Gå til innhold

Gjøre klar kaffen dagen før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går det an å gjøre klart til kaffe dagen i forveien? Altså, fyller opp vann og kaffepulver, så det bare er å trykke på knappen på morgenen.

Ser for meg at kaffen blir tam og smakløs?

Er det noen her som gjør klar kaffen dagen i forveien?

Anonymkode: 9c8c0...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Springfjær

Hvorfor skulle den bli tam og smakløs? Gjør det hele tiden jeg :P så er den ferdig til jeg har vært på badet og ordnet meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager noen ganger iskaffe som jeg setter i kjøleskapet så den er klar til morgenen etter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Springfjær skrev:

Hvorfor skulle den bli tam og smakløs? Gjør det hele tiden jeg :P så er den ferdig til jeg har vært på badet og ordnet meg 

Ser for meg at kaffen blir litt tam om kaffepulveret ligger ute i kaffefilteret en hel natt, og ikke i en lufttett boks.

Men om kaffen blir like god så er det helt supert, det vil spare meg for mye tid på morgenen:)

Anonymkode: 9c8c0...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke koker opp kaffen kvelden i forveien så går det nok greit ellers blir det nok sur kaffetår på morgenkvisten

 :kaffekopp::forkjola:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke verre enn at du kan prøve en gang.Jeg gjør det alltid. Tviler på smaken blir noe verre. 

Anonymkode: 08791...603

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg at kaffen blir litt tam om kaffepulveret ligger ute i kaffefilteret en hel natt, og ikke i en lufttett boks.

Men om kaffen blir like god så er det helt supert, det vil spare meg for mye tid på morgenen:)

Anonymkode: 9c8c0...5b1

Så lenge kaffeposen uansett er åpnet og det har kommet luft til kaffen tror jeg ikke de timene i filteret har så mye å si. :) 

Anonymkode: 5ffdc...471

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg at kaffen blir litt tam om kaffepulveret ligger ute i kaffefilteret en hel natt, og ikke i en lufttett boks.

Men om kaffen blir like god så er det helt supert, det vil spare meg for mye tid på morgenen:)

Anonymkode: 9c8c0...5b1

En natt har ikke mye å si :) å hvis du er bekymret for det så kan du jo bare måle opp mengden kaffe som du har i en egen liten boks. Da trenger du bare å tømme den i kaffefilteret med en gang du står opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør alltid det :-) fungerer helt fint. En kaffenerd vil nok kanskje påstå at kaffen må stå lagret i lufttett beholder for ikke å tape smak, men gaben min har enn så lenge ikke klaget over dette :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det an å gjøre klart til kaffe dagen i forveien? Altså, fyller opp vann og kaffepulver, så det bare er å trykke på knappen på morgenen.

Ser for meg at kaffen blir tam og smakløs?

Anonymkode: 9c8c0...5b1

Mener du filtermalt kaffe eller bruker du rett og slett kaffepulver? I førstnevnte tilfelle virker det litt latterlig å bekymre seg for det når du ikke er såpass kvalitetsbevisst at du kverner bønner for optimal ferskhet. (Bruker filtermalt kaffe her, men ville aldri kommet på den bekymringen du gir uttrykk for her.) Hvis du bruker kaffepulver er vel spørsmålet irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør dette klart hver kveld.Går helt fint.Var også det jeg gjorde når jeg jobbet i bakeri,sånn at dagvaktene bare kune trykke på start når de kom på jobb

Anonymkode: 64ffc...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt opp på at vannet kan renne ut av trakteren, for det skjer med min 😅 

Skulle orden slik at alt var klart og bare trykke på knappen, men kom til gulvet fult av vann... så prøv å se om vannet renner ut etter en stund 

Anonymkode: 7b1bf...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de 2 minuttene det tar å sette alt sammen på morgenen er for vanskelig? 

Anonymkode: 69313...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Friday, June 09, 2017 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Går det an å gjøre klart til kaffe dagen i forveien? Altså, fyller opp vann og kaffepulver, så det bare er å trykke på knappen på morgenen.

Ser for meg at kaffen blir tam og smakløs?

Er det noen her som gjør klar kaffen dagen i forveien?

Anonymkode: 9c8c0...5b1

Er det noe i veien for å gjøre dette? Prøv, så finner du svaret. Smaksløker i minnen er og forskjellig. Det du liker kan andre misslike og omvendt. 

Anonymkode: 66c8e...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller på kaffe i koppen på Shell før jeg kjører hjem. Da har jeg iskaffe når jeg våkner. Funker best hvis det ikke er frost eller glovarmt ute da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2017 den 21.42, Blod skrev:

Jeg lager noen ganger iskaffe som jeg setter i kjøleskapet så den er klar til morgenen etter 😊

Hvordan lager du iskaffe hjemme?:)

Anonymkode: 6dcb3...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.6.2017 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Vær litt opp på at vannet kan renne ut av trakteren, for det skjer med min 😅 

Skulle orden slik at alt var klart og bare trykke på knappen, men kom til gulvet fult av vann... så prøv å se om vannet renner ut etter en stund 

Anonymkode: 7b1bf...cd5

Høres vel ut som det bare er din trakter som lekker. 

Anonymkode: 8b400...e27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2017 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Går det an å gjøre klart til kaffe dagen i forveien? Altså, fyller opp vann og kaffepulver, så det bare er å trykke på knappen på morgenen.

Ser for meg at kaffen blir tam og smakløs?

Er det noen her som gjør klar kaffen dagen i forveien?

Anonymkode: 9c8c0...5b1

Gjør dette hver kveld, og når jeg står opp setter jeg på kaffetrakteren, og når jeg er ferdig på badet, står en nytraktet kanne med kaffe klar til meg. Blir ikke tam og smakløs.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2017 den 14.12, AnonymBruker skrev:

Hvordan lager du iskaffe hjemme?:)

Anonymkode: 6dcb3...7d9

Ikke noe fancy greier. Jeg tar sånn instant kaffepulver med litt kokende vann, og fyller opp resten med soyamelk. Så tar jeg litt kaffesirup med den smaken jeg ønsker/har, og noen ganger litt sjokoladepulver også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blod skrev:

Ikke noe fancy greier. Jeg tar sånn instant kaffepulver med litt kokende vann, og fyller opp resten med soyamelk. Så tar jeg litt kaffesirup med den smaken jeg ønsker/har, og noen ganger litt sjokoladepulver også 😊

Iskaffe med kokende vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...