Gå til innhold

Overgrep, eller min feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med dere alle sammen synes det er helt greit neste gang en 100 kilos kar ubedt setter seg på dere, åpner smekken og vifter med pikken foran ansiktet på dere og nekter å slutte når dere protesterer? 

Anonymkode: cc21f...9de

Han sluttet jo!!

Anonymkode: c3222...a10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, NotNaomi skrev:

Ved å be han komme seg vekk! Si meg,er vi kvinner helt hjelpesløse fra å si om hva vi føler? Og kan vi ikke stå opp for oss selv? Dette gir bare et utrolig respektløst og tafatt bilde av oss jenter/kvinner! Jeg skjønner at hun syns det var ubehagelig! Men en må lære seg selvrespekt! Hun ba ham endog inn på soverommet. Nei,her var de to. Får være måte på hva en skal kalle overgrep. En jævlig opplevelse fordi hun følte seg brukt ja. Men overgrep? Nei. Det var det ikke! 

Helt enig. TS ropte ulv ulv både før, etter og under sex. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjip opplevelse, men overgrep var det ikke.

Anonymkode: 7e365...9ea

Enig med deg. Man må selv sette grenser, og ts sa ikke godt nok i fra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Altså. Overgrep er når en er ute av stand til å motsette seg. I rus osv. Når en føler seg truet. 

Overgrep er om det ikke om en ikke tør si fra og er redd for å skuffe. Da er det ens egen "feil". En sier ikke nei og ber noen inn på soverommet fordi en tror det er forventer. Uten at noen trusler foreligger. Ikke ville det fått konsekvenser om hun så nei heller og holdt på det. Annet enn at hun var redd for å skuffe.

Vi jenter/kvinner har noe vi skulle sagt! Så da sier vi det da. Vi er ikke noen nikkedukker heller. Og alle menn som forventer er ikke dyr.

Når en er i hjelpesløs tilstand og når det foreligger trusler er det overgrep og voldtekt. Kan en virkelig ikke skjønne forskjellen?

Dette gjør meg helt oppgitt! Ja,kjipt å føle seg brukt. Selvfølgelig. Men det er ikke det samme som overgrep.

Noen av svarene her gjør de som er utsatt vondt. De som virkelig ble utsatt for overgrep og voldtekt. Nå må en lære seg hva som hva. Ellers blir alt bare så feil det kan få blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Note: 

Han VET at han har gjort noe feil, for jeg fikk melding sent i går kveld, og igjen i dag tidlig hvor det er utvilsomt at han selv føler det var over streken. Hans egne ord var at han nesten følte seg som en overgriper, og at han har det vondt med det som skjedde. Han burde backet av tidligere. Så han ser situasjonen slik jeg gjør

 

Det er bare det at jeg ikke vet hvordan jeg skal håndtere følelsene mine jeg ber om hjelp rundt. 

Og nei - anmeldelse for voldtekt har aldri vært en tanke.

 

TS

Anonymkode: f608d...292

Bra at dere ser saken på samme måte. Det beste er vel bare å snakke sammen om det, og gjøre det annerledes i framtiden. Du får fram dine følelser, og han sine. Vær veldig tydelig når du snakker om dine følelser i etterkant av dette, så skal ikke det gjenta seg. Det viktigste er at dere får bearbeidet følelsene deres i forhold til denne hendelsen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, NotNaomi skrev:

Altså. Overgrep er når en er ute av stand til å motsette seg. I rus osv. Når en føler seg truet. 

Overgrep er om det ikke om en ikke tør si fra og er redd for å skuffe. Da er det ens egen "feil". En sier ikke nei og ber noen inn på soverommet fordi en tror det er forventer. Uten at noen trusler foreligger. Ikke ville det fått konsekvenser om hun så nei heller og holdt på det. Annet enn at hun var redd for å skuffe.

Vi jenter/kvinner har noe vi skulle sagt! Så da sier vi det da. Vi er ikke noen nikkedukker heller. Og alle menn som forventer er ikke dyr.

Når en er i hjelpesløs tilstand og når det foreligger trusler er det overgrep og voldtekt. Kan en virkelig ikke skjønne forskjellen?

Dette gjør meg helt oppgitt! Ja,kjipt å føle seg brukt. Selvfølgelig. Men det er ikke det samme som overgrep.

Noen av svarene her gjør de som er utsatt vondt. De som virkelig ble utsatt for overgrep og voldtekt. Nå må en lære seg hva som hva. Ellers blir alt bare så feil det kan få blitt.

Om en på 2 meter hadde satt seg på meg, etter at jeg hadde sagt nei, og dratt ut penis, og ikke gått vekk når jeg forsøkte å skyve ham av, hadde jeg glatt følt meg truet.. 

Leste du i hi, at hun sa nei flere ganger, og prøvde å skyve ham av?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jeg hadde bedt han komme seg bort. Hvorfor skulle jeg ikke? Jeg hadde ihvertfall ikke bedt han inn på soverommet. Uansett hvor vanskelig det er på grunn av at en er redd for å skuffe,så må en jammen stå opp for seg selv! 

Og hun hadde ikke bedt ham inn på soverommet (de var i stua), hadde presisert på forhånd at hun ikke ville ha sex, sa nei, ba ham komme seg bort, prøvde å dytte ham bort... Hva er forskjellen? Hvorfor fortjente hun det, når du ikke synes du gjør det? 

Anonymkode: cc21f...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råkkenråll

Dette er ikke overgrep, og han stoppet.

Men, han var en kvalm fyr og stoppet jo for sent til hva som kan regnes som normalet respektfullt - dog gav du han ekstremt motstridende signaler. 

Han sa tydelig ifra at han hadde veldig lyst på sex, og du inviterte deg selv til en åpenbar seksuell setting. Det betyr ikke at han hadde rett på noe, men det betyr at du selv åpenbart satte deg selv i en posisjon hvor seksuell tilnærming ville skje. Og, du satte deg selv i en posisjon hvor sex ble gjennomført ved å invitere selv til soverommet.

Han truet deg aldri, og lot deg avslutte situasjonen. At han ikke forstod de aller første "knis, nei" - det skjønner jeg. Og du gav faktisk inntrykk av at du var en "jeg sier nei men mener det jo ikke" - hvilket er dumt gjort av deg. Og idiotisk av han å gå med på videre, men han er jo åpenbart en dust. Dog ikke en overgriper(mot deg). 

Men at opplevelsen var kleint og ekkel, det skjønner jeg godt.

Han var ekkel, og du tok initiativ til og ble med på sex du ikke ønsket.

Du får ikke gjort så mye anentmed det enn å la være å gjøre det samme igjen, og så får han gå videre til å være et dårlig emne i senga og i relasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette bør du kontakte en advokat som tar bistandsoppdrag og få informasjon og diskutere igjennom hva du skal gjøre med. 

Når det her er tvil om du er utsatt for seksuelle overgrep så betaler du ingenting for å kontakte advokat og å diskutere om du skal gjøre noe med saken. 

Du kan og kontakte voldtekstmottaket der du bor og rå snakket igjennom opplevelsen. De informerer også om dine rettigheter og muligheter uten at det koster deg noe. Ønsker du undersøkelse så hjelper de omgså med det. 

Å la dette ligge og tro at du kan gå videre i livet ditt uten at hendelsene vil kunne prege deg i lang tid, er ikke realistisk. Du bør og gå videre og få vurdert denne personens måte å opptre på, for å se på om hans måte å opptre på etter ditt syn er greit at andre kvinner opplever. 

Anonymkode: 294d0...90e

Seriøst?? Hun klarer vel å tenke litt selv?

Hun vil ikke ha sex, men drar hjem til en som sier haner kåt. Samtidig ligger og kliner med han på sofaen for så å foreslå soverommet. 

Dette var ikke ett overgrep, men like mye begges skyld. Det går ikke å komme med tvetydige signaler for så å tru det er ett overgrep.

Jeg er helt oppgitt over rådet ditt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
10 minutter siden, kattepusen skrev:

Om en på 2 meter hadde satt seg på meg, etter at jeg hadde sagt nei, og dratt ut penis, og ikke gått vekk når jeg forsøkte å skyve ham av, hadde jeg glatt følt meg truet.. 

Leste du i hi, at hun sa nei flere ganger, og prøvde å skyve ham av?

Og han gikk vekk og ble "snurr. Deretter ba hun han inn på soverommet. Hun kunne bare forlatt leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hun hadde ikke bedt ham inn på soverommet (de var i stua), hadde presisert på forhånd at hun ikke ville ha sex, sa nei, ba ham komme seg bort, prøvde å dytte ham bort... Hva er forskjellen? Hvorfor fortjente hun det, når du ikke synes du gjør det? 

Anonymkode: cc21f...9de

Jeg skjønte ikke helt dette? Hun var tent skriver hun. Sa så nei og jan satte seg vekk og ble "snurt" Da ber hun ham inn på rommet. Hun kunne bare gått. Han var ikke truende på noen som helst måte. Han drar fra henne og hun føler seg brukt. Det er historien her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kattepusen skrev:

Om en på 2 meter hadde satt seg på meg, etter at jeg hadde sagt nei, og dratt ut penis, og ikke gått vekk når jeg forsøkte å skyve ham av, hadde jeg glatt følt meg truet.. 

Leste du i hi, at hun sa nei flere ganger, og prøvde å skyve ham av?

Det er nesten ingen her som har lest det ts har skrevet. Det viktigste er ikke å lese, men å dømme.

Jeg håper de skjønner hvor de setter grensa for overgrep når de standhaftig påstår at det er lov å sette seg på noen uten invitasjon og dytte pikken opp i ansiktet på de mens de protesterer verbalt og fysisk. Er det bare kvinner de mener det er lov på, eller er det greit på menn også? Bare kvinner de anser som promiskuøse, eller alle kvinner? Hva med barn? Er det greit å gjøre med barn? Kanskje det da bare er lov for de som under 175 høye så maktforskjellen ikke skal bli så alt for stor...? Hvor lenge er det lov å sitte der? Jeg mener, han sluttet jo etterhvert. Er det lov bare man på et tidspunkt slutter? Kan man vente så lenge man vil med det? Til man er kommet, for eksempel, slik mannen vi her snakker om tydeligvis gjorde? 

Det er en farlig grense å flytte dette her. 

Anonymkode: cc21f...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nesten ingen her som har lest det ts har skrevet. Det viktigste er ikke å lese, men å dømme.

Jeg håper de skjønner hvor de setter grensa for overgrep når de standhaftig påstår at det er lov å sette seg på noen uten invitasjon og dytte pikken opp i ansiktet på de mens de protesterer verbalt og fysisk. Er det bare kvinner de mener det er lov på, eller er det greit på menn også? Bare kvinner de anser som promiskuøse, eller alle kvinner? Hva med barn? Er det greit å gjøre med barn? Kanskje det da bare er lov for de som under 175 høye så maktforskjellen ikke skal bli så alt for stor...? Hvor lenge er det lov å sitte der? Jeg mener, han sluttet jo etterhvert. Er det lov bare man på et tidspunkt slutter? Kan man vente så lenge man vil med det? Til man er kommet, for eksempel, slik mannen vi her snakker om tydeligvis gjorde? 

Det er en farlig grense å flytte dette her. 

Anonymkode: cc21f...9de

Dra ikke barn inn i dette! Nå må du lande her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jeg skjønte ikke helt dette? Hun var tent skriver hun. Sa så nei og jan satte seg vekk og ble "snurt" Da ber hun ham inn på rommet. Hun kunne bare gått. Han var ikke truende på noen som helst måte. Han drar fra henne og hun føler seg brukt. Det er historien her.

Det er historien du fikk med deg. Les en gang til. Hun kunne ikke bare gått. Hun satt fast.

Etterpå kunne hun gått, men det gjelder jo etter de fleste overgrep. De færreste holdes fanget over tid. 

Anonymkode: cc21f...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er historien du fikk med deg. Les en gang til. Hun kunne ikke bare gått. Hun satt fast.

Etterpå kunne hun gått, men det gjelder jo etter de fleste overgrep. De færreste holdes fanget over tid. 

Anonymkode: cc21f...9de

Nei. Hun kunne gått. Han ga seg og satte seg opp. Da ba hun han inn på rommet. Les godt nok selv.

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dette var ekkelt og ubehagelig for deg ts, og at du føler deg dårlig etterpå. Men det kan ikke kalles overgrep selv om det at han satte seg på deg var på kanten og en uakseptabel oppførsel fra han. Men du har også et ansvar for å si NEI når du mener det, ts. Du var utydelig før dette skjedde, og så var du mer tydelig og klarte å avvise han. Da sluttet han også, men fordi han ble snurt og sur fikk du angst for at han ikke skulle like deg og da foreslår du plutselig å gå inn på soverommet. Det er som at du indirekte sier at "la oss gå inn på soverommet så vi kan ha sex der inne". Og det hadde dere, noe du ikke egentlig ønsket. Men du sa jo da "ja" til sex når du sa det at du ville gå inn med han på soverommet. Her er det veldig mye uklarhet og dårlig kommunikasjon, men ikke et overgrep. DU må bli tydeligere og sette grenser raskt og utvetydig når du kommer i en seksuell situasjon du ikke ønsker skal gå videre. Han på sin side må bli mer lydhør og forsiktig i sine tilnærmelser til jenter.

Anonymkode: c1a41...977

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du føler ikke at du la opp til det, du la opp til det. Dette er ikke et overgrep.

Synes det blir veldig feil å skulle kalle dette et overgrep. Synd overfor de som faktisk har blitt utsatt for overgrep.

Anonymkode: ee974...280

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å ikke svare på om det er et overgrep eller ikke. 

Det som slår meg når jeg leser innleggene dine TS er at handlingene dine styres av noe som du ikke er så i kontakt med. Du skriver at du var ensom og lengtet etter fysisk kontakt før du drar til denne fyren. Det er et ganske sterkt behov å uttrykke, og jeg lurer på om det er følelsen av ensomhet og lengsel som rett og slett gjør deg litt ute av stand til å ta de gode valgene. Du vil ha nærhet og ikke sex slik jeg leser tråden. Og det er kanskje det som er forklaringen på det fatale øyeblikket hvor han blir snurt og trekker seg unna? For da tror jeg at behovet for nærhet og redselen for å bli avvist gjør ar du handler som du gjør. Du spør ham om å gå inn på soverommet, fordi du skjønner at hvis du ikke gjør det så fortsetter han med å være snurt. 

Dette er issuen her, TS, hvordan du må forstå hva slags ting som avgjør hvordan du handler. For du tar en lang rekke dårlige valg.  

Anonymkode: b1ff0...ee0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg velger å ikke svare på om det er et overgrep eller ikke. 

Det som slår meg når jeg leser innleggene dine TS er at handlingene dine styres av noe som du ikke er så i kontakt med. Du skriver at du var ensom og lengtet etter fysisk kontakt før du drar til denne fyren. Det er et ganske sterkt behov å uttrykke, og jeg lurer på om det er følelsen av ensomhet og lengsel som rett og slett gjør deg litt ute av stand til å ta de gode valgene. Du vil ha nærhet og ikke sex slik jeg leser tråden. Og det er kanskje det som er forklaringen på det fatale øyeblikket hvor han blir snurt og trekker seg unna? For da tror jeg at behovet for nærhet og redselen for å bli avvist gjør ar du handler som du gjør. Du spør ham om å gå inn på soverommet, fordi du skjønner at hvis du ikke gjør det så fortsetter han med å være snurt. 

Dette er issuen her, TS, hvordan du må forstå hva slags ting som avgjør hvordan du handler. For du tar en lang rekke dårlige valg.  

Anonymkode: b1ff0...ee0

Jepp. Urovekkende mange mennesker som tror alle oppfører seg rasjonelt og ikke har baggasje og andre problematiske forhold som gjør dem ute i stand til å sette grenser for seg selv og handle "riktig". Mange mennesker har kanskje ikke samme sårbarhetene og havner aldri i lignende situasjon selv, da krever det mye innsikt for å forstå hvordan slike mennesker fungerer. Det er jo ikke viktig for dem å lære å forstå heller, de vil bare dømme

Anonymkode: 14aa0...e12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du føler ikke at du la opp til det, du la opp til det. Dette er ikke et overgrep.

Synes det blir veldig feil å skulle kalle dette et overgrep. Synd overfor de som faktisk har blitt utsatt for overgrep.

Anonymkode: ee974...280

Snakk for deg selv. Som overgrepsoffer gir denne tråden meg en knyttneve rett i magen - og jeg er så utrolig glad for at jeg ikke fortalte om det som skjedde til noen, selv om det betydde at det fikk holde på i 16 lange år. Det var jævlig nok å oppleve det, men den dommen dere andre trolig hadde felt over meg - og mange i ettertid har gjort - føles faktisk om mulig enda verre. Å være et menneske som ikke bare var uheldig nok til å bli utsatt for noe sånt, men å måtte bli definert som noen som ikke fortjener bedre - igjen og igjen. Å måtte være noen som sa nei på feil måte - som ikke var sterk nok - som  ikke var kledd riktig - som lo for mye eller på feil måte - som gikk på feil måte - som ikke burde ha vært der - som ikke burde ha vært et annet sted heller - som ikke burde ha blitt redd - som ikke burde få lov til å kalle det et traume - som ikke burde få tenke på det som skjedde - som ikke burde ta opp plasser hos psykolog som andre kunne hatt bedre brukt for - kort og godt en person som er feil på alle måter og som fortsatt ikke bør respekteres. Slik dere ikke respekterer ts nå. 

For hvordan kunne han vite at jeg ikke ville? Han er jo ikke tankeleser, er han? Det er jo ikke sikkert jeg sa nei på riktig måte? Og burde jeg egentlig vært ute, burde jeg ikke tenkt meg bedre om? 

Anonymkode: cc21f...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...