Gå til innhold

Hvilken hund


tussi680

Anbefalte innlegg

Engelsk cocker spaniel her også😊

Anonymkode: 76cfc...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde litt lyst på en cocker før men har vært litt redd for øreplager de kan få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk Cocker har alltid vært favoritten, men har nylig oppdaget denne rasen og synes de virker flotte. Tibetansk Terrier (som merkelig nok ikke er en terrier). 

chessy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweiler :hjerte:

Men også veldig svak for golden retriever, berner sennen, schäfer, irsk setter, og polarhundene (samojed, grønlandshund, siberian husky, alaskan malamute)..

Anonymkode: 6aace...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med schæfer, rottweiler og border collie, fikk min første border collie da jeg var under 10 år og hadde han i mange år. Ingen av disse rasene er dog noe jeg vil anbefale for "vanlige folk". Ser jo mange ønsker seg BC som familiehund, det ville jeg aldri hatt. Dette er brukshunder og det er meget urettferdig å ikke la de bruke hode og kropp på den måten de fortjener. Kanskje annerledes med de billig-bcene man finner på finn, til 5000 og så uten papirer... De har nok ikke like mye driv som de jeg vokste opp med. Men likevel. Det er så mange fine hunderaser, så ikke velg en brukshund om du ikke skal bruke den... 

I dag har jeg chihuahua. Noe annet enn de jeg beskriver over, men likefullt en flott rase. De har ikke lyd, aggresjon eller noe negativt i seg når de blir oppdratt riktig. Og er morsomme hunder å jobbe med til en viss grad. Lange turer hver dag er heller ingen hindring. Perfekte når jeg i dag ikke er så interessert i hundesporter som jeg var før, og vil ha kose og turkamerater som jeg kan stille ut på hobbybasis.

Jeg har veldig lyst på staff etterhvert :ninuskapus: Men det må jo bli når jeg er forberedt på å drive litt mer "ordentlig" med hund igjen. Både schæfer, rottweiler og border collie er noe jeg vil ha igjen en dag. Men nå er jeg ung og uten mulighet til å ha krevende hunder per dagsdato. 

Anonymkode: 8fd2e...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...