Gå til innhold

Til de som er født på 80 tallet.


Anbefalte innlegg

Hvilken epoke synes dere var den beste? altså fra 1980 til 2017.

 

Jeg finner egentlig ut, at fra 95-1999 var klart best. Fremdeles tippekamp på lørdager med arne Scheie og Norge hadde ett landslag.

 

-Hvis det kom noe nytt teknologisk, var det spennende. Nå er det litt sånn "to much" og man blir ikke overasket mer, med mindre man oppdager tidsmaskin eller noe helt sykt.

 

-Det var arbeidsplasser i flust. Man kunne nærmest plukke ut hvor man ønsket å jobbe, virket det som.

 

-Verden var mer stabil. Ingen putin, trump eller isis. Så si null "terror" i vesten.

 

-Man visste ikke om noe global oppvarming og brukte co2 med god samvittighet. Norge var rikt i evig tid.

 

-Anders langes parti, ble fremdeles sett på som ett parti som hatet nordlendinger, altså ett tulle parti som aldri noen sinne kom til å sitte i regjering.

 

-Ny humor på gang med Harald eia, bård tufte og OJ. X files fikk folk til å tro på at ufoer eksisterte og ble tatt opp i div debatt program på tv.

 

Listen kunne gått i en evighet. Men dette er altså min mening, mulig at jeg var i rette alderen men men. Hva er deres.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, kikkana skrev:

Hvilken epoke synes dere var den beste? altså fra 1980 til 2017.

 

Jeg finner egentlig ut, at fra 95-1999 var klart best. Fremdeles tippekamp på lørdager med arne Scheie og Norge hadde ett landslag.

 

-Hvis det kom noe nytt teknologisk, var det spennende. Nå er det litt sånn "to much" og man blir ikke overasket mer, med mindre man oppdager tidsmaskin eller noe helt sykt.

 

-Det var arbeidsplasser i flust. Man kunne nærmest plukke ut hvor man ønsket å jobbe, virket det som.

 

-Verden var mer stabil. Ingen putin, trump eller isis. Så si null "terror" i vesten.

 

-Man visste ikke om noe global oppvarming og brukte co2 med god samvittighet. Norge var rikt i evig tid.

 

-Anders langes parti, ble fremdeles sett på som ett parti som hatet nordlendinger, altså ett tulle parti som aldri noen sinne kom til å sitte i regjering.

 

-Ny humor på gang med Harald eia, bård tufte og OJ. X files fikk folk til å tro på at ufoer eksisterte og ble tatt opp i div debatt program på tv.

 

Listen kunne gått i en evighet. Men dette er altså min mening, mulig at jeg var i rette alderen men men. Hva er deres.  

Blåbærkrattet?

Anonymkode: e6328...23f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blåbærkrattet?

Anonymkode: e6328...23f

hva behager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kikkana skrev:

Hvilken epoke synes dere var den beste? altså fra 1980 til 2017.

 

Jeg finner egentlig ut, at fra 95-1999 var klart best. Fremdeles tippekamp på lørdager med arne Scheie og Norge hadde ett landslag.

Nja, fram mot 1999 begynte det å komme mørke skyer på horisonten. Årene like etter den kalde krigen var prega av stor optimisme. Apartheidregimet falt også i Sør-Afrika. Alt så rosenrødt ut. Det kulminerte vel omtrent rundt OL på Lillehammer. Husker at vi snakka om at Norge var så kjedelig, vi trengte fremmedkulturelle impulser! Jamen skal man være forsiktig med hva man ønsker seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1981 / 1982 var forøvrig det tidspunktet i norsk historie siden steinalderen da de økonomiske forskjellene mellom folk var minst. Siden har de bare økt. Kan skrive under på at 80-tallet var svært egalitært og ganske så jantelovsk, i forhold til i dag.

Endret av Hurepoix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...