Det var ikke dumt!

Anonymkode: d6428...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en BY der det er billig å bo om jeg vil bo sentralt eller ikke. Hvis jeg treffer en mann, så vil jo han også være herfra. Så den biten er jeg sikker på.

Jeg har aldri sagt at jeg ikke benytter meg av den økonomiske rådgivningen til norsk tipping?? 

Anonymkode: d6428...568

Ok, så lenge du er sikker på at drømmemannen kommer fra samme sted :P 

Selv har jeg flere venninner som ikke bare har måttet flytte til en annen by pga. mannen, men også flere som har flyttet til helt andre verdensdeler (og da også et tilfelle som har vært av typen "skal det bli oss må du være villig til å flytte til Australia, for jeg har så hjemlengsel") :P 

Men dersom det er helt uaktuelt for deg er det jo ikke noe problem. Men i Oslo-området får man vanskelig drømmeboligen for 7 millioner (eller en enebolig i det hele tatt, om det ikke er et oppussingsobjekt du må legge noen millioner i for å få normalt god standard) Så veske-planen din syntes jeg fortsatt høres litt lite gjennomtenkt ut, men meg om det :) (jeg er samme TS som har loftet fullt av ubrukelige designervarer som jeg tenkte var en god ide å kjøpe da jeg var ung og hadde litt penger mellom hendene :P)

Anonymkode: 2a6ff...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...