Gå til innhold

Han vil ikke bære blomst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Minlillesky skrev:

Du er sårbar ja. Han vil ikke, så enkelt er det. Surt for deg kanskje, men han er også med i planleggingen av deres bryllup. La han slippe.. 

Så langt har jeg og mødrene våres samt min forlover stått for det meste. Hver gang jeg har spurt han om noe eller prøvd å få han med på å bestemme noe så har jeg fått svaret får se eller kanskje, eller bare det at det ordner seg. Han brukte flere mnd på å finne ut om en dato passet for han enda jeg sa til han at det lønte seg å bestille lokaler og kirke omtrent 1 år i forveien. Han har chillet rundt dette bryllupet fra dag 1.  Vi har vært forlovet i over 1 og vi ble enige om at vi så for oss bryllup innen 1, 5 år etter vi forlovet oss. 

Anonymkode: 61905...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han ikke vil ha blomst, så vil han ikke det. Jeg håper du ikke spør din mor og svigermor om råd i hver minste detalj av bryllupsplanleggingen. Husk at det er din og brudgommens dag, ikke mødrenes. 

Har brudgommen bunad? Eller kunne han tenke seg å leie en? Bunad er et flott plagg, som ikke skal ha blomst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Sjøgrønn skrev:

Hva hvis brudgommen sa "jeg vil at du skal ha sånt kort brudeslør over ansiktet, det synes jeg er SÅ flott!" Eller "jeg synes egentlig sånn oppsatt blomsterbukett er litt tullete, kunne du ikke heller hatt én enkelt vakker blomst, det blir så mye mer elegant"?

Ville du latt han bestemme det fordi han likte det best? 

Mitt råd: sett dere sammen og snakk. Hva er de viktigste tingene for deg i bryllupet? Mange gjester? Kjole med slep og slør? Den perfekte kaka? Dans til langt på natt? Nattmat? Fotograf som tar bilder hele dagen? Har dere bestemt ting sammen, eller har du bestemt det meste (kanskje det er mer viktig for deg enn han, mange menn er fornøyde for å slippe å planlegge et helt bryllup...) 

La han slippe blomsten i knapphullet! 

Jeg har prøvd så mange ganger å snakke med han om diverse ting rundt bryllupet.. Men alt jeg møter er svar som .. får se, kanskje. Jeg var og er fortsatt intr i å høre hans meninger rundt det hele men med sånne svar kommer vi heller ikke videre. Vi er enige om ca antall gjester og fotograf da og hva vi skal ha på oss.

Anonymkode: 61905...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hulderen skrev:

Hvis han ikke vil ha blomst, så vil han ikke det. Jeg håper du ikke spør din mor og svigermor om råd i hver minste detalj av bryllupsplanleggingen. Husk at det er din og brudgommens dag, ikke mødrenes. 

Har brudgommen bunad? Eller kunne han tenke seg å leie en? Bunad er et flott plagg, som ikke skal ha blomst. 

Nei han har ikke det. Ikke vil han gå med en heller. Det var egentlig moren min som nevnte dette med knapphull blomst først. At min far og min kjære måtte ha en. Svigermor nevnte også dette her om dagen... 

Anonymkode: 61905...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok et billedsøk på brudepar. Flertallet av brudgommene hadde blomst, men mange var også uten blomst. Bare prøv selv. Så du har ikke rett i at alle brudgommer har blomst ... De som ikke har blomst, har lommetørkle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hulderen skrev:

Jeg tok et billedsøk på brudepar. Flertallet av brudgommene hadde blomst, men mange var også uten blomst. Bare prøv selv. Så du har ikke rett i at alle brudgommer har blomst ... De som ikke har blomst, har lommetørkle.

Han vil ikke ha lommetørkle heller...

Anonymkode: 61905...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er fjern, som nekter(?!) å ha en blomsterkvask i jakkelommen, og du er fjern som  er så opphengt, at du starter en egen tråd på KG om emnet. 

Mitt råd, dropp hele bryllupet. Om noe så trivielt som dette skaper gnisninger er det bedre å lå være.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han vil ikke ha lommetørkle heller...

Anonymkode: 61905...67f

Ikke lommetørkle heller? Det var snodig. Lommetørkle er da helt vanlig når man er litt ekstra pyntet. Og ville vært en fint kompromiss for dere. Nå skjønner jeg bedre at du er bekymret. Har han gått helt i vranglås? Kanskje du skal legge bort spørsmålet noen dager til han har roet seg, og så forsiktig snakke med ham om det er noe annet som ligger bak, om han har fått kalde føtter eller føler seg overkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leo skrev:

Jeg ville ha bedt bruden stappe den blomsten et helt annet sted og hvis du leser TS sitt innlegg så vil du se at den stakkars mannen faktisk er allergisk mot blomster så jeg vil anta at det betyr en del for ham å få slippe.

Les.. Jeg skriver i Hi at han kan ha kunstig blomst der pga allergien. Jeg er virkelig ikke så slem vi har vanlige blomster i lokale feks eller lignende. Gjester tar vi også hensyn til såklart så hvis feks noen har egg allergi så vil det være feks kaker uten egg tilgjengelig.

Anonymkode: 61905...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hulderen skrev:

Ikke lommetørkle heller? Det var snodig. Lommetørkle er da helt vanlig når man er litt ekstra pyntet. Og ville vært en fint kompromiss for dere. Nå skjønner jeg bedre at du er bekymret. Har han gått helt i vranglås? Kanskje du skal legge bort spørsmålet noen dager til han har roet seg, og så forsiktig snakke med ham om det er noe annet som ligger bak, om han har fått kalde føtter eller føler seg overkjørt.

Ja jeg har tenkt å roe det Ned litt en liten stund. Det handler ikke om blomst for meg eller ikke blomst. Jeg ønsker bare at vi som brude par skal skille oss ut og matche hverandre.   Et lommetørkle hadde vært bedre enn ingenting.. 

Anonymkode: 61905...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Perle skrev:

Han er fjern, som nekter(?!) å ha en blomsterkvask i jakkelommen, og du er fjern som  er så opphengt, at du starter en egen tråd på KG om emnet. 

Mitt råd, dropp hele bryllupet. Om noe så trivielt som dette skaper gnisninger er det bedre å lå være.

 

1Jeg startet tråden fordi jeg aldri har sett en brudgom uten det. Og lurte på om andre hadde noen erfaringer rundt det.. vi har det veldig godt sammen forøvrig så dette er egentlig en liten bagatell. Vi hadde temaet oppe i går men det er ingen sur tone mellom oss fordi vi diskuterte litt  Det må lov til å være uenige om små ting en sjelden gang også. Det betyr ikke at forholdet er over.

Jeg er ikke sint.. Men litt skuffa fordi jeg forventer meg noe helt annet. Jeg ønsker at vi skal skille oss ut på den store dagen. 

Anonymkode: 61905...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

1Jeg startet tråden fordi jeg aldri har sett en brudgom uten det. Og lurte på om andre hadde noen erfaringer rundt det.. vi har det veldig godt sammen forøvrig så dette er egentlig en liten bagatell. Vi hadde temaet oppe i går men det er ingen sur tone mellom oss fordi vi diskuterte litt  Det må lov til å være uenige om små ting en sjelden gang også. Det betyr ikke at forholdet er over.

Jeg er ikke sint.. Men litt skuffa fordi jeg forventer meg noe helt annet. Jeg ønsker at vi skal skille oss ut på den store dagen. 

Anonymkode: 61905...67f

Jeg skjønner deg veldig godt, jeg. Synes det er latterlig barnslig av en mann å nekte og bære en liten blomsterkvast. 

Tenker at han er umoden og at det er "barneskole-oppførsel". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå skriver jeg jo faktisk i hoved innlegget at han kan ha en kunstig blomst der. Det er han ikke allergisk mot. Både moren hans, min mor og jeg ønsker det. 

Anonymkode: 61905...67f

Og hva han selv vil teller ikke det, kanskje?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis mannen din ikke hadde ønsket at du bar blomster, ville du akseptert det og latt være?

Anonymkode: 8f839...c8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis mannen din ikke hadde ønsket at du bar blomster, ville du akseptert det og latt være?

Anonymkode: 8f839...c8c

Eh nei. Det er jo et bryllup så brudebukett følger jo med akkurat like mye som en knapphullsblomst eller et lomme tørkle. Hadde han derimot sagt at buketten også skulle være kunstig så hadde ikke det vært noe problem heller. Brude paret skal skille seg ut på en sånn dag..uten noen form for noen markering glir han inn bare som hvilken som helst annen gjest på dagen. 

Anonymkode: 61905...67f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, The Kitten skrev:

Og hva han selv vil teller ikke det, kanskje?

Men hvorfor ønsker han ikke å skille seg ut fra mengden. Det er normalt at brudeparet matcher hverandre. For meg er det viktig. 

Anonymkode: 61905...67f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei. Det er jo et bryllup så brudebukett følger jo med akkurat like mye som en knapphullsblomst eller et lomme tørkle. Hadde han derimot sagt at buketten også skulle være kunstig så hadde ikke det vært noe problem heller. Brude paret skal skille seg ut på en sånn dag..uten noen form for noen markering glir han inn bare som hvilken som helst annen gjest på dagen. 

Anonymkode: 61905...67f

Ja, dette er selvfølgelig det viktigste i bryllupet :ironi:

Anonymkode: 8f839...c8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor ønsker han ikke å skille seg ut fra mengden. Det er normalt at brudeparet matcher hverandre. For meg er det viktig. 

Anonymkode: 61905...67f

Han skiller seg ut fra mengden ved at han står ved alteret og gifter seg med bruden. 

 

Hvor mange gjester tenker over en blomst i knapphullet? Hvis han virkelig skal skille seg ut bør han gå i oransje dress. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også mer og mer normalt å droppe lommetørkle i brystlommen.

TS: Les denne artikkelen. Så ser du at de gamle tradisjonene ikke er hogget i stein, og at selv om din tilkommende ikke ønsker å følge gamle tradisjoner som knapphullsblomst eller lommetørkle vil ikke det se hverken feil eller teit ut.

http://www.norwegianweddingblog.com/2014/04/brudgommens-antrekk-den-moderne.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du legge deg oppi hva han skal ha på seg? Det er ikke bare ditt bryllup.  Typisk at kvinner skal bestemme hva mannen skal gjøre i et bryllup. Dere er faktisk to om det bryllupet, ikke glem det.

Anonymkode: c96f2...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...