Gå til innhold

Overgrep, eller min feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror han selv synes det var lekent, men der var jeg klinkende klar. "Du MÅ slutte". "Stopp". Når han skøv skrittet sitt frem og tilbake mot ansiktet mitt. Det var skremmende, og ubehagelig. Han er to meter høy, og veier deretter. Men jeg tror helt oppriktig at han trodde det var en del av en lek, men i såfall bør man ikke leke den leken med jenter man ikke kjenner! Jeg skøv det jeg hadde, vendte ansiktet mitt bort fra penisen hans og unngikk å se på den for at det ikke skulle være noen tvil!

TS

Anonymkode: f608d...292

Jeg forstår at dette var veldig ubehagelig, og hadde du gått etter dette (før soverommet) ville han antagelig/forhåpentligvis ha forstått at han gikk over streken, og du ville ha rett i at han hadde gått over streken. 

At du ba ham inn på soverommet og hadde frivillig sex med ham, selv om du følte deg litt presset til det, medfører dessverre at du har vært såpass uklar totalt sett at jeg ville ha plassert dette som en ubehagelig opplevelse, og ikke utsatt meg for ytterligere ubehag ved å måtte forsvare at det føles som et overgrep. Siden du inviterte inn på soverommet er det mye som taler til fordel for at han da ikke kunne/burde forstå at han hadde gått for langt. Det ble jo det resultatet han ønsket, og han tok deg ikke med makt på soverommet, så at han da presset deg for langt i stuen kan han da avskrive som lek. Og andre ville forstå ham på det, i og med at du hadde frivillig sex med ham etterpå. 

Om det er noen trøst tror jeg veldig mange av oss kvinner har vært i lignende situasjon, og kjent på den ekle følelsen etterpå. At vi ikke stilte opp for oss selv slik vi burde, at vi ga etter, at vi følte oss brukt. Jeg har iallfall opplevd dette, og jeg grøsser ennå når jeg tenker på det, men jeg har gått videre, og klarer å se på det som erfaring jeg lærte av. Jeg har satt tydeligere grenser etter det. Sagt nei og gått. Ikke fleipet noe bort, fordi jeg ville at han skulle like meg fremdeles, men lagt det over på ham. At JEG ikke liker ham, om han oppfører seg slik. 

Å modnes inn i respekt for seg selv, sin egen kropp og egne grenser er en prosess. Dessverre må man gjerne brenne seg litt før man forstår hvor viktig det er å sette tydelige grenser, og så holde dem. 

Jeg ville ikke anmeldt dette, og jeg ville ikke påstått at det var et overgrep, men jeg har likevel full forståelse for at du synes at det var en ekkel opplevelse, som føles som en overgrep. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Note: 

Han VET at han har gjort noe feil, for jeg fikk melding sent i går kveld, og igjen i dag tidlig hvor det er utvilsomt at han selv føler det var over streken. Hans egne ord var at han nesten følte seg som en overgriper, og at han har det vondt med det som skjedde. Han burde backet av tidligere. Så han ser situasjonen slik jeg gjør

 

Det er bare det at jeg ikke vet hvordan jeg skal håndtere følelsene mine jeg ber om hjelp rundt. 

Og nei - anmeldelse for voldtekt har aldri vært en tanke.

 

TS

Anonymkode: f608d...292

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver noe sånt til ham: Hei, det gjør godt for meg å høre at du også føler dette ikke var rett. Men beklager at jeg får deg til å føle deg som en overgriper. Du er ikke det. Du gikk for langt, men det er også mitt ansvar å sette grenser, og der var jeg ikke flink nok. Vi gjorde feil begge to, så vi får også dele på ansvaret.

Anonymkode: 7fb72...14e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Det gjør det litt enklere for meg å håndtere de vonde følelsene når vi har en felles oppfatning av det som skjedde ...

Anonymkode: 7fb72...14e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SJOKKERT over at så mange her inne, også folk jeg trodde var oppegående, mener det IKKE er et overgrep å holde noen fast fysisk og blotte seg rett foran ansiktet på de og tvinge de til å ta på seg mens de protester verbalt og kjemper imot fysisk. HVA ER DET EGENTLIG MENINGEN MAN SKAL MÅTTE GJØRE FOR Å SLIPPE Å MÅTTE DELTA I ANDRES SEKSUALLIV? 

Og at dere unnskylder det han gjorde med at hun sa ja/tok initiativ etterpå (etter press, manipulering og en demonstrasjon av hvor mye makt han var villig til å utøve) unnskylder da vel pokker ikke det han gjorde retrospektivt! 

 

Til TS: 

Jeg er glad for at han også i en eller annen grad anerkjenner hva dette var og at det gjør det lettere for deg å føle på og forholde deg til de vanskelige følelsene. Men husk at hans følelser nå - uansett hva de måtte være, ikke er ditt ansvar. Du trenger ikke svare ham dersom du ikke selv har lyst. Du trenger ikke å forstå ham, tilgi ham eller å dele skylda med ham. Du trenger ikke å ofre ham en tanke igjen noensinne. Med mindre han er døv hørte han at du sa nei og med mindre han er lam fra livet og ned kjente han at du tok tak i hoftene hans og prøvde å dytte ham vekk. Og med mindre han er psykisk utviklingshemmet, skjønner han hva de to tingene betyr og tok et valg om å fortsette. 

Hør heller ikke på h*n som sier du burde blitt med "frivillig" selv om du ikke ville for å slippe å bli tvunget - det er IKKE sånn det fungerer. Det er ikke frivillighet, det er derimot selveste definisjonen på psykisk tvang. 

Jeg håper det går greit med deg og at du greier å sortere hva DU føler rundt det som skjedde, midt oppe i mer eller mindre gjennomtenkte råd fra oss her på KG og meldinger fra ham. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med noen - Dixi, for eksempel, for å få en samtale. 

Jeg tenker på deg.  

 

Anonymkode: cc21f...9de

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må der gi dere. Dette er IKKE et overgrep. Når TS følger opp svaret med å si "Skal vi gå inn på soverommet?" så tror han så klart at det blir sex. Gutten er virkelig ikke tankeleser.

Anonymkode: 468e6...412

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må der gi dere. Dette er IKKE et overgrep. Når TS følger opp svaret med å si "Skal vi gå inn på soverommet?" så tror han så klart at det blir sex. Gutten er virkelig ikke tankeleser.

Anonymkode: 468e6...412

Og hvorfor unnskylder det hva han gjorde tidligere? 

Anonymkode: cc21f...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du bør gjøre videre kommer an på hvorda du føler deg. Om noe defineres som overgrep eller ikke spiller ingen rolle for om du for eks burde søke behandling fordi det gjorde noe veldig negativt med deg. Noen ganger blir mennesker alt for opphengt i definisjoner og fokuserer for lite på hva de faktisk føler. Det er det sistnevnte du burde gjøre, og ta det derfra.

 

5 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

 

5.) Vil avslutte relasjonen nå.. 

- Med andre ord; om han hadde vært mer kjærlig og fortsatt relasjonen, hadde du da følt deg bedre?

Har faktisk lest overgripere si at de bruker være kjærlige etter voldtekt slik at kvinnen skal bli forvirret og tvile på seg selv

Anonymkode: 14aa0...e12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry mn når du endelig får han til å slutte så sier du "skal vi gå til soverommet"???? Hva i H tenkte du på? Det er ikke overgrep, du tok selv iniativ med å spørre han om å gå på soverommet! Du får heller tenke deg om ti ganger neste gang. 

Anonymkode: ac231...fbf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver noe sånt til ham: Hei, det gjør godt for meg å høre at du også føler dette ikke var rett. Men beklager at jeg får deg til å føle deg som en overgriper. Du er ikke det. Du gikk for langt, men det er også mitt ansvar å sette grenser, og der var jeg ikke flink nok. Vi gjorde feil begge to, så vi får også dele på ansvaret.

Anonymkode: 7fb72...14e

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

... Det gjør det litt enklere for meg å håndtere de vonde følelsene når vi har en felles oppfatning av det som skjedde ...

Anonymkode: 7fb72...14e

Dette!

 

TS: jeg antar at du tok initiativ til å gå på soverommet fordi du på en måte følte at du "skyldte" ham det? Fordi du ikke greide å være tydelig nok i utgangspunktet? Også visste du ikke helt hvordan du skulle håndtere det? Kunne vært meg for mange år siden.

Jeg tenker dere begge har et par ting å jobbe med: han burde kjenne seg selv og sine drifter godt nok til ikke å ta sjansen på et slikt "spill", mtp hva det kan ende opp i av ubehageligheter. Du bør lære deg å sette tydelige grenser, og si ordentlig ifra. Dere burde begge ha forstått at om dere skulle møtes den dagen, så burde det ha vært i en annen setting. Håper dere begge tar lærdom av episoden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walters Mandler

Kjære ts. Vær så snill å ikke ta til deg det flertallet sier i denne tråden.  Du har ikke ansvaret for hva han gjorde med deg mot din vilje. Ja, du burde ikke tatt han med deg inn på soverommet, men jeg skjønner godt om du ikke følte du hadde noe valg etter hva som skjedde på sofaen. Og uansett hva du gjorde derfra, unnskylder det ikke hva han allerede hadde gjort mot deg. 

Det er faktisk veldig vanlig å forsøke å "gi" det man frykter at uansett vil bli tatt i situasjoner der man er/blir utsatt for overgrep, ikke minst dersom man er blitt utsatt for ting tidligere også. Du er absolutt ikke alene om å gjøre det, bevisst eller ubevisst. 

Dersom du ønsker å snakke med noen som har opplevd nettopp det (om enn i veldig andre situasjoner) kan du sende meg en PM. Håper uansett du har/finner noen å snakke med, for det kommer du til å trenge. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Du følte deg presset. Han presset deg ikke! Skjønner du syns dette var ikke var ok,men nei,dette var ikke overgrep! Ta ansvar og se ut i forventninger til hva du vil gi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
7 minutter siden, Walters Mandler skrev:

Kjære ts. Vær så snill å ikke ta til deg det flertallet sier i denne tråden.  Du har ikke ansvaret for hva han gjorde med deg mot din vilje. Ja, du burde ikke tatt han med deg inn på soverommet, men jeg skjønner godt om du ikke følte du hadde noe valg etter hva som skjedde på sofaen. Og uansett hva du gjorde derfra, unnskylder det ikke hva han allerede hadde gjort mot deg. 

Det er faktisk veldig vanlig å forsøke å "gi" det man frykter at uansett vil bli tatt i situasjoner der man er/blir utsatt for overgrep, ikke minst dersom man er blitt utsatt for ting tidligere også. Du er absolutt ikke alene om å gjøre det, bevisst eller ubevisst. 

Dersom du ønsker å snakke med noen som har opplevd nettopp det (om enn i veldig andre situasjoner) kan du sende meg en PM. Håper uansett du har/finner noen å snakke med, for det kommer du til å trenge. ❤️

Hun hadde et valg jo! Selvfølgelig. Jeg skjønner det var en dårlig opplevelse. Men jo,Hun hadde et valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med dere alle sammen synes det er helt greit neste gang en 100 kilos kar ubedt setter seg på dere, åpner smekken og vifter med pikken foran ansiktet på dere og nekter å slutte når dere protesterer? 

Anonymkode: cc21f...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NotNaomi skrev:

Hun hadde et valg jo! Selvfølgelig. Jeg skjønner det var en dårlig opplevelse. Men jo,Hun hadde et valg. 

Når da, mener du? Da hun lå fastlåst under ham mens han blotta seg? 

Anonymkode: cc21f...9de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Soleklart overgrep. Du må selvsagt anmelde han slik at han kan straffes knallhardt.

Vi leser jo mye om dette om dagen, og anbefalingen fra myndighetene er helt klare: Dette er overgrep, og det må anmeldes! Viktig at han tas og får sine 4-5 år i fengsel for det han har utsatt deg for.

Husk at du også vil få erstatning. 150.000,- er normalbeløpet du kan vente deg.

Anonymkode: eeb8a...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med dere alle sammen synes det er helt greit neste gang en 100 kilos kar ubedt setter seg på dere, åpner smekken og vifter med pikken foran ansiktet på dere og nekter å slutte når dere protesterer? 

Anonymkode: cc21f...9de

Jeg hadde bedt han komme seg bort. Hvorfor skulle jeg ikke? Jeg hadde ihvertfall ikke bedt han inn på soverommet. Uansett hvor vanskelig det er på grunn av at en er redd for å skuffe,så må en jammen stå opp for seg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når da, mener du? Da hun lå fastlåst under ham mens han blotta seg? 

Anonymkode: cc21f...9de

Ved å be han komme seg vekk! Si meg,er vi kvinner helt hjelpesløse fra å si om hva vi føler? Og kan vi ikke stå opp for oss selv? Dette gir bare et utrolig respektløst og tafatt bilde av oss jenter/kvinner! Jeg skjønner at hun syns det var ubehagelig! Men en må lære seg selvrespekt! Hun ba ham endog inn på soverommet. Nei,her var de to. Får være måte på hva en skal kalle overgrep. En jævlig opplevelse fordi hun følte seg brukt ja. Men overgrep? Nei. Det var det ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvilsomt ubehagelig og noe grenseoverskridende fra hans side, men også fra din.. Dine signaler var tvetydige hele veien her. Ikke utsett deg selv, eller andre, for slike ting. Det er IKKE vanskelig å unngå.

 

Anonymkode: 43781...297

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...