Gå til innhold

Brudekjole. Mannens mening.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å spørre mannen hva slags brudekjoler han liker, eller går man bare etter eget ønske?

Jeg tenker jeg har lyst til å være fin for mannen min, at han skal bli helt satt ut av hvor vakker han synes at jeg er når han ser meg gå mot alteret.

Så derfor har jeg spurt hva slags kjole mannen liker (på bilder, med samme kroppsfasong som meg). Om han liker mye blonder, hvordan utringning, ærmeløs osv osv.

Men så tenker jeg jo også på at man ofte kan ha en mening om noe, og få dette velt motbevist. Kanskje jeg finner en helt nydelig kjole som jeg elsker selv, som kræsjer med noen av mannens preferanser, men som han vil elske når han ser den på meg. Men jeg hadde vært redd for at han skulle tenke at jeg gikk imot hans øsnker, og det hadde vært helt totalt krise.

Hva gjør man når man skal velge kjole? Hvor mye hensyn har du tatt til dette? Har du i det hele tatt spurt mannen din om hva han liker?

Anonymkode: ff36a...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din kjole! Du skal føle deg som verdens vakreste når du får den på. Kanskje det mannen synes er pent, er langt unna hva du føler deg vakker i. Når en brud har valgt kjolen sin, så pleier hun å stråle. Viktig å føle seg vel i valget du tar.

Anonymkode: 005d8...751

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør gå hovedsakelig etter eget ønske ja. 

Anonymkode: 02e46...b2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett et program på TV som handler om at man bare VET det når man finner kjolen. :bryllup: Så da tenker jeg at når du finner kjolen så vet du det. I det programmet er det nesten aldri brudgommer med, så jeg tror ikke de er så viktige.  det er tross alt brudens dag. Programmet heter "Say yes to the dress".

Anonymkode: 162e8...0ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den kjolen du liker best i den farge, form og fasong du liker best. Ta dog litt mer høyde for mannens mening enn for tåpelige klestradisjoner. Men ikke glem hodet - en kjole er ikke verdt mange lappene. 

Anonymkode: fa850...55f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte min mann hva han likte, han sa han likte kjolen hans kusine hadde giftet seg i. Bildet henger på veggen hos hans foreldre, og jeg kan med hånden på hjertet si at den kjolen ikke er noe for meg. Hun giftet seg på åttitallet, og hadde en typisk diger åttitalls bløtkakekjole med enorme puter og dusker på skuldrene. :haar: 

Så jeg bestemte meg for å gå imot hans ønsker, men fornøyd ble han likevel.

Anonymkode: 6ee19...315

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Man blir ikke penere enn man selv syns. Velg den kjolen du liker - mannen syns du er vakker og hot uansett. 

Dersom du har lyst å gjøre også noe for mannen så tenk litt på det under - der kan han få overraskelsen sin.... ;) 

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet han liker å se deg i utringning, i stramt skjørt, litt bar hud, så kan du jo se etter noe han kanskje vil like. Feks stroppeløs, kjole med utringning eller en kjole som fremhever baken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjoler ser ofte helt annerledes ut på bilder ifht. hvordan de ser ut på deg selv. Så å vite hva som ser bra ut på deg ut i fra bilder er umulig, både for deg og for mannen, og ergo ikke så mye å gå ut ifra. Velg den kjolen du selv liker når du prøver den. Hvis du selv synes at du ser vakker ut, synes mannen det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎06‎.‎2017 den 17.41, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett et program på TV som handler om at man bare VET det når man finner kjolen. :bryllup: Så da tenker jeg at når du finner kjolen så vet du det. I det programmet er det nesten aldri brudgommer med, så jeg tror ikke de er så viktige.  det er tross alt brudens dag. Programmet heter "Say yes to the dress".

Anonymkode: 162e8...0ec

blir helt skremt av så mange som sier at det er brudens dag. Nei det er ikke brudens dag men brudeparets dag.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Siden de fleste bruder har (minst) et ord med i laget når det gjelder brudgommens antrekk, så synes jeg det er bare rett og rimelig at han får lov å ha meninger om brudens antrekk, også. 
Jeg mener at man skal ha det siste ordet selv, for det skal være en kjole man selv også føler seg kjempefin i, men det er virkelig ingen ting galt i å spørre brudgommen om han har noen preferanser den ene eller andre veien. Kanskje er det en spesiell utringing han synes er fin? Kanskje han liker en bestemt lengde? Slør/ikke slør? Slep/ikke slep? Kanskje det er noen typer kjole han synes er ur-stygge? Det ville jo vært leit om du hadde valgt en av sistnevnte ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende jeg spør hva han liker, viser noen bilder av ulike stiler og slik - for jeg liker jo å involvere ham i alt mulig rart i livet mitt. Samtidig vil både han og jeg at det skal være en overraskelse på dagen, så han får jo ikke sett de spesifikke kjolene eller sett dem på. Så vil være tydelig på at jeg kommer til å velge den kjolen jeg føler meg vakrest i og liker best. Og det er jeg helt sikker på at han synes er helt greit. 

Anonymkode: 41fe8...efd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg nå noen gang kommer så langt at jeg gifter meg(er ikke så viktig for noen av oss) så ville jeg nok bedt ham se sammen med meg på bilder, selv om hovedvekten av det jeg blir å velge blir etter min smak. Er ikke så viktig for meg at det er en overraskelse heller, med mindre han har et ønske om det da. Dog har jeg erfaring med at vi er ganske lik i smaken, så tror ikke det blir noe problem:)

Anonymkode: e28ba...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6/20/2017 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å spørre mannen hva slags brudekjoler han liker, eller går man bare etter eget ønske?

Jeg tenker jeg har lyst til å være fin for mannen min, at han skal bli helt satt ut av hvor vakker han synes at jeg er når han ser meg gå mot alteret.

Så derfor har jeg spurt hva slags kjole mannen liker (på bilder, med samme kroppsfasong som meg). Om han liker mye blonder, hvordan utringning, ærmeløs osv osv.

Men så tenker jeg jo også på at man ofte kan ha en mening om noe, og få dette velt motbevist. Kanskje jeg finner en helt nydelig kjole som jeg elsker selv, som kræsjer med noen av mannens preferanser, men som han vil elske når han ser den på meg. Men jeg hadde vært redd for at han skulle tenke at jeg gikk imot hans øsnker, og det hadde vært helt totalt krise.

Hva gjør man når man skal velge kjole? Hvor mye hensyn har du tatt til dette? Har du i det hele tatt spurt mannen din om hva han liker?

Anonymkode: ff36a...04b

Betyr det ikke ulykke at mannen får se kjolen før bryllupsdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte mannen min. Hans sterkeste ønske var at jeg IKKE skulle gå med tyll. Noe jeg heller ikke hadde lyst til. Hadde bestemt meg for en elegant blondekjole. Men så hadde jeg 10 minutter igjen av prøvetimen og bare prøvde en skikkelig prinsessekjole masse tyll for moro skyld. Elsket den. Kjøpte den. Var nervøs i over et år på hvordan mannen min ville reagere. Han elsket den også :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brud2014 skrev:

Jeg spurte mannen min. Hans sterkeste ønske var at jeg IKKE skulle gå med tyll. Noe jeg heller ikke hadde lyst til. Hadde bestemt meg for en elegant blondekjole. Men så hadde jeg 10 minutter igjen av prøvetimen og bare prøvde en skikkelig prinsessekjole masse tyll for moro skyld. Elsket den. Kjøpte den. Var nervøs i over et år på hvordan mannen min ville reagere. Han elsket den også :)

Morsomt ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke tenkt til å spørre han om det i det hele tatt! :fnise:
Brudekjolen skal vel være hemmelig for den kommende mannen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...