Gå til innhold

Vant 7 millioner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. For noen uker siden vant jeg i underkant av 7 millioner i lotto. Jeg er ganske ung, har ikke kjæreste og bor enda hjemme pga jeg studerer. Har selvsagt fått mange tips til hvordan jeg skal bruke pengene, men jeg er enda usikker på hva jeg skal gjøre. Har selvsagt ikke tenkt til å bruke opp alt på dritt. 

I byen jeg bor i er det veldig billig for tomt, og et hus med tomt trenger ikke bli så ille. 5-6 millioner her i byen så har man drømmehuset. Da har jeg ikke lån, noe som er fantastisk. Men, så har jeg også lyst til å dra til f.eks London/New York eller Dubai for å shoppe masse. Feks et budsjett på 200.000 slik at jeg kan kjøpe meg masse "luksus". Liker chanelvesker feks. En veske der koster 40-50 tusen og da er mye av shoppebudsjettet brukt opp. Føler det er fort gjort å bruke mye mye mer.. 

Noen synes sikkert det høres helt merkelig ut, og andre ikke. Noen liker å bruke penger på bil, snøscooter osv. Jeg vil ta meg en skikkelig shoppingrunde.

Anonymkode: d6428...568

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har man vunnet så mye penger sp kan man unne seg en heftig runde med shopping syntes jeg. Så lenge man investerer i noe fornuftig og :)

Anonymkode: 5e39a...7fd

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe galt i det du tenker her! Hadde lett tatt meg en skikkelig shopperunde:-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett av en viss sum til bolig, ha en solid buffer å ellers kos deg ;) 

Anonymkode: eb933...34f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shoppe for flere hundre tusen kroner??? Virkelig? Det hadde jeg aldri i verden gjort. Uansett hvor mye penger jeg hadde vunnet, hadde det ikke falt meg inn å bruke 40-50 000 på en VESKE!! Hallo... 

Anonymkode: 0c6a9...9d1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldig du er :) Jeg hadde garantert tatt meg en tur til et annet land og vært på shopping, men hadde vel ikke brukt mer enn 100.000 til 150.000 på det og satt resten inn på sparekonto :)

Anonymkode: 5191c...34b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shoppe for flere hundre tusen kroner??? Virkelig? Det hadde jeg aldri i verden gjort. Uansett hvor mye penger jeg hadde vunnet, hadde det ikke falt meg inn å bruke 40-50 000 på en VESKE!! Hallo... 

Anonymkode: 0c6a9...9d1

Det er deg det. Ikke alle gidder å bruke flere hundre tusen på en BIL for eksempel. Biler går ned i pris og flere vesker holder seg oppe hvis man velger å selge. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shoppe for flere hundre tusen kroner??? Virkelig? Det hadde jeg aldri i verden gjort. Uansett hvor mye penger jeg hadde vunnet, hadde det ikke falt meg inn å bruke 40-50 000 på en VESKE!! Hallo... 

Anonymkode: 0c6a9...9d1

hva du bruker penger på har lite å si i denne tråden. Dette er Ts sin interesse, tenker meg at du har noe du bruker penger på som er bortkastet for andre

Anonymkode: eb933...34f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk vel rådgiving av norsk tipping? Hvor var du på rådgiving?kanskje vi var på samme plassen?

Anonymkode: b638d...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 svar og alle tror på TS:fnise:

Anonymkode: 9697c...ff5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke 200 000,- på å shoppe ubrukelige gjenstander ville jeg absolutt ikke gjort, men deg om det (når det er sagt har jeg selv brukt tilsvarende summer på designervarer da jeg var ung. Nå har jeg loftet fullt av Louboutin sko, Chanel vesker og annet dill jeg absolutt kunne ha vært foruten nå som jeg er voksen) 

7 millioner er faktisk ikke mye med tanke på dagens boligpriser, og i steden for å surre bort deler av det nå ville jeg heller brukt de på å sikre deg økonomisk senere i livet. Du kan bruke alt på drømmehuset og designervesker, men hva den dagen når du er voksen og sitter med en jobb du hater men som du ikke har råd til å si opp fordi du må betale drift-og vedlikeholdsutgifter på denne boligen, samt ha mat på bordet? Hadde jeg vært deg hadde jeg heller bygget en bolig med utleieenheter, dersom det er et marked for utleie der du bor. Evt. investert i en utleiebolig i et pressområde. 

Anonymkode: 2a6ff...a85

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke investere i bolig? Kjøp en leilighet til deg selv, kjøp andre leiligheter og lei ut. Selge senere, så sikrer du din fremtid. Spar til pensjon på høyrentekonto!

Tror jeg hadde skaffet meg en fin liten leilighet, og så kjøpt en garderobe med klær slik at du har alt du trenger. Kast ut alt det gamle. Fine vesker til 30 000 er sikkert kult, men tenk på alle klærne du hadde fått til samme pris. :) 

Anonymkode: 60b81...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Om du vil shoppe for et par 100.000 er det selvsagt helt ok! 

Hvis jeg hadde vunnet 7 millioner ville jeg antagelig fordelt det som:

Hus (helst med utleiedel): 3.750.000

Bil: 250.000

Lillebror 1: 250.000 til egenkapital

Lillebror 2: 250.000 til egenkapital

Barn 1: 500.000 til egenkapital

Barn 2: 500.000 til egenkapital

Buffer: 1.500.000

Kanskje vurdert å få et barn til, men måtte først funnet meg en partner :)

Anonymkode: 3811d...fa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 svar og alle tror på TS:fnise:

Anonymkode: 9697c...ff5

Hvorfor skulle en gå ut fra at det er tull? 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bruke 200 000,- på å shoppe ubrukelige gjenstander ville jeg absolutt ikke gjort, men deg om det (når det er sagt har jeg selv brukt tilsvarende summer på designervarer da jeg var ung. Nå har jeg loftet fullt av Louboutin sko, Chanel vesker og annet dill jeg absolutt kunne ha vært foruten nå som jeg er voksen) 

7 millioner er faktisk ikke mye med tanke på dagens boligpriser, og i steden for å surre bort deler av det nå ville jeg heller brukt de på å sikre deg økonomisk senere i livet. Du kan bruke alt på drømmehuset og designervesker, men hva den dagen når du er voksen og sitter med en jobb du hater men som du ikke har råd til å si opp fordi du må betale drift-og vedlikeholdsutgifter på denne boligen, samt ha mat på bordet? Hadde jeg vært deg hadde jeg heller bygget en bolig med utleieenheter, dersom det er et marked for utleie der du bor. Evt. investert i en utleiebolig i et pressområde. 

Anonymkode: 2a6ff...a85

7 millioner i byen jeg bor i er veldig mye, faktisk! For 7 millioner her i byen kan du få samme hus til 15 millioner på Oslo vest. Jeg har tenkt litt på å kjøpe en leilighet her i byen til 1,5 millioner og så leie den ut. Så kjøper jeg meg heller hus når jeg er ferdig med endt studie eller at jeg flytter inn i leiligheten jeg tenker å kjøpe. Har nok tjent litt på det iløpet av noen år. Senere vil jeg da kjøpe meg hus + at jeg kommer nok en dag til å få meg en mann.

Jeg er ganske så sikret resten av livet mitt hvis man tenker at jeg ikke kommer til å få boliglån + studielån. Kan til og med cashe ut for en bil. Null lån. + en mann i bildet vil være dobbelt så bra. Enda mere inntekter. 

Så det at jeg for eksempel bruker noen hundre tusen på skikkelig shopping og reiser er jeg sikker på ikke kan gjøre noe som helst skade!

ts

Anonymkode: d6428...568

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke sette noe i fond? 

Ellers, sikkert fint å føle seg rik og shoppe vilt i utlandet, men man må vel fortolle varer over 6000? Hva hvis du ble tatt i kontroll? Du kan jo ikke gå med alt du kjøper. 

Anonymkode: 04ad6...73c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke sette noe i fond? 

Ellers, sikkert fint å føle seg rik og shoppe vilt i utlandet, men man må vel fortolle varer over 6000? Hva hvis du ble tatt i kontroll? Du kan jo ikke gå med alt du kjøper. 

Anonymkode: 04ad6...73c

Da går jeg bare gjennom rødt lys. Betaler selvsagt toll osv for varene hvis jeg skal shoppe så mye. 

Anonymkode: d6428...568

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...