Gå til innhold

Er Wonder Woman egnetlig en bra film ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller får den gode anmeldelser bare fordi det er en kvinne som er hoved karakteren ?

Anonymkode: 68f35...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den får naturligvis kun gode anmeldeser fordi det er en kvinne, ellers blir feministene sure og sinte, men filmen er helt sikkert søppel. :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt fra noen som allerede har sett filmen at den er ok, men hun syntes det var heller ødeleggende at filmen bare MÅTTE ha en kjærlighetshistorie. Er det mulig å ha en kvinnelig hovedrolle uten en kjærlighetshistorie? Tydeligvis ikke. Det ødelegger litt av inntrykket av at hun skulle være så sterk når hun blir avhengig av en mann.

Anonymkode: f395b...0a2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner har sett den og synes det var kjempefint.  

Anonymkode: 5de4e...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hanako skrev:

Den får naturligvis kun gode anmeldeser fordi det er en kvinne, ellers blir feministene sure og sinte, men filmen er helt sikkert søppel. :rolleyes:

Om du ikke har sett filmen så ikke utal deg.

Anonymkode: 68f35...fe7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt fra noen som allerede har sett filmen at den er ok, men hun syntes det var heller ødeleggende at filmen bare MÅTTE ha en kjærlighetshistorie. Er det mulig å ha en kvinnelig hovedrolle uten en kjærlighetshistorie? Tydeligvis ikke. Det ødelegger litt av inntrykket av at hun skulle være så sterk når hun blir avhengig av en mann.

Anonymkode: f395b...0a2

Ja, fordi ingen av menn superheroes hadde sin kvinne ved siden av - Superman hadde Lois Lane, Spiderman -Mary Jane, etc

Anonymkode: 5de4e...5ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt fra noen som allerede har sett filmen at den er ok, men hun syntes det var heller ødeleggende at filmen bare MÅTTE ha en kjærlighetshistorie. Er det mulig å ha en kvinnelig hovedrolle uten en kjærlighetshistorie? Tydeligvis ikke. Det ødelegger litt av inntrykket av at hun skulle være så sterk når hun blir avhengig av en mann.

Anonymkode: f395b...0a2

Slik er det med mannlige super helter også.

Anonymkode: 68f35...fe7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke har sett filmen så ikke utal deg.

Anonymkode: 68f35...fe7

Det var ironi. ;) Har ikke sett den, men traileren virker lovende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik er det med mannlige super helter også.

Anonymkode: 68f35...fe7

Nei. De er mannlige. Vi snakker om en kvinnelig hovedrolleinnehaver som skal fremstå som sterk og selvstendig. At hun er avhengig av en mann gjør at hun ikke fremstår som så sterk og selvstendig likevel. Det er ødeleggende for henne som rollemodell. Det opprettholder det eldgamle bildet av kvinnen som en prinsesse som må "reddes" av en mann, heller enn et selvstendig individ som klarer seg selv. Som ikke må ha en mann ved sin side.

Det er tragisk at de har ødelagt dette.

Anonymkode: f395b...0a2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2017 den 14.34, AnonymBruker skrev:

Eller får den gode anmeldelser bare fordi det er en kvinne som er hoved karakteren ?

Anonymkode: 68f35...fe7

Anmeldelser er som regel omvendt. Får en film dårlige anmeldelser så er filmen bra, får den gode anmeldelser så er den dårlig. Med tanke på at det er en kvinne i hovedrollen så er den nok dårlig. Ut fra traileren ser den langsom og kjedelig ut.

Anonymkode: dba5f...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2017 den 14.34, AnonymBruker skrev:

Eller får den gode anmeldelser bare fordi det er en kvinne som er hoved karakteren ?

Anonymkode: 68f35...fe7

Den tok inn $100 millioner første weekend, noe som visstnok er beste start noensinne for en film med en kvinnelig regissør. Om det skyldes at filmen faktisk er god eller om det er p.g.a. gode anmeldelser er ikke godt å si.  :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Dersom noen sier at filmen ikke er særlig bra, så blir man fort stemplet som en "kvinne-hater" :P

Anonymkode: b7c19...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2017 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Nei. De er mannlige. Vi snakker om en kvinnelig hovedrolleinnehaver som skal fremstå som sterk og selvstendig. At hun er avhengig av en mann gjør at hun ikke fremstår som så sterk og selvstendig likevel. Det er ødeleggende for henne som rollemodell. Det opprettholder det eldgamle bildet av kvinnen som en prinsesse som må "reddes" av en mann, heller enn et selvstendig individ som klarer seg selv. Som ikke må ha en mann ved sin side.

Det er tragisk at de har ødelagt dette.

Anonymkode: f395b...0a2

Du mener slik som de mannlige som er avhengig av en kvinne som gjør slik at han ikke fremstår som så sterk og selvstendig alikevel? Som opprettholder det gamle bildet av at mannen må redde kvinner, heller enn et selvstendig individ som lar kvnnene klare seg selv? Som ikke må ha en kvinne ved sin side.

Tragisk hvor dobbeltmoralske kvinner er med dette, men det er jo typisk at dere kun ser deres eget kjønn sin side av saken og driter i alt annet.

Anonymkode: 63620...1ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så filmen i helgen og ble overrasket over hvor bra den var. 

Wonderwoman var absolutt ikke avhengig av mannen i filmen, snarere tvert om. 

Dere som uttaler dere om at hun ikke fremstår som sterk og uavhengig- har dere sett filmen?

Anonymkode: dfb19...4f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne filmen i helgen og det var en bra film i den sjangeren!

Mye action, men også flere gode litt roligere scener. Og jeg synes kjærlighetshistorien var fin, litt i bakgrunnen og den passet inn. Og hun var definitivt ikke avhengig av mannen, jeg vil si hun kjørte sitt eget løp og satte "oppdraget" sitt først!

Anonymkode: 5d8b7...def

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble positivt overrasket jeg. Var litt skeptisk i starten men det er fordi DC etter min mening ikke har lagd så gode filmer de siste årene. Men jeg likte den! Synes hun faktisk kjørte sitt eget løp og selv om hun falt for ham så var det ikke noe som var i fokus. Venninnen min var av motsatt oppfatning, hun synes kjærlighetshistorien var dum å ha med fordi det gjorde henne som karakter mindre sterk. Så to ulike meninger der :) 

Anonymkode: c0d9e...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke å høre på anmeldere, de bare går etter sin egen smak som oftest. Gå og se den selv, så kan du bedømme selv om du synes det er en bra film. Folk kan jo ha veldig ulike meninger om filmer og andre ting generelt. Jeg har for så vidt ikke planer om å se filmen, fordi det rett og slett ikke virker som en film for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var helt ålreit, så den forrige lørdag sammen med guttungen. Tror nok han hadde litt mer glede av den enn meg, for å si det sånn (lekker dame som ordner opp, wow! :P ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...