Gå til innhold

Selger på finn.no har trukket seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i en situasjon nå hvor selger på FINN.NO har trukket seg fra en skriftlig avtale. Bud er gitt på sms og akseptert på sms. Dette gjelder altså et servise i ganske mange deler, fra Porsgrunn porselen. Avtalt pris var 4000kr. Dette serviset nytt koster ca 24 000kr. Selger sier nå at noen i familien ønsket det, og det er ingen ting hun kan gjøre. Jeg har fremmet krav om at avtalen holdes, og handelen gjennomføres. Selger avviser kravet. Jeg VET jeg har loven på min side. 

Jeg vurderer nå sterkt å sende dette inn til forliksrådet. Prisen for det er drøye 1000-lappen, og føles nå veldig verdt det for min del. For å vinne her må jeg jo påvise et økonomisk tap. Vil differansen avtalt pris og det å kjøpe det nytt gjelde som påvist økonomisk tap? Hva ville dere gjort? 

For meg så blir dette også i stor grad en prinsippsak. 

Anonymkode: df22a...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du har helt rett. På alle punkter.

Vær også oppmerksom på at gebyret til Forliksrådet også er en kostnad du kan få erstattet hvis du vinner saken.

Anonymkode: 0d3e9...c7f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg virkelig ikke giddet. Det må da være lov å ombestemme seg på en nettside som handler mellom privatpersoner. Følg med på annonser som legges ut, det vil nok dukke opp en annen interessant annonse senere.

Men for nysgjerrighetens skyld så lurer jeg på på om du kan legge frem den loven som du sier du har "på din side"? Som altså sier at en privatperson ikke kan ombestemme seg mht til et kjøp/salgsopplegg mellom privatpersoner?

Redigert:

Fant denne

http://www.dinside.no/okonomi/sms-gjelder-som-bindende-avtale/61271218

Endret av Million
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om en så liten sum ville jeg bar latt det gå.

Anonymkode: 0ec98...52c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ergerlig, men hadde ikke brydd meg mer.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i en situasjon nå hvor selger på FINN.NO har trukket seg fra en skriftlig avtale. Bud er gitt på sms og akseptert på sms. Dette gjelder altså et servise i ganske mange deler, fra Porsgrunn porselen. Avtalt pris var 4000kr. Dette serviset nytt koster ca 24 000kr. Selger sier nå at noen i familien ønsket det, og det er ingen ting hun kan gjøre. Jeg har fremmet krav om at avtalen holdes, og handelen gjennomføres. Selger avviser kravet. Jeg VET jeg har loven på min side. 

Jeg vurderer nå sterkt å sende dette inn til forliksrådet. Prisen for det er drøye 1000-lappen, og føles nå veldig verdt det for min del. For å vinne her må jeg jo påvise et økonomisk tap. Vil differansen avtalt pris og det å kjøpe det nytt gjelde som påvist økonomisk tap? Hva ville dere gjort? 

For meg så blir dette også i stor grad en prinsippsak. 

Anonymkode: df22a...326

Let it go, det blir mye tid og penger på dette,

Anonymkode: a092e...285

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carrot skrev:

Så det er viktigere for deg å "vinne" enn at det er noen som har gjort krav på dette som har et forhold til det som familie? Enn om det var motsatt? Hvordan ville du reagert om du ble dratt inn for forliksrådet for en slik bagatell? Du har jo ikke lidd noe tap - du har ikke brukt pengene ennå.. Og det er et service - finn et annet. Dette virker smålig og du er vanskelig rett og slett.

enig

Anonymkode: a092e...285

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TO her: Det er jo ikke en liten sum. Skal jeg kjøpe samme serviset må jeg ut med 20000kr mer enn om jeg kjøper det brukt. 20000kr er mye penger i min verden. Det handler jo om rett og galt, og useriøs opptreden. 

Anonymkode: df22a...326

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undulater
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i en situasjon nå hvor selger på FINN.NO har trukket seg fra en skriftlig avtale. Bud er gitt på sms og akseptert på sms. Dette gjelder altså et servise i ganske mange deler, fra Porsgrunn porselen. Avtalt pris var 4000kr. Dette serviset nytt koster ca 24 000kr. Selger sier nå at noen i familien ønsket det, og det er ingen ting hun kan gjøre. Jeg har fremmet krav om at avtalen holdes, og handelen gjennomføres. Selger avviser kravet. Jeg VET jeg har loven på min side. 

Jeg vurderer nå sterkt å sende dette inn til forliksrådet. Prisen for det er drøye 1000-lappen, og føles nå veldig verdt det for min del. For å vinne her må jeg jo påvise et økonomisk tap. Vil differansen avtalt pris og det å kjøpe det nytt gjelde som påvist økonomisk tap? Hva ville dere gjort? 

For meg så blir dette også i stor grad en prinsippsak. 

Anonymkode: df22a...326

Jeg ville ganske enkelt latt det ligge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen: da jeg var og så på serviset så var det ingen i familien som ville ha det sa hun, så jeg mistenker at hun har fått et bedre bud, og ønsket å pynte på det for å gå bort fra avtalen. 

Anonymkode: df22a...326

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sett meg etter en annen selger..Finn.no er ikke akkurat seriøs butikk. Jeg prøver å selge ting der, og kjøperene vingler bestanding. Skulle jeg gått til sak på alle så hadde jeg ikke gjort noe annet.

Anonymkode: dc6dc...6e1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen: da jeg var og så på serviset så var det ingen i familien som ville ha det sa hun, så jeg mistenker at hun har fått et bedre bud, og ønsket å pynte på det for å gå bort fra avtalen. 

Anonymkode: df22a...326

Hva med å komme med et høyere bud da?

Anonymkode: dc6dc...6e1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring her fra forliksrådet? Skal jeg senke kravet på erstatning noe mtp at det jeg skulle kjøpe var brukt, og kanskje ikke har 100% samme verdi som nytt, eller er det ny pris jeg går ut ifra når jeg skal dokumentere tap da det er det jeg må kjøpe for å få alt?

Anonymkode: df22a...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å komme med et høyere bud da?

Anonymkode: dc6dc...6e1

Hvorfor skal hun gjøre det? Avtalt pris var 4000 kr.

Anonymkode: 8b091...c67

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å komme med et høyere bud da?

Anonymkode: dc6dc...6e1

Trenger ikke komme med høyere bud når man allerede har en avtale om kjøp for en gitt pris. Dette var ikke en annonse hvor det sto "høystbydende" på. 

 

Anonymkode: df22a...326

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring her fra forliksrådet? Skal jeg senke kravet på erstatning noe mtp at det jeg skulle kjøpe var brukt, og kanskje ikke har 100% samme verdi som nytt, eller er det ny pris jeg går ut ifra når jeg skal dokumentere tap da det er det jeg må kjøpe for å få alt?

Anonymkode: df22a...326

Du har jo ikke tapt noe som helst, du har bare ikke fått kjøpe en ting til en gitt pris. Du kan slett ikke kreve 20 000 kroner, for det var ikke den prisen dere hadde avtalt. Dere hadde avtalt 4000, men siden du ikke har betalt henne noenting har du heller ikke tapt disse pengene. Det eneste du kan gjøre krav på, er å få kjøpe serviset av henne til 4000 kroner, verken mer eller mindre.  

Anonymkode: 9b70b...b8a

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en avtale om kjøp og egentlig henting, men hun avlyste henting fordi hun var sliten den kvelden. Avtaler senere henting, så får jeg plutselig melding om at "noen i familien hentet det i helgen" den mandagen jeg skulle hente det. Annonsen ble satt som solgt fredagen før, 4 dager etter at vi først avtalte kjøp. Hun har nok fått et bedre bud. 

Anonymkode: df22a...326

Endret av lillesky
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...