Gå til innhold

ME erfaring ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke utredninger er blitt gjort iløpet av alle disse årene du har vært plaget av utmattelse? 

Anonymkode: 55619...c5d

Har ikke hatt utbredelse på ME, men utreda for stoffskifte, cushingsyndrom , andre hormonsykdommer ,diabetes, hjerte og lungeundersøkelse, er ikke deprimert, har vært hos psykolog , det er tatt masse prøver men ingen svar.

har vært hos legen gjevt med symptomer på: svimmelhet , hodepine, slitenhet, søvnbehov , kvalme osv nå uten funn også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.6.2017 den 9.49, S93 skrev:

Hei! Og takk for tilbakemelding 😊

For meg er det slik at når jeg har f.eks vært på kafé 1 time med en venninne, drar jeg hjem og sover fordi jeg er kjempesliten og føler meg syk. Og sliten etter det kan jeg være alt fra dager til uke. 

En " influensafølelse" som kommer hele tiden. Har også vondt i kroppen, kvalme osv.

Har ikke lavt stoffskifte osv, har tatt prøver gjevnt nå i 6 mnd uten noe funn..

Har merka at dersom jeg har "bedre" dager og f.eks gjør noe, drar på kafé eller vasker leiligheta , blir de kommende dagene /ukene veldig veldig tung. Så vidt jeg klarer å reise meg fra sofaen /senga for å lage mat.. Familien, venner og sykepleiere anbefaler meg på det sterkest å bli utredet for ME, da ei venninne sier det er alvorlig og vet ikke hva som kan gjøres for at jeg skal ha det bedre. 

Prøv å få til en utredning, du. :) Men vit at om du får ME-diagnosen så er det per dags dato sånn ca. ingenting legene kan gjøre for at du skal få det bedre. Det eneste er at du får en diagnose, en slags forklaring, og kanskje et nettverk av folk i samme situasjon. 

Håper du slipper å bli medlem av denne meget kjipe klubben.:) 

Anonymkode: c1584...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det AKKURAT som deg. Er 24 år gammel og fikk utmattelsen slengt i trynet over nyttår. Har tatt masse blodprøver, utvidede, sjekket borrelia etc - ingen utslag. Skal på MR neste uke, og er veldig spent. Det som suger for meg er at jeg aldri klarer å si nei til de rundt meg, så jeg stiller alltid opp. Betalingen for det er at jeg kan være utslått i dagesvis over noe så lite som en times besøk. På en side "håper" jeg at det er ME, for da vet jeg hvertfall hva som feiler meg. På en annen side kommer jeg til å bli knust, da det ikke finnes noen behandling. Det er så jævla uverdig og urettferdig å ha et liv som dette...

Anonymkode: b0147...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS

Det er ikke sikkert du er åpen for å tro på dette, men jeg nevner noen ting allikevel. Det er opp til deg selv om du velger å tro på dette eller ikke. Jeg har selv vært i utredning for ME, men kom over kostholdet som kalles tradisjonskost i min desperate søken etter å bli frisk. Kort fortalt handler dette om at du lider av alvorlig næringsmangel. Og blodprøver er nytteløst i dette tilfellet, for blodet ditt er det siste som vil vise ubalanse selv om kroppen din har det. Google pirkepetter og me, så er det en inngangsport til en ny verden. Jeg var sengeliggende for 2 år siden og nå jobber jeg 70%. Stor klem til deg og lykke til.

Anonymkode: 9e028...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det AKKURAT som deg. Er 24 år gammel og fikk utmattelsen slengt i trynet over nyttår. Har tatt masse blodprøver, utvidede, sjekket borrelia etc - ingen utslag. Skal på MR neste uke, og er veldig spent. Det som suger for meg er at jeg aldri klarer å si nei til de rundt meg, så jeg stiller alltid opp. Betalingen for det er at jeg kan være utslått i dagesvis over noe så lite som en times besøk. På en side "håper" jeg at det er ME, for da vet jeg hvertfall hva som feiler meg. På en annen side kommer jeg til å bli knust, da det ikke finnes noen behandling. Det er så jævla uverdig og urettferdig å ha et liv som dette...

Anonymkode: b0147...93e

Hei:) Uff , trist å høre!da er vi nok i samme situasjon du og jeg .. håpe di finner ut av det, for ditt beste.. sender deg en klem, for dette er ett helvette..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS

Det er ikke sikkert du er åpen for å tro på dette, men jeg nevner noen ting allikevel. Det er opp til deg selv om du velger å tro på dette eller ikke. Jeg har selv vært i utredning for ME, men kom over kostholdet som kalles tradisjonskost i min desperate søken etter å bli frisk. Kort fortalt handler dette om at du lider av alvorlig næringsmangel. Og blodprøver er nytteløst i dette tilfellet, for blodet ditt er det siste som vil vise ubalanse selv om kroppen din har det. Google pirkepetter og me, så er det en inngangsport til en ny verden. Jeg var sengeliggende for 2 år siden og nå jobber jeg 70%. Stor klem til deg og lykke til.

Anonymkode: 9e028...f72

Hei! Takk for råd. Har nå i 3 mnd vært hos ernæringsfysiolog pga utredning i kost osv. Ingen ting å si på det dessverre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, S93 skrev:

Hei! Takk for råd. Har nå i 3 mnd vært hos ernæringsfysiolog pga utredning i kost osv. Ingen ting å si på det dessverre.. 

Hva har ernæringsfysiologen sagt deg da? Har du googlet det jeg sa?

Anonymkode: 9e028...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har ernæringsfysiologen sagt deg da? Har du googlet det jeg sa?

Anonymkode: 9e028...f72

At jeg har ett veldig bra kosthold, at jeg får i meg alt jeg skal ha osv. Så det var ingen årsak til symptomene mine. Fikk beskjed om å fortsette matinntak slik som jeg gjør :) 

Googlet det du sa :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, S93 skrev:

At jeg har ett veldig bra kosthold, at jeg får i meg alt jeg skal ha osv. Så det var ingen årsak til symptomene mine. Fikk beskjed om å fortsette matinntak slik som jeg gjør :) 

Googlet det du sa :) 

Loggført alt jeg har spist, drukket osv. Det er tatt veldig utvidede blodprøver også.

sender deg en klem tilbake, og syns det er flott at du har kommet deg såpass i formen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være fryktelig slitsomt å være lat.

Du sitter jo våken om natten, så noe må gjøres med døgnrytmen din.

Jeg har aldri vært så sliten, med null energi og døgnrytme på hodet (sove mye, så sove lite), som jeg var de 4 månedene jeg var sykemeldt pga komplisert brudd 

Anonymkode: 84236...64a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være fryktelig slitsomt å være lat.

Du sitter jo våken om natten, så noe må gjøres med døgnrytmen din.

Jeg har aldri vært så sliten, med null energi og døgnrytme på hodet (sove mye, så sove lite), som jeg var de 4 månedene jeg var sykemeldt pga komplisert brudd 

Anonymkode: 84236...64a

Lat? Tidligere trente jeg, jobba, og var sosial.Ærlig talt..Jeg er ikke deperimert. Våkner i perioder ofte og sliter med og sove uansett hvor sliten og vondt jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det AKKURAT som deg. Er 24 år gammel og fikk utmattelsen slengt i trynet over nyttår. Har tatt masse blodprøver, utvidede, sjekket borrelia etc - ingen utslag. Skal på MR neste uke, og er veldig spent. Det som suger for meg er at jeg aldri klarer å si nei til de rundt meg, så jeg stiller alltid opp. Betalingen for det er at jeg kan være utslått i dagesvis over noe så lite som en times besøk. På en side "håper" jeg at det er ME, for da vet jeg hvertfall hva som feiler meg. På en annen side kommer jeg til å bli knust, da det ikke finnes noen behandling. Det er så jævla uverdig og urettferdig å ha et liv som dette...

Anonymkode: b0147...93e

Med ME går det ikke an å bare presse seg sånn . Håper du finner ut av det :)

Mange introverte er også slitne og må trekke seg tilbake noen dager etter sosialt samvær.

Anonymkode: d947b...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...