Gå til innhold

Ser du som norsk kvinne ned på andre norske kvinner som er sammen med menn av annen etnisitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det var et blikk fra meg - fordi du gikk på gaten med en araber - ville blikket betydd: Stakkars jente, han ser på deg som mindreverdig og han kommer garantert til å svikte deg, kanskje til og med misbruke deg.

Anonymkode: aaa11...167

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til og med øst-europeere er fyfy? jøss.

Anonymkode: 78452...7cf

Virker sånn ihvertfall. Mange som stirrer åpenlyst hvis vi står og prater. Og særlig når jeg er med han som tolk og folk føler seg trygge på at han ikke forstår norsk, så tillater de seg å spørre om mye de ikke har noe med. Syns det er så frekt...

Anonymkode: a22ef...06f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har en slik hårfarge og ellers noen lignende særtrekk stunning-golden-blonde-for-2016-450x700.

og går sammen med en som ser lignende sånn her ut jet-li-3.jpg

Anonymkode: 8ab8e...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Annen etnisitet? Hvis du er sammen med en japaner, så er vel det greit, men hvis du er sammen med en araber, så tenker jeg jo "at du tør...".

Anonymkode: 107ef...91f

Sånne som deg får meg (etnisk norsk bare for å presisere det) og mine utenlandske venner til å tenke pedofil om ALLE etnisk norske menn!! 

 

 

Forstår du hvor ille det er? At det finnes noen av et folkeslag/region som er fæle betyr ikke ALLE er det! Akkurat som at noen norske menn er pedofile og voldtar småbarn betyr ikke alle norske menn er det!

Det finnes gode og dårlige mennesker hos alle, enten du er hvit, svart, gul, brun eller grønn. Fargen betyr ingenting!!! Jeg er glad jeg er lærer og kan påvirke dagens unge til å ikke dømme noen før de kjenner dem!  

Anonymkode: c681b...d01

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg tror det er ganske tydelig og, selv om det kommer som en refleks. 

Kommer også litt an på hvilken etnisitet.

Er sammen med en utlending selv, en greker fra USA, men han er like hvit som meg så vi får ingen blikk.

Anonymkode: 37f90...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ts! 

Jeg ser ikke ned på deg! Jeg beundrer ditt mot for å ha vært åpen og imøtekommende mot et menneske som kan påvirke deg til å se noe nytt i en annen kultur og samfunn. En som kan gi deg det du ønsker uavhengig av hvor han ble født! 

Tenk så heldig å finne en som kan gi deg og samtidig tilbringe noe nytt i livet ditt på ulike måter! 

Anonymkode: c681b...d01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, jeg tror det er ganske tydelig og, selv om det kommer som en refleks. 

Kommer også litt an på hvilken etnisitet.

Anonymkode: 37f90...5d6

TS her, se innlegg #23. 

Anonymkode: 8ab8e...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har en slik hårfarge og ellers noen lignende særtrekk stunning-golden-blonde-for-2016-450x700.

og går sammen med en som ser lignende sånn her ut jet-li-3.jpg

Anonymkode: 8ab8e...44f

Jet Li er ikke mixrace. Hvis fyren er mixrace burde han vel ikke se fullt ut som en kineser?

Anonymkode: 78452...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker sånn ihvertfall. Mange som stirrer åpenlyst hvis vi står og prater. Og særlig når jeg er med han som tolk og folk føler seg trygge på at han ikke forstår norsk, så tillater de seg å spørre om mye de ikke har noe med. Syns det er så frekt...

Anonymkode: a22ef...06f

Hva spør de for eksempel?

Anonymkode: 2c06a...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne som deg får meg (etnisk norsk bare for å presisere det) og mine utenlandske venner til å tenke pedofil om ALLE etnisk norske menn!! 

 

 

Forstår du hvor ille det er? At det finnes noen av et folkeslag/region som er fæle betyr ikke ALLE er det! Akkurat som at noen norske menn er pedofile og voldtar småbarn betyr ikke alle norske menn er det!

Det finnes gode og dårlige mennesker hos alle, enten du er hvit, svart, gul, brun eller grønn. Fargen betyr ingenting!!! Jeg er glad jeg er lærer og kan påvirke dagens unge til å ikke dømme noen før de kjenner dem!  

Anonymkode: c681b...d01

Du må gjerne forklare uthevede. Hva har pedofili med dette å gjøre? 

Anonymkode: d9ded...7c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men det samme tenker jeg. Etnisitet er ikke viktig for meg, men det er visse kulturer jeg skyr som pesten. 

Anonymkode: 68e19...a72

Men hva vet du egentlig? Jeg er hun som har vært i forhold, med mann både fra Iran og Syria. Ingen av de var muslimer. Jeg var hjertelig velkommen inn i familiene deres, de behandlet meg utrolig bra. Søsteren til han fra Iran, er lykkelig gift med en norsk mann.

Anonymkode: 4294c...f60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jet Li er ikke mixrace. Hvis fyren er mixrace burde han vel ikke se fullt ut som en kineser?

Anonymkode: 78452...7cf

Fant et annet bilde som kanskje kan si noe mer: global+human+2.jpgmen han er mer mørk i huden enn det der og svart hår. 

Anonymkode: 8ab8e...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva spør de for eksempel?

Anonymkode: 2c06a...000

At de bytter over fra engelsk til norsk for å spørre rett ut hva slags forhold vi har, hvordan jeg kjenner han, etc. Når det på ingen måte faller seg naturlig, som ved vanlig småprat. 

Anonymkode: a22ef...06f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha sett innleggene dine i denne tråden ts så begynner jeg å lure på om det kan være du selv som sitter med noen fordommer og føler at folk ser på dere. Hva slags betydning har det hva slags spesifikt utseende han har? Han er norsk-asiat mix, det er ikke noe spesielt med det, og nei jeg ser selvfølgelig ikke ned på dere/ deg fordi dere ikke er 100% norske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At de bytter over fra engelsk til norsk for å spørre rett ut hva slags forhold vi har, hvordan jeg kjenner han, etc. Når det på ingen måte faller seg naturlig, som ved vanlig småprat. 

Anonymkode: a22ef...06f

Bor dere i en liten by?Jeg er nysgjerring fordi jeg leser sånne innlegg og blir så oppgitt over mennesker :icon_frown:

Anonymkode: 2c06a...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor dere i en liten by?Jeg er nysgjerring fordi jeg leser sånne innlegg og blir så oppgitt over mennesker :icon_frown:

Anonymkode: 2c06a...000

Bor i en liten by ja. Men er relativt mange fra øst-europa (og andre deler av verden for den saks skyld) som bor og jobber her, så det er jo ikke sånn at de som jobber på kontorene aldri har truffet på en utlending før heller.

Anonymkode: a22ef...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, palamina skrev:

Etter å ha sett innleggene dine i denne tråden ts så begynner jeg å lure på om det kan være du selv som sitter med noen fordommer og føler at folk ser på dere. Hva slags betydning har det hva slags spesifikt utseende han har? Han er norsk-asiat mix, det er ikke noe spesielt med det, og nei jeg ser selvfølgelig ikke ned på dere/ deg fordi dere ikke er 100% norske.

Jeg føler det ikke - av og til ser jeg at folk ser. Noen få ganger har jeg også sett at folk hvisker sammen mens de ser på kjæresten min og meg. Jeg er for øvrig 100% norsk. 

Jeg har selv en venninne som er sammen med en afrikaner. Høy, diger og så mørk som man kan bli. Også der sier hun at hun opplever at folk ser på, spesielt på henne, og hun har opplevd at en annen kvinne kjeftet henne huden full etter en hendelse (kvinne så afrikaner først). Min venninne har rødt hår, hvis det skulle være av noen betydning. 

Anonymkode: 8ab8e...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Annen etnisitet? Hvis du er sammen med en japaner, så er vel det greit, men hvis du er sammen med en araber, så tenker jeg jo "at du tør...".

Anonymkode: 107ef...91f

Hva med mennene som er i sammen med thailandske kvinner og sånt da? Eller afrikanske for den sak skyld?
Mannsjåvisnisme og undertrykkelse tenker jeg da. 

Nei, ts. Det stemmer ikke (jeg jeg vet jeg høres dobbelt-moralsk ut). Jeg ser ikke ned på damene, men på de mennene som gjør sånt og som kritiserer deg ts. Det er ikke damene som gjør det. 

Anonymkode: bd126...f40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor dere i en liten by?Anonymkode: 2c06a...000

Ha ha. Helt sikkert. :skratte: 

Anonymkode: bd126...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...