Gå til innhold

Ei venninne spør konstant hva jeg gjør på! Ignorere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som konstant spør hva jeg gjør på. Synes det er stress å hele tiden fortelle hva jeg foretar meg, selv om jeg fatter meg i korthet. Jeg tror hun kjeder seg veldig mye, og dermed ønsker min oppmerksomhet. Synes dette begynner å gå litt for langt.

Tips? Synes dette er en litt vanskelig problemstilling, men sikkert veldig enkel for mange.

-Mann

Anonymkode: 5ed5c...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Være ærlig med henne om at hun kanskje er litt mye. Jeg blir forbanna og veldig skuffet over venner/venninner som heller skal ignorere meg eller gi faen i meg istede for å fortelle meg sannheten. Jeg tåler å få sannheten slengt i trynet på en ordentlig måte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, drop-dead skrev:

Være ærlig med henne om at hun kanskje er litt mye.

Det frister, men kan nok ikke skrive dette. 

Anonymkode: 5ed5c...2ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer du med èn gang? La det gå noen timer mellom hver gang du svarer, og svar litt kort?

Anonymkode: cfd0f...916

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vedkommende har en psykisk sykdom/plage av no slag?

Har også ei slik bekjent, snap 4-5 ganger dagen, med bilde tatt ut i et tomt rom, med kommentaren "skjer'a folkens?", "hva gjør dere på?", "skjer det no gøy?"

Har nå skjønt at dette mennesket sannsynligvis har en form for utviklingsforstyrrelse.

Anonymkode: 160e8...821

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ignorer, så forstår hun fort at du ikke gidder å svare på sånne meldinger. Jeg har god erfaring med å si "gjør akkurat det samme som alle andre ganger du spør". De tok hintet. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svar normalt og kort, og legg til "Hvordan det?" Så må hun jo svare på hvorfor hun spør. Hvis hun bare kjeder seg skriver hun sikkert "bare lurte", og da svarer du ikke mer. Gjør det igjen og igjen. Hvis det ikke minker så sier du at du synes det blir litt masete med sånne meldinger. 

Anonymkode: cbe15...bab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svar normalt og kort, og legg til "Hvordan det?" Så må hun jo svare på hvorfor hun spør. Hvis hun bare kjeder seg skriver hun sikkert "bare lurte", og da svarer du ikke mer. Gjør det igjen og igjen. Hvis det ikke minker så sier du at du synes det blir litt masete med sånne meldinger. 

Anonymkode: cbe15...bab

Har ofte svart tilbake, for å være hyggelig, med feks "du gjørpå da?", og da får jeg i 80 % av tilfellene ingen svar tilbake, hvordan tolker man det? 

Veldig bra forslag å svare tilbake med "hvordan det?". Det skal jeg starte med! 

Anonymkode: 5ed5c...2ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svarer du med èn gang? La det gå noen timer mellom hver gang du svarer, og svar litt kort?

Anonymkode: cfd0f...916

Svarer som oftest med engang, er nysgjerrig på hva som står der. Men ser her at jeg kan vente en del timer mellom hver gang! Kanskje en dag mellom. 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som vedkommende har en psykisk sykdom/plage av no slag?

Har også ei slik bekjent, snap 4-5 ganger dagen, med bilde tatt ut i et tomt rom, med kommentaren "skjer'a folkens?", "hva gjør dere på?", "skjer det no gøy?"

Har nå skjønt at dette mennesket sannsynligvis har en form for utviklingsforstyrrelse.

Anonymkode: 160e8...821

Vedkommende har psykiske utfordringer, ja. Vet ikke noe mer egentlig. 

9 minutter siden, bobleplast_ skrev:

Bare ignorer, så forstår hun fort at du ikke gidder å svare på sånne meldinger. Jeg har god erfaring med å si "gjør akkurat det samme som alle andre ganger du spør". De tok hintet. ;)

Ja. Lurt :) 

Anonymkode: 5ed5c...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør mine nevøer på 9 år.

Anonymkode: 0f1fd...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ofte svart tilbake, for å være hyggelig, med feks "du gjørpå da?", og da får jeg i 80 % av tilfellene ingen svar tilbake, hvordan tolker man det? 

Veldig bra forslag å svare tilbake med "hvordan det?". Det skal jeg starte med! 

Anonymkode: 5ed5c...2ff

Nei, det er ikke et veldig bra forslag, det er frekt.

Hun er vel ensom og ønsker kontakt med folk. 

Anonymkode: be4fa...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke et veldig bra forslag, det er frekt.

Hun er vel ensom og ønsker kontakt med folk. 

Anonymkode: be4fa...2c6

Tull! Det denne venninnen til TS driver med er frekt. Det er da helt normalt å spørre hvorfor man lurer på hva noen driver med! 

Helt normal samtale mellom meg og venninne: 

Hei, hva driver du med idag? 

-Ingenting spesielt, hvordan det? :) 

Tenkte å ta en tur hvis du vil ha kaffebesøk. 

-Så koselig, bare kom innom du. 

 

Folk spør jo ikke hva noen driver med uten at de lurer for en grunn. Å påpeke det er en mer naturlig respons enn å spørre tilbake hva den andre driver med. Å spørre slik uten grunn kun fordi man kjeder seg tyder på svært lite respekt ovenfor andres privatliv. Hvorfor skal man "overvåkes" og måtte oppgi hva man driver med i tide og utide? Finnes ikke frekt å spørre "hvordan det", som du påstår. 

Anonymkode: cbe15...bab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er at de liker å høre det piper i telefonen, får dem til å føle at de ikke er så ensomme kanskje. En selfie får man jo ikke respons på bestandig, derfor er det greit med ett spørsmål i stedet for.

Anonymkode: 96cfb...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det frister, men kan nok ikke skrive dette. 

Anonymkode: 5ed5c...2ff

Joda, ta det med rn fleipete tone.

Du kan si at det var da fælt for et mas, om hun ikke har noe annet å foreta seg? 

Spør så hva hun gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Forundret.. skrev:

Joda, ta det med rn fleipete tone.

Du kan si at det var da fælt for et mas, om hun ikke har noe annet å foreta seg? 

Spør så hva hun gjør. 

Er nok uaktuelt, da kvinnen sliter litt psykisk. 

ignorere blir nok veien å gå.. Som det er påpekt her, så er det frekt å spørre hele tiden om dette

-ts

Anonymkode: 5ed5c...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør PÅ? Hva betyr det? Altså mener hun hva du driver med? Jeg ville bare svart "ikke noe spes" hver gang. Unntaket er hvis hun da følger opp med å foreslå at dere skal treffes, da får du eventuelt si at du skal noe snart.

Anonymkode: 6272c...630

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør PÅ? Hva betyr det? Altså mener hun hva du driver med? Jeg ville bare svart "ikke noe spes" hver gang. Unntaket er hvis hun da følger opp med å foreslå at dere skal treffes, da får du eventuelt si at du skal noe snart.

Anonymkode: 6272c...630

Stemmer. 

Ja, god ide! ønsker ikke å treffes for å "henge"... 

Anonymkode: 5ed5c...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som vedkommende har en psykisk sykdom/plage av no slag?

Har også ei slik bekjent, snap 4-5 ganger dagen, med bilde tatt ut i et tomt rom, med kommentaren "skjer'a folkens?", "hva gjør dere på?", "skjer det no gøy?"

Har nå skjønt at dette mennesket sannsynligvis har en form for utviklingsforstyrrelse.

Anonymkode: 160e8...821

Hadde en slik kompis. Lurte på hva som var galt med han, men nå vet jeg det! Takk!

Anonymkode: e4448...9aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør PÅ? Hva betyr det? Altså mener hun hva du driver med? Jeg ville bare svart "ikke noe spes" hver gang. Unntaket er hvis hun da følger opp med å foreslå at dere skal treffes, da får du eventuelt si at du skal noe snart.

Anonymkode: 6272c...630

Helt vanlig å si i Bergen.

Anonymkode: 1ff55...719

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Hvis du har lyst til å chatte eller møtes, så svarer du normalt og imøtekommende. Hvis du har mest lyst til å være i fred eller synes at hun maser, så svarer du med ett eller annet som gjør at hun forstår at du ikke kan henge med henne nå: alt fra «Jeg ni-koser meg med en fin bok, og kan knapt legge den fra meg» via «Jeg rydder og vasker klær» til «Jeg skal avgårde for å hjelpe mormor å henge opp gardiner» kan være gangbart. Bare fantasien setter grenser. 

Noen er mer masete og klengete enn andre. Akkurat det er det ikke så mye å gjøre med. Det kan komme av ensomhet, kjedsomhet eller manglende antenner. Hvis maset tar totalt overhånd, så må du ta det opp på en pen måte, men hvis det er innafor normalen, så må det vel rett og slett skrives på kontoen for «Husk at ingen er perfekte, heller ikke jeg» . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...