Gå til innhold

Høres dette budsjettet realistisk ut?


tussi84

Anbefalte innlegg

Kirke 3500 om vi ikke gifter oss her

Drikke 10000, hvor av 60 vin flasker, 200 brus, Faris 60 øl. Alt kjøpt i Sverige omtrent.

Mat 8000. Vi lager koldtbord selv 

Lokale  8000. Vi tenker klubbhus for en helg

Diverse 2000. Frukt, potetgull, snop, kjeks

Brudebukett 1500

Blomst til mannen og min far 300

Pynt til lokale 1000

Servitører. 3000. Vi tenkte to eller tre servitører for dagen 

Dress og tilbehør til mannen 5000

Brudekjole, sko, veske evt tiara 5000 til 15000

Brudepike kjoler x 2  3000 kr

Fotograf 15000. Det er 12000 for fotograf for vielsen og noen bilder etterpå. Samt et honnør til en venn på 3000 som tar bilder under festen.

Invitasjoner og bordkort, sangtekster 1500. Da lager vi alt det selv. Prisen er for blekk, ark etc

Leie av veteran bil og sjåfør  .. pris ?

Brude sminke og frisør med prøvetime 5000

Bryllupskake 3000

Kransekake 500

Resten av kakene lager familie av oss. 

Er det noe jeg har glemt eller ser det greit ut? Ca 50 gjester 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, tussi84 skrev:

Kirke 3500 om vi ikke gifter oss her

Drikke 10000, hvor av 60 vin flasker, 200 brus, Faris 60 øl. Alt kjøpt i Sverige omtrent.  Spørs på hvilke gjester dere har, men mulig dette er litt lite?  50 gjester = 1,2 flasker vin til hver som skal være både velkomstdrink, vin til maten, dessertvin?  Hva med avec til kaffen?

Mat 8000. Vi lager koldtbord selv  Ville satt opp mer detaljert for meg selv akkurat hva jeg skal lage og dermed kjøpe, feks på marked.no, da får du opp pris med en gang for hele handlelista.  Har selv gjort det til større lag for å lage budsjett og jeg har bommet ganske godt med det jeg gjettet på på forhånd.

Lokale  8000. Vi tenker klubbhus for en helg

Diverse 2000. Frukt, potetgull, snop, kjeks

Brudebukett 1500

Blomst til mannen og min far 300

Pynt til lokale 1000  Ingen blomster til å ha i lokalet?

Servitører. 3000. Vi tenkte to eller tre servitører for dagen   Synes dette var knapt?

Dress og tilbehør til mannen 5000

Brudekjole, sko, veske evt tiara 5000 til 15000  Kjøper du brukt?  Hvis ikke er dette for lite.

Brudepike kjoler x 2  3000 kr

Fotograf 15000. Det er 12000 for fotograf for vielsen og noen bilder etterpå. Samt et honnør til en venn på 3000 som tar bilder under festen.

Invitasjoner og bordkort, sangtekster 1500. Da lager vi alt det selv. Prisen er for blekk, ark etc

Leie av veteran bil og sjåfør  .. pris ?

Brude sminke og frisør med prøvetime 5000

Bryllupskake 3000

Kransekake 500

Resten av kakene lager familie av oss. 

Er det noe jeg har glemt eller ser det greit ut? Ca 50 gjester 

Hva med takkekort?

Finnes alt servise, duker osv i lokalet?

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pikeliten skrev:

 

Vi skal ha alkohol som velkomst drink og til maten. Ingen alkohol til kakene. Det er beregnet 2 alkohol enheter til velkomst drink per pers, og 3 til koldtbordet. Det utgjør en flaske vin på hver. Ikke alle av gjestene kommer til å drikke alkohol heller. Etter maten er det medbragt alkohol som gjelder. Det er ingen bAr på de stedene vi vurderer å leie, og vi har ikke råd til å ha fri drikke hele kvelden. 

Vi skal ha pynt i lokale men kunstige blomster da både jeg, og flere gjester er allergiske. Vi må nok handle inn dette feks fra IKEA eller lignende. Vet at vanlige blomster oppsats for bord gjerne koster 500 til 1000 per stk. Resten av pynten handler vi nok inn via nille eller Andre billig butikker. Duker har vi fra før.

Kjolene jeg har sett på ute i brudesalong koster ca rundt der og noen steder går det også Ann å leie.

Takkekort kommer etter bryllupet men ca en 1000 kr da.

Servitører tja. De får både mat og kaker og en gave i tillegg av noen slag. Det er folk vi kjenner og vi hjelper gjerne til tilbake. 

Budsjettet vårt er allerede sprengt og jeg burde kuttet ned enda mer men jeg finner ikke ut av hvor. Vi vil gjerne ha bryllupet neste år i aug, sept. Og vi vil nok ha kun oppstart rundt 50 000 da. 

Vi burde nok ha prøvd å vente to år men jeg vil så gjerne prøve på å få det til neste år så mine besteforeldre har en sjans til å få oppleve det før de rusler. De er over 80 begge to.

Foreldre har tilbydd å støtte oss litt økonomisk men jeg aner ikke med hvilken sum enda. Det vil nok avgjøre på når vi kan få det til eller ikke.

Det er også ikke lagt inn ting i budsjettet som rom til meg og min kjære på bryllupsnatten, eller inskripsjon i ringene vi har. 

Jeg ser grovt at det havner på rundt en 90 til 100 000. Så jeg ser som sagt at vi burde ventet to år. Men jeg ønsker så inderlig at besteforeldrene mine skal få oppleve dette her. Jeg har allerede to som er borte.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tussi84 skrev:

Diverse 2000. Frukt, potetgull, snop, kjeks Dette er billigvarer dere kan kjøpe i Sverige for en fjerdedel

Brudebukett 1500 Hvis du ikke kaller det "brudebukett" ved bestilling kan du få en nydelig en for 6-700

Blomst til mannen og min far 300

Pynt til lokale 1000

Servitører. 3000. Vi tenkte to eller tre servitører for dagen Til 50 gjester høres det ut som for få servitører

Dress og tilbehør til mannen 5000 Dere kan leie dress på House of singles for halvparten

Brudekjole, sko, veske evt tiara 5000 til 15000

Brudepike kjoler x 2  3000 kr Dette får du under tusenlappen, f.eks. http://www.hm.com/no/product/67442?article=67442-A

Fotograf 15000. Det er 12000 for fotograf for vielsen og noen bilder etterpå. Samt et honnør til en venn på 3000 som tar bilder under festen.

Invitasjoner og bordkort, sangtekster 1500. Da lager vi alt det selv. Prisen er for blekk, ark etc Dere kan finne billig print på nett, som f.eks. lithuaniaprinting.com og etsy har mange fine design

Leie av veteran bil og sjåfør  .. Dette er virkelig ikke et must. Kommer langt med nyvasket bil.

Brude sminke og frisør med prøvetime 5000

Bryllupskake 3000 Dette tror jeg er for lite

Kransekake 500 Koster veldig lite å lage selv

Resten av kakene lager familie av oss. 

Er det noe jeg har glemt eller ser det greit ut? Ca 50 gjester 

 

 

Har lagt inn noen innspill.

 

Anonymkode: d381d...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tussi84 skrev:

Vi skal ha alkohol som velkomst drink og til maten. Ingen alkohol til kakene. Det er beregnet 2 alkohol enheter til velkomst drink per pers, og 3 til koldtbordet. Det utgjør en flaske vin på hver. Ikke alle av gjestene kommer til å drikke alkohol heller. Etter maten er det medbragt alkohol som gjelder. Det er ingen bAr på de stedene vi vurderer å leie, og vi har ikke råd til å ha fri drikke hele kvelden. 

Vi skal ha pynt i lokale men kunstige blomster da både jeg, og flere gjester er allergiske. Vi må nok handle inn dette feks fra IKEA eller lignende. Vet at vanlige blomster oppsats for bord gjerne koster 500 til 1000 per stk. Resten av pynten handler vi nok inn via nille eller Andre billig butikker. Duker har vi fra før.

Bare vet at slikt ofte blir dyrt.  Men begynn å sette opp detaljbudsjett, eller handle inn, så får du fort oversikt :)

Kjolene jeg har sett på ute i brudesalong koster ca rundt der og noen steder går det også Ann å leie.

Du må i tillegg legge til kostnader til skredder dersom du kjøper på brudesalong, tilnærmet alle kjoler må tilpasses.  Pluss evt underskjørt, undertøy, sko, smykker, veske, strømper osv.  Det er mange billige, veldig flotte brukte brudekjoler, jeg hadde gått for det hvis jeg skulle spare penger.

Takkekort kommer etter bryllupet men ca en 1000 kr da.

Servitører tja. De får både mat og kaker og en gave i tillegg av noen slag. Det er folk vi kjenner og vi hjelper gjerne til tilbake. 

Gaven må jo også inn i budsjettet :)  Flott hvis du har venner som gjør dette som en vennetjeneste!

Budsjettet vårt er allerede sprengt og jeg burde kuttet ned enda mer men jeg finner ikke ut av hvor. Vi vil gjerne ha bryllupet neste år i aug, sept. Og vi vil nok ha kun oppstart rundt 50 000 da. 

Vi burde nok ha prøvd å vente to år men jeg vil så gjerne prøve på å få det til neste år så mine besteforeldre har en sjans til å få oppleve det før de rusler. De er over 80 begge to.

Foreldre har tilbydd å støtte oss litt økonomisk men jeg aner ikke med hvilken sum enda. Det vil nok avgjøre på når vi kan få det til eller ikke.

Det er også ikke lagt inn ting i budsjettet som rom til meg og min kjære på bryllupsnatten, eller inskripsjon i ringene vi har. 

MÅ dere ha et rom på hotell?  Kan dere ikke reise hjem og nyte første natten som ektepar i eget hjem?  Bestill feks frokost fra morgenlevering.no, så blir det litt ekstra spesielt :)

Jeg ser grovt at det havner på rundt en 90 til 100 000. Så jeg ser som sagt at vi burde ventet to år. Men jeg ønsker så inderlig at besteforeldrene mine skal få oppleve dette her. Jeg har allerede to som er borte.

Se feks på bloggen speiltvillingene.blogg.no, hun har akkurat giftet seg på budsjett :)  Dersom det er til neste år (2018) dere skal gifte dere, så har dere jo god tid til å handle mye på salg, lete etter ting på Finn/bruktmarkeder osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pikeliten skrev:

 

Skal tenke på det du sier. Blir nok litt for langt å reise hjem den dagen. Vi skal ha bryllupet i hjembyen min som er 15 mil unna. Kan sove hos slektninger der nede.. Men bryllupsnatten vil vi nok gjerne ha for oss selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, tussi84 skrev:

Skal tenke på det du sier. Blir nok litt for langt å reise hjem den dagen. Vi skal ha bryllupet i hjembyen min som er 15 mil unna. Kan sove hos slektninger der nede.. Men bryllupsnatten vil vi nok gjerne ha for oss selv. 

Da må også drivstoff til og fra ditt hjemsted inn i budsjettet. Evt overnatting før bryllupet? Kjøre frem og tilbake for prøvetime hos frisør og sminke? Eller evt bare frisør, sminke kan man jo ta selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12000 for fotograf? Bare jeg som synes det er mye?! Har du ingen venner med fotografi som hobby?

Anonymkode: ac3af...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

12000 for fotograf? Bare jeg som synes det er mye?! Har du ingen venner med fotografi som hobby?

Anonymkode: ac3af...be9

Min mamma skal dekke denne kostnaden og hun vil gjerne ha en profesjonell en for vielsen og bilder etterpå. Dette koster 9000. Først ville hun ha hel dag med fotograf dette kostet 24000 og ble altfor mye for hun. Vi har tenkt til å bruke en venn til å ta bilder under festen mot 3000 i betaling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, tussi84 skrev:

Kirke 3500 om vi ikke gifter oss her = Dere sparer penger om dere gifter dere i den kirken dere hører til.

Drikke 10000, hvor av 60 vin flasker, 200 brus, Faris 60 øl. Alt kjøpt i Sverige omtrent.

Mat 8000. Vi lager koldtbord selv 

Lokale  8000. Vi tenker klubbhus for en helg

Diverse 2000. Frukt, potetgull, snop, kjeks

Brudebukett 1500

Blomst til mannen og min far 300

Pynt til lokale 1000

Servitører. 3000. Vi tenkte to eller tre servitører for dagen 

Dress og tilbehør til mannen 5000

Brudekjole, sko, veske evt tiara 5000 til 15000 = Brudekjole med tilbehør ++ kan gjøres mye billigere, og likevel se slående vakker ut på den store dagen. 

Brudepike kjoler x 2  3000 kr

Fotograf 15000. Det er 12000 for fotograf for vielsen og noen bilder etterpå. Samt et honnør til en venn på 3000 som tar bilder under festen. = Ingen venner som er flinke med kamera som kan ta bilder gjennom hele dagen? Da sparer du ganske mye penger..

Invitasjoner og bordkort, sangtekster 1500. Da lager vi alt det selv. Prisen er for blekk, ark etc

Leie av veteran bil og sjåfør  .. pris ?= Pris kommer ann på hvilken veteranbil osv. Det kan koste deg veldig mye. Har du noen venner/venninner med veteranbil, som kunne kjørt for en billig penge? Kikket på veteranbil til utleie med sjåfør, og trykket inn på en tilfeldig bil, og prisen var 5000 kr.  En annen var 7000 kr, den tredje jeg så var minstepris 10.000 kr og deretter timepris på ca 1000 kr..Så hvis du er ute etter å spare penger, burde du se på andre løsninger.. 

Brude sminke og frisør med prøvetime 5000 = Hår og sminke kan man lett ordne selv, om du ikke skal ha overdådige greier. 

Bryllupskake 3000

Kransekake 500 = Billigere å lage selv. 

Resten av kakene lager familie av oss. 

Er det noe jeg har glemt eller ser det greit ut? Ca 50 gjester 

 

 

Se uthevet over, kommenterte der. Det er mye du kan gjøre annerledes for å spare penger om det går over budsjettet.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Minlillesky skrev:

Se uthevet over, kommenterte der. Det er mye du kan gjøre annerledes for å spare penger om det går over budsjettet.. :) 

Jeg vet dette om kirke.. Men vi har ikke bil så praktisk sett vil det lønne seg å ha det der foreldrene mine bor nærme Sverige. De har lagringsplass for det vi trenger og kan kjøre de tingene vi trenger til et lokale der nede, evt at vi låner bilen og gjør det selv. Alt vi trenger går ikke på en tur oppover hit så for å frakte varene oppover hit evt så måtte vi leie en bil eller lånt en. Vi kjenner få som har mulighet til å låne bort bilen sin.. så kostnader for leie bil blir dyrt. Å frakte varene med på buss vil være umulig. 

Kjole.. hmm hva tenker du på? Brukt kjole? For all del jeg synes mange brukte kjoler er fine. Jeg er veldig redd for å kjøpe brukt. Si jeg kjøper en kjole også passer den ikke når jeg mottar den. Jeg er litt stor og bruker alt fra 46 til 50. Jeg er derfor skeptisk til brukt. Å bestille kjøpe fra nett er også uaktuelt da jeg har hørt mange historier om at kjolen ikke var sånn som på bildet, det var ikke den fargen osv.  Skal jeg kjøpe noe brukt eller ikke så må jeg prøve først. Noe annet enn brudekjole er uaktuelt.

Det er min mor som skal dekke kostnader for fotograf. Hun vil ha en profesjonell en. Det er 9000 kr bare for 3 t. 

Veteran bil kan sløyfes evt.. Men jeg vil gjerne ha en bil uten tak.  

Jeg klarer ikke å lage kransekake men kanskje noen kan. 

Hår og sminke trenger jeg faktisk hjelp til da jeg ofte ser veldig trøtt ut selv om jeg sminker meg. Håret er veldig tynt og jeg har aldri fått håret til bra på egenhånd. Jeg tenkte håret skulle settes opp den dagen. Mulig jeg har en venn som kan hjelpe meg for en liten sum med håret.. Men hun er mer en bekjent.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tussi84 skrev:

Jeg vet dette om kirke.. Men vi har ikke bil så praktisk sett vil det lønne seg å ha det der foreldrene mine bor nærme Sverige. De har lagringsplass for det vi trenger og kan kjøre de tingene vi trenger til et lokale der nede, evt at vi låner bilen og gjør det selv. Alt vi trenger går ikke på en tur oppover hit så for å frakte varene oppover hit evt så måtte vi leie en bil eller lånt en. Vi kjenner få som har mulighet til å låne bort bilen sin.. så kostnader for leie bil blir dyrt. Å frakte varene med på buss vil være umulig. 

Kjole.. hmm hva tenker du på? Brukt kjole? For all del jeg synes mange brukte kjoler er fine. Jeg er veldig redd for å kjøpe brukt. Si jeg kjøper en kjole også passer den ikke når jeg mottar den. Jeg er litt stor og bruker alt fra 46 til 50. Jeg er derfor skeptisk til brukt. Å bestille kjøpe fra nett er også uaktuelt da jeg har hørt mange historier om at kjolen ikke var sånn som på bildet, det var ikke den fargen osv.  Skal jeg kjøpe noe brukt eller ikke så må jeg prøve først. Noe annet enn brudekjole er uaktuelt.

Du prøver kjolen hos selger på Finn før du kjøper den :)  

Det er min mor som skal dekke kostnader for fotograf. Hun vil ha en profesjonell en. Det er 9000 kr bare for 3 t. 

Veteran bil kan sløyfes evt.. Men jeg vil gjerne ha en bil uten tak.  Er målet å lage bryllupet så billig som mulig?  I så fall dropper du å leie bil, lån en fin bil av noen venner og kjøp evt litt sånn pynt på ebay:
http://www.ebay.com/itm/Just-Married-Garland-Wedding-Banner-Car-Bunting-Western-Venue-Party-Decor-Sign-/291527712561?hash=item43e067df31:g:rOgAAOSwDNdVuxLk
http://www.ebay.com/itm/Wedding-Car-Decoration-Kit-7m-of-Poly-Ribbon-1-x-Large-Pull-Bow-9-Colours-/151463029667?var=&epid=1642870173&hash=item2343e66ba3:m:moJOpHwIgEhqGBZZj-kmZNw

Jeg klarer ikke å lage kransekake men kanskje noen kan. MÅ dere ha kransekake?  Familie og venner stiller jo med andre typer kaker.  Kanskje noen kan lage kransekake?

Hår og sminke trenger jeg faktisk hjelp til da jeg ofte ser veldig trøtt ut selv om jeg sminker meg. Håret er veldig tynt og jeg har aldri fått håret til bra på egenhånd. Jeg tenkte håret skulle settes opp den dagen. Mulig jeg har en venn som kan hjelpe meg for en liten sum med håret.. Men hun er mer en bekjent.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/21/2017 den 3.29, tussi84 skrev:

Kirke 3500 om vi ikke gifter oss her

Drikke 10000, hvor av 60 vin flasker, 200 brus, Faris 60 øl. Alt kjøpt i Sverige omtrent.

Mat 8000. Vi lager koldtbord selv 

Lokale  8000. Vi tenker klubbhus for en helg

Diverse 2000. Frukt, potetgull, snop, kjeks

Brudebukett 1500

Blomst til mannen og min far 300

Pynt til lokale 1000

Servitører. 3000. Vi tenkte to eller tre servitører for dagen 

Dress og tilbehør til mannen 5000

Brudekjole, sko, veske evt tiara 5000 til 15000

Brudepike kjoler x 2  3000 kr

Fotograf 15000. Det er 12000 for fotograf for vielsen og noen bilder etterpå. Samt et honnør til en venn på 3000 som tar bilder under festen.

Invitasjoner og bordkort, sangtekster 1500. Da lager vi alt det selv. Prisen er for blekk, ark etc

Leie av veteran bil og sjåfør  .. pris ?

Brude sminke og frisør med prøvetime 5000

Bryllupskake 3000

Kransekake 500

Resten av kakene lager familie av oss. 

Er det noe jeg har glemt eller ser det greit ut? Ca 50 gjester 

 

 

Lag Taco.  Det er jo festmat. Koldtbord er kjedelig og gammeldags

Dette i følge "alle" brukere på kg

Anonymkode: 86258...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8000 for lokale? Horribelt

60 flasker vin på 50 personer?

200 brus?

2000 i potetgull osv?

2/3 servitører på dette? Ikke om jeg hadde tatt den jobben for den betalingen

Du får fotografer langt billigere.Dette var dyrt

5000 for å fikse håret?herregud.

Få noen til å sette opp forslag og budsjett til deg. Også beregning av drikke

Anonymkode: 86258...8bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Syntes ikke fotografprisen var så ille. Det er jo i toppsiktet, men husk på at denne fotografen ikke bare jobber de 3 timene i vielsen, men bruker maange timer på etterarbeid. En ting mange ikke er klar over er at en fotograf ALDRI leverer ut produktet uten å ha redigert det. Enten det er mye eller lite. Med alle de bildene som blir tatt på 3 timer får fotografen seg en god jobb i ettertid. 

Ønsker dere all lykke videre :) 

Anonymkode: cb7a0...e23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har ikke så mange innspill å komme med i og med at jeg har bortimot null erfaring med bryllup, men angående servitørene så vil jeg anbefale at du koster på deg minimum fire, helst fem. Jeg serverte i et bryllup der det var omkring 70 gjester (hvis jeg husker riktig) og vi var tre servitører - jeg har aldri løpt så mye som en jojo som jeg gjorde den ettermiddagen og kvelden, og innen de siste fikk maten sin så var de første allerede halvveis ferdige med sin. Nå skal du riktignok ha rundt 50 gjester, ikke 70, men tre servitører blir nok likevel litt i minste laget og to servitører kommer nok til å bli katastrofe:fnise: Skal du kun ha tre servitører til hele middagen så må du nok betale dem litt mer enn 1000,- hver i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal dere ha solosang i kirka under vielsen? 

Det er i så fall også en utgift dere må legge til i budsjettet. Hvor mye det koster er veldig varierende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2017 den 16.23, Oktnxbye skrev:

Skal dere ha solosang i kirka under vielsen? 

Det er i så fall også en utgift dere må legge til i budsjettet. Hvor mye det koster er veldig varierende. 

Har ikke bestemt oss enda vedr det..det er mulig at jeg skal synge en sang selv under seremonien om det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2017 den 3.29, tussi84 skrev:

Kirke 3500 om vi ikke gifter oss her

-denne prisen kan forhandles, om du er tidlig ute og spør.

Drikke 10000, hvor av 60 vin flasker, 200 brus, Faris 60 øl. Alt kjøpt i Sverige omtrent.

- 10 000 er i og for seg ikke så ille, med tanke på at det er alkohol med i dette, selv handlet vi alt i sverige og det ble vel ca 5000, dette var vin til maten, vi kjøpte papp og helte over på karafler. samt noe likør og cognac til kaffen, brus kjøpte vi også. og det ble ikke så dyrt som du nevner, vi var 60, og hadde MASSE igjen.

Mat 8000. Vi lager koldtbord selv 

-Maten tror jeg ikke du får så mye billigere, men husk alt som skal skje samtidig. er dette satt bort eller skal du gjøre selv? her kan man også forhandle på pris, vi ringte rundt og fikk tilbud på 230kr per pers, inkl 30liter kaffe. så slipper man haste koke dette rett før kaker, tar tid å koke kaffe når så mange skal ha.

Lokale  8000. Vi tenker klubbhus for en helg

-er det en null for mye her? klubbhus til 8000? da ville jeg undersøkt andre muligheter, vi brukte også ett klubbhus, og betalte 500kr, dette syns jeg var veldig dyrt. vi hadde lokalet 10 dager i forveien. slik at vi kunne starte tidlig. vaske og styre og sette ting der.

Diverse 2000. Frukt, potetgull, snop, kjeks

Dette kan du nok redusere med en tusen lapp. kjekt med frukt og diverse når gjestene venter på dere etter kirken. og potetgull koster ikke all verden. men greit å regne med for mye enn for lite, så blir man gledelig overrasket når man skal oppsummere.

Brudebukett 1500

hvilken årstid skal dere gifte dere? jeg lagde min bukett selv, utfra de blomstene som var tilgjengelig. vi brukte mye markblomster inne. men dette er selvsagt knyttet til årstid. men er veldig koselig å lage dette selv, både denne og til mannen og din far, jeg gjorde det selv, og det var veldig enkelt.

Blomst til mannen og min far 300

se over

Pynt til lokale 1000

HEr må man nesten tenke seg at prisen er rriktg. bruk ebay, og det du kan finne billig og brukt. vi brukte syltetøyglasss og babymat glass og hadde tlys og blomster i. veldig billig. og var veldig pent. 

Servitører. 3000. Vi tenkte to eller tre servitører for dagen 

her må dere nok legge på litt, eller det spørs hvor lenge dere tenker at en servitør skal jobbe? og hvor gamle de er, men en timepris på minimum 100kr er greit å forholde seg til. vi hadde to servitører fra kl 13-00 og de fikk 1500 hver. disse var under 18, og hadde stått på fælt hele dagen. (de var selvsagt klar over at det ble en lang dag, og at dem måtte bare siifra om de ville reise før, men det var kaker og mat, og de koste seg med alt de fikk spise)

Dress og tilbehør til mannen 5000

ingen upris. kjøp dress som kan brukes ellers også. 

Brudekjole, sko, veske evt tiara 5000 til 15000

Heller ingen upris, sjekk finn.no osv. tiara og smukker finner du billig på Ebay.

Brudepike kjoler x 2  3000 kr

sjekk ebay, vi kjøpte tre kjoler og det ble 250 til sammen, kjøpte de i god tid og sydde litt om på de.

Fotograf 15000. Det er 12000 for fotograf for vielsen og noen bilder etterpå. Samt et honnør til en venn på 3000 som tar bilder under festen.

Dette syns jeg var helt forferdelig pris. jeg hadde aldri i verden betalt så mye for en fotograf. og en venn som tar 3000 for bilder under festen. litt av en venn. dette var blod pris fra ende til annen. alle gjestene tar bilder under festen som regel, be om å få det tilsendt på mail i etterkant. så sparer du mye penger. ha evt en data stående, så kan du kopiere sd-kortet før de drar. om de syns det er greit.

Invitasjoner og bordkort, sangtekster 1500. Da lager vi alt det selv. Prisen er for blekk, ark etc

ingen upris. dette koster desverre.

Leie av veteran bil og sjåfør  .. pris ?

vi betalte 1000kr for dette,

Brude sminke og frisør med prøvetime 5000

Ganske dyrt, er dette noe du kan gjøre selv evt sette bort til noen andre? evt høre om andre frisører og hva de tar? 

Bryllupskake 3000

dette koster også desverre. men syns 3000 er litt dyrt. velg en mindre kake. erfaring tilsier at dette er den kaken folk spiser minst av. evt velg en kake med mange små "muffinser" under.

Kransekake 500

dette er vel det det koster, men blir det spist? i mine øyne er dette en kake som alltid står igjen. 

Resten av kakene lager familie av oss. 

husk variasjon, heller for mange kaker enn for få. jeg mener det skal bugne i selskap, og man skal ikek være redd for å forsyne seg flere ganger. velg noe for en hversmak.. ikke bare din egen eller det bestemødre ville valgt (ofte tørr gjærbakst) 

sjokoladekake
sukessterte
oreokake
brownies
bløtkake
hjemmelaget kjeks

Verdensbeste
rullekake
kringle
krydderkake
ostekake

bare noen forslag.

 

Er det noe jeg har glemt eller ser det greit ut? Ca 50 gjester 

sett frem en liten kurv eller lignende på toalettene med noen små saker "enn hvis saker", dette var veldig populørt i vårt bryllup, tanntråd, tannpirker, ekstra strømpebukse. neglelakk. munnskyllevann osv osv

.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2017 den 0.57, vscare skrev:

Jeg har ikke så mange innspill å komme med i og med at jeg har bortimot null erfaring med bryllup, men angående servitørene så vil jeg anbefale at du koster på deg minimum fire, helst fem. Jeg serverte i et bryllup der det var omkring 70 gjester (hvis jeg husker riktig) og vi var tre servitører - jeg har aldri løpt så mye som en jojo som jeg gjorde den ettermiddagen og kvelden, og innen de siste fikk maten sin så var de første allerede halvveis ferdige med sin. Nå skal du riktignok ha rundt 50 gjester, ikke 70, men tre servitører blir nok likevel litt i minste laget og to servitører kommer nok til å bli katastrofe:fnise: Skal du kun ha tre servitører til hele middagen så må du nok betale dem litt mer enn 1000,- hver i alle fall!

ved koldtbord, blir det ikke så mye løping, kun om man skal servere drikke til maten, men skjønner hva du mener :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...