Gå til innhold

Master, - hvilke poeng får man?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har søkt meg inn på masterstudiet i økonomi og administrasjon i Trondheim etter å ha jobbet i to år etter min fullførte bachelorgrad. Er usikker på om jeg kommer inn, og lurer på hvilke tilleggspoeng jeg får? Opptakskravet er C i snitt, og har akkurat det, verken mer eller mindre. Får jeg alderspoeng eller noe annet? 

Anonymkode: d7899...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det finnes ingen ekstrapoeng i økonomi. Du har 180 stp Bachelor, og regner ut snittet på disse. Karakterene er vektet (dvs. at når man gjør om fra tall til numerisk, så vil fag på 20 poeng veie mer enn de på 10).  

Ved noen masterstudier, slik som Siv. Ing, så teller matte og fysikk dobbelt (i alle fall ved NTNU). Men jeg har ikke funnet noen fag som teller dobbelt ved Øk. Admn...jeg har selv Bachelor i Økonomi, og har sett på de fleste skoler som tilbyr Master / Siviløkonomi. 

Anonymkode: b4c64...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ekstrapoeng nei. Hvert fall ikke ved  NTNU. Enkelte skoler gir ekstrapoeng ved opptak til master dersom du har tatt bacheloren hos dem, men ikke hos NTNU så vidt jeg vet. 

Med ren C i snitt kommer du nok ikke inn på NTNU. Jeg har tett under 3,5 og regner ikke med å komme inn i år med mindre jeg er veldig heldig. I fjor var vel snittet på rundt 3,8, dvs nærmere en B. 

Har du søkt flere steder? 

Anonymkode: 59012...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen ekstrapoeng nei. Hvert fall ikke ved  NTNU. Enkelte skoler gir ekstrapoeng ved opptak til master dersom du har tatt bacheloren hos dem, men ikke hos NTNU så vidt jeg vet. 

Med ren C i snitt kommer du nok ikke inn på NTNU. Jeg har tett under 3,5 og regner ikke med å komme inn i år med mindre jeg er veldig heldig. I fjor var vel snittet på rundt 3,8, dvs nærmere en B. 

Har du søkt flere steder? 

Anonymkode: 59012...77a

 

 

Nei er bare der jeg har søkt:sjokkbla: Nå anger jeg på at jeg ikke har søkt flere steder... suger om jeg ikke kommer inn

Anonymkode: d7899...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...