Gå til innhold

Ønsker svar fra muslimer - gjelder lettkledde nordmenn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er vel som å stikke hånden inn i et vepsebol men jeg prøver likevel. 

Jeg ønsker i hovedsak svar fra muslimer og dersom du vil diskutere innvandring og integrering kan du finne deg en annen tråd å bølle i. 

Så til saken: 

Hva tenker dere muslimer (både menn og kvinner) når dere ser jenter i bikini? 

Jeg bor i et område med mye muslimer og når jeg soler meg på verandaen min så vet jeg at alle som går forbi kan se meg. Blir muslimer brydd av så mye hud? Er det stressende på samme måte som jeg synes det ville vært om en kvinne gikk toppløs midt i Karl Johan? Eller er det bare "whatever"? 

Anonymkode: ff066...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiller det egentlig noe rolle hva de mener? Har du planer om å endre på det du gjør om de blir brydd av det? :wow:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøken_fjong1 skrev:

Spiller det egentlig noe rolle hva de mener? Har du planer om å endre på det du gjør om de blir brydd av det? :wow:

Ts er vel interessert i hvordan mennesker med annen religion osv tenker. Ikke noe galt i det.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ønsker svar fra muslimer generelt eller kun de som dekker seg til? For det er en del muslimer (avhengig av kultur og etnisitet) som går både lettkledd og i bikini selv. 

Ikke alle muslimer er fra Pakistan eller Afghanistan liksom 

Anonymkode: da4c4...9bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konservative folk finner du innen alle grupperinger. Men hovedregelen er "when in Rome, do as the romans". Altså - bor man i Noege må man tåle å se kvinner i bikini og menn i solshorts både på fellesareal i borettslag/boligsameier, parker, svømmeanlegg etc. Akkurat som når jeg er med min muslimske venninne til hennes hjemland: Da kler jeg meg svært modest, selv om jeg helst ville brukt dagene på å slikke sol i bikini.

Anonymkode: 25114...1aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel som å stikke hånden inn i et vepsebol men jeg prøver likevel. 

Jeg ønsker i hovedsak svar fra muslimer og dersom du vil diskutere innvandring og integrering kan du finne deg en annen tråd å bølle i. 

Så til saken: 

Hva tenker dere muslimer (både menn og kvinner) når dere ser jenter i bikini? 

Jeg bor i et område med mye muslimer og når jeg soler meg på verandaen min så vet jeg at alle som går forbi kan se meg. Blir muslimer brydd av så mye hud? Er det stressende på samme måte som jeg synes det ville vært om en kvinne gikk toppløs midt i Karl Johan? Eller er det bare "whatever"? 

Anonymkode: ff066...142

Jeg er muslim, og når troen er sterk så velger jeg å late som ingenting og ikke se. Er jeg litt svak i troen, så blir jeg nok litt stiv i buksen og nysgjerrig :) Men i Ramadan vil jeg nok prøve å se en annen vei...

Anonymkode: 3ee04...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel som å stikke hånden inn i et vepsebol men jeg prøver likevel. 

Jeg ønsker i hovedsak svar fra muslimer og dersom du vil diskutere innvandring og integrering kan du finne deg en annen tråd å bølle i. 

Så til saken: 

Hva tenker dere muslimer (både menn og kvinner) når dere ser jenter i bikini? 

Jeg bor i et område med mye muslimer og når jeg soler meg på verandaen min så vet jeg at alle som går forbi kan se meg. Blir muslimer brydd av så mye hud? Er det stressende på samme måte som jeg synes det ville vært om en kvinne gikk toppløs midt i Karl Johan? Eller er det bare "whatever"? 

Anonymkode: ff066...142

Jeg "er" muslim, men ikke praktiserende. Står også imot så og si alt Islam står for, men jeg kan vel svare deg. Jeg er jente btw. 

Hva tenker dere muslimer (både menn og kvinner) når dere ser jenter i bikini? 

Jeg tenker ikke noe som helst. Legger mest sannsynlig ikke merke til det heller, fordi jeg er vandt til at i vesten så kan man kle seg som man vil - Noe som er flott!

Jeg bor i et område med mye muslimer og når jeg soler meg på verandaen min så vet jeg at alle som går forbi kan se meg. Blir muslimer brydd av så mye hud?

Jeg blir ikke brydd, kunne ikke brydd med mindre faktisk. Jeg har naboer som kler seg i bikini og soler seg i hagen så fort solen titter frem, og de er veeeldig synlige, men jeg tenker ikke over det. Jeg vet dog at det finnes andre muslimer som vil himle med øynene og finne det unødvendig å vise mye hud. 

Er det stressende på samme måte som jeg synes det ville vært om en kvinne gikk toppløs midt i Karl Johan? Eller er det bare "whatever"? 

Hvorfor skal det være stressende for deg å se kvinner gå toppløs på Karl Johan? Det har vel strengt tatt ikke noe med deg å gjøre? For å svare på spørsmålet ditt; nei, det er absolutt ikke stressende. Hvorfor stresse seg over noe så normalt? Enkelte muslimer vil nok tenke "Subhanalla", men altså jeg tviler sterkt på at noen som helst blir stresset. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden tar jo høyde for at de som svarer er naboene dine. Bare du/naboene dine som vet hvor religiøse/ekstreme de er.

Anonymkode: 6ccc4...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...