Gå til innhold

Jøss, er det ikke bare muslimer som utfører terror da??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så rart at så mange tror det, siden det praktisk talt er nesten umulig å finne avisoppslag om det.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/london/london-terroren-familien-til-gjerningsmannen-knust/a/24077649/

Anonymkode: 4c087...dce

Nei, det er ikke bare muslimer som utøver terror. Vi har en her til lands som heter Fjotolf som også har gjort det.

Men akkurat i dette tilfellet kan det virke som om det er et menneske i psykisk ubalanse som har handlet i affekt, og ikke som et resultat av organisert terror. Greit å skille på det også, syns jeg.

Anonymkode: 00bf2...879

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok ikke utført av en muslim, men handlingen er likevel relatert til islam og muslimer. Islam er som regel en part i enhver konflikt.

Anonymkode: 80fec...928

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke bare muslimer som utøver terror. Vi har en her til lands som heter Fjotolf som også har gjort det.

Men akkurat i dette tilfellet kan det virke som om det er et menneske i psykisk ubalanse som har handlet i affekt, og ikke som et resultat av organisert terror. Greit å skille på det også, syns jeg.

Anonymkode: 00bf2...879

"Fjotolf" :skratte:Sorry men det navnet passer en fjott som ABB perfekt. Kveles hver gang jeg leser det navnet. 

Terror blir ofte koblet med muslimer. Få husker at terror er ikke synonymt med muslimske drapsmenn. 
Terror er å spre frykt. Uavhengig av rase og grunn. I denne sammenhengen så kan det være terror. Men for meg så virker det mer som en hevnaksjon utløst av hat eller frykt, mest sannsynligvis begge deler. Målet bak aksjonen var ikke å spre frykt, men hevn. Hvis det er det, så blir det feil å kalle det terror. 
 

Anonymkode: 28356...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Riktignok ikke utført av en muslim, men handlingen er likevel relatert til islam og muslimer. Islam er som regel en part i enhver konflikt.

Anonymkode: 80fec...928

Nei,nå må du snøre inn her da! Skulle muslimer ha et ansvar her mener du. Snakk om idiotisk kommentar. Sorry åsså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Fjotolf" :skratte:Sorry men det navnet passer en fjott som ABB perfekt. Kveles hver gang jeg leser det navnet. 

Han heter ikke ABB lenger, han heter FH nå. Vis litt respekt.

Anonymkode: 66e9f...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han heter ikke ABB lenger, han heter FH nå. Vis litt respekt.

Anonymkode: 66e9f...fb3

Han kommer alltid til å være ABB, Spiller ingen rolle om han kaller seg selv for Rudolf, Adolf eller Fjotolf. :fnise:

Anonymkode: 28356...7bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bare muslimer som utfører terror. Det bare føles sånn... Her har du en grovinndeling av terror siden 2015 i europa:http://www.express.co.uk/news/world/693421/Terror-attacks-timeline-France-Brussels-Europe-ISIS-killings-Germany-dates-terrorism

Forbausende mye er islamistisk inspirert.

Anonymkode: 29e88...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så rart at så mange tror det, siden det praktisk talt er nesten umulig å finne avisoppslag om det.

Skal de bare begynne å dikte opp terrorangrep for å jevne ut statistikken? Det har jo vært nok av oppslag om briten som muligens ikke tok livet av noen engang.

Anonymkode: 92d2c...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han heter ikke ABB lenger, han heter FH nå. Vis litt respekt.

Anonymkode: 66e9f...fb3

Uansett navn, han fortjener ikke respekt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stan skrev:

Uansett navn, han fortjener ikke respekt.

Klart han gjør. Ellers kunne vi like godt henrettet han. 

Han skal behandles og straffes etter eksisterende regler. Og man mister ikke retten til selv å velge navn selv om man sitter i fengsel. Retten til å velge eget navn inneholder også retten til å bli omtalt med det navnet.

Anonymkode: 66e9f...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart han gjør. Ellers kunne vi like godt henrettet han. 

Han skal behandles og straffes etter eksisterende regler. Og man mister ikke retten til selv å velge navn selv om man sitter i fengsel. Retten til å velge eget navn inneholder også retten til å bli omtalt med det navnet.

Anonymkode: 66e9f...fb3

Ja, loven gjelder selvfølgelig for ham og. Men det betyr ikke at jeg har noen respekt for ham, jeg har respekt for loven.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stan skrev:

Ja, loven gjelder selvfølgelig for ham og. Men det betyr ikke at jeg har noen respekt for ham, jeg har respekt for loven.

Respekt og tolleranse er to forskjellige ting. Respekt er noe man opparbeider seg. Det er ingen regel som tilsier at han må respekteres. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terror er en handling av onde mennesker. Det er ikke en handling som kan tilegnes et livssyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke bare muslimer som utfører terror. Det bare føles sånn... Her har du en grovinndeling av terror siden 2015 i europa:http://www.express.co.uk/news/world/693421/Terror-attacks-timeline-France-Brussels-Europe-ISIS-killings-Germany-dates-terrorism

Forbausende mye er islamistisk inspirert.

Anonymkode: 29e88...d68

En ting som man ikke bør glemme er at innlegget her nevner kun de mest kjente. Dvs det nylige hevn- angrepet mot en moské i Manchester, samt de andre, som ble utført av folk med sympatier for IS. Likevel hadde Dagbladet for litt siden en artikkel som kritisk undersøkte den voksende høyrepopulismen i Europa(og USA?), og kunne melde at over flere hundre angrep er også blitt begått av såkalte 'høyreekstreme' de senere årene. Men det betyr likevel ikke at slike angrep kommer frem i media. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari Y skrev:

En ting som man ikke bør glemme er at innlegget her nevner kun de mest kjente. Dvs det nylige hevn- angrepet mot en moské i Manchester, samt de andre, som ble utført av folk med sympatier for IS. Likevel hadde Dagbladet for litt siden en artikkel som kritisk undersøkte den voksende høyrepopulismen i Europa(og USA?), og kunne melde at over flere hundre angrep er også blitt begått av såkalte 'høyreekstreme' de senere årene. Men det betyr likevel ikke at slike angrep kommer frem i media. 

Så du påstår at terrorangrep fra høyreorienterte med massevis av drepte ikke kommer frem i media, fordi det er en stor konspirasjon på gang i onde media? Er media høyreekstreme kanskje?

Anonymkode: a447f...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, veraa94 skrev:

Terror er en handling av onde mennesker. Det er ikke en handling som kan tilegnes et livssyn. 

Jeg tror at det kan det. Men det avhenger av motivet bak handlingene. Det er litt vanskelig å se hvordan religion ikke har en sammenheng, når det som 'driver' dem er tekster. Det jeg likevel mener er interessant er at folk som hevder å kritisere Islam, ofte er av den typen som gjerne uttrykker ganske fientlige eller fordomsfulle holdninger mot 1.5 milliarder muslimer. Det finnes dem jeg absolutt mener er verdt det å høre på, som Sam Harris eller Council of ex- muslims. Var også en annen jeg hadde i tankene, men kommer ikke på navnet. Hun er ex- muslim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du påstår at terrorangrep fra høyreorienterte med massevis av drepte ikke kommer frem i media, fordi det er en stor konspirasjon på gang i onde media? Er media høyreekstreme kanskje?

Anonymkode: a447f...566

Det er dine ord. Jeg har aldri sagt at media konspirerer, eller er høyreekstreme, jeg har sagt at det ikke kommer frem i media. Hvorfor media ikke dekker dette, det kan du da ikke forvente at jeg skal vite. Jeg gjengir bare hva Dagbladet har sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari Y skrev:

Det er dine ord. Jeg har aldri sagt at media konspirerer, eller er høyreekstreme, jeg har sagt at det ikke kommer frem i media. Hvorfor media ikke dekker dette, det kan du da ikke forvente at jeg skal vite. Jeg gjengir bare hva Dagbladet har sagt. 

Kom med beviser da på disse store terrorangrepene fra høyreekstreme som media samarbeider om for å skjule for offentligheten. Dagbladet? De er jo langt ute på venstresiden og vil jo være ekstatisk dersom de kan vise at hvite høyreekstreme er den store stygge ulven og ikke islamistiske høyreekstreme. 

Anonymkode: a447f...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mari Y skrev:

Respekt og tolleranse er to forskjellige ting. Respekt er noe man opparbeider seg. Det er ingen regel som tilsier at han må respekteres. 

Hans menneskerettigheter må respekteres uansett hvilke handlinger han har begått. 

Anonymkode: 66e9f...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...