Gå til innhold

Hvorfor Svensk er bedre enn Norsk


Katun

Anbefalte innlegg

Stemmen har mye bedre hjernemassasje enn norsk. Derfor. Du vet den følelsen når hodet eller sinnet blir avslappet og liker en type lyd. Litt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du forveksler behagelig med bedre :) 

Anonymkode: 6722d...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Norsk og svensk er veldig likt. Har vært mye i Danmark og danskene hører ikke forskjell på norsk eller dansk. Mange spør om jeg kommer fra Norge eller Sverige (snakker østlandsk dialekt).

Anonymkode: 8efd0...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På ‎2017‎-‎06‎-‎21 den 8.21, AnonymBruker skrev:

Norsk og svensk er veldig likt. Har vært mye i Danmark og danskene hører ikke forskjell på norsk eller dansk. Mange spør om jeg kommer fra Norge eller Sverige (snakker østlandsk dialekt).

Anonymkode: 8efd0...2a7

Du skal ha bodd ganske lenge i Sverige for å vite om nordmenn og svensker snakker likt. Jeg har bodd i Sverige i 10 år, og fått lære meg ganske mye nytt, spesielt hvordan man setter sammen en setning for å bli forstått. Setningene er nemlig ikke sammensatte på samme måte som i Norge.

Anonymkode: b4cd0...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ha bodd ganske lenge i Sverige for å vite om nordmenn og svensker snakker likt. Jeg har bodd i Sverige i 10 år, og fått lære meg ganske mye nytt, spesielt hvordan man setter sammen en setning for å bli forstått. Setningene er nemlig ikke sammensatte på samme måte som i Norge.

Anonymkode: b4cd0...b37

Grammatikk, heter det :-)

Anonymkode: f5375...add

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...