Gå til innhold

Veggpanel


hoderreder

Anbefalte innlegg

Hei dere :)

Vi skal isolere vegger innenfra og må da sette på gips eller panel etterpå. Jeg har bestemt meg for panel ettersom huset er fra 50-tallet og har tregulv og tretak. Har dere tips når det gjelder valg av type panel? Hva bør jeg tenke på? Ferdigmalt? Eks type tre, hva slags profil, bredde etc? :) 

 

Bør jeg ha panel på alle vegger eller gips på veggene som grenser inn mot andre delen av tomannsboligen (vertikaldelt)vi bor i? :) 

 

På forhånd tusen takk 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke panel på veggene var så mye brukt på 50-tallet.  Da var det heller tapet som var i skuddet.  Men det var sikkert unntak :) 

Hva slags tre er det på gulv og i taket?  Hvilke lister er brukt, enkle eller profilerte?  Selv synes jeg malt panel er veldig vakkert, og har det i vårt hus fra midten av 70-tallet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal bruke malt panel må du enten male det før du setter det opp, eller male over sprekkene på nytt om et år når panelet har satt seg. Hvis ikke vil det bli umalte sprekker der bordene møtes. Ferdigmalt panel finnes også, og sparer deg for dette problemet.

Det er lettere å henge opp ting i panel enn i gips, men gips er mer støydempende.

Det er lettere å rengjøre glatte vegger.

Det går helt fint å kombinere ulike typer vegger. På soverommet har vi vegger av gips, panel og betong, alle i samme farge, noe som gir liv til rommet samtidig som det holdes lyst og rolig.

 

Anonymkode: 4947b...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...