Gå til innhold

Tips til ammepute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forrige gang brukte jeg cosy fix - synes den var bra, men den var litt for høy. Jeg har store, tunge bryster som peker nedover, og jeg følte liksom at baby kom for høyt opp i forhold til brystvorta. Jeg prøvde vanlig "saccosekk" ammepute også, men det var håpløst ettersom baby bare gled ned mellom puta og meg. 

Jeg kunne tenkt meg en fast, flat ammepute som er forholdsvis lav. Finnes det? Jeg har sett på My Breast Friend på nett, men synes det er vanskelig å se om den er lavere enn cosy fix. Noen erfaringer eller tips?

Anonymkode: cce3c...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BB Hug Me. Brukte den under graviditeten, når jeg ammet og sover enda med den mellom breina pga bekkenløsning. 
Det er sånne små kuler inni den, så den er mye bedre enn de vanlige "sakkosekkene".

Anonymkode: 0cd0f...d8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

BB Hug Me. Brukte den under graviditeten, når jeg ammet og sover enda med den mellom breina pga bekkenløsning. 
Det er sånne små kuler inni den, så den er mye bedre enn de vanlige "sakkosekkene".

Anonymkode: 0cd0f...d8c

Signerer denne! Beste investeringen jeg har gjort etter at ryggen min gikk til helvete etter 3 mnd amming med cozyfix. Utrolig deilig med ryggstøtte, og bruker den i tillegg i senga som støtte :-).

Anonymkode: ff1d5...6f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Jeg syns ikke bbhugme er god som ammepute... 

Har du forsøkt å spørre på ammehjelpsgruppen på facebook? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg har vurdert å kjøpe BB Hug Me til å bruke i senga som høygravid, men jeg synes den ser for høy ut til at den passer meg som ammepute - problemet mitt er jo at baby kommer for høyt opp i forhold til brystvorten. Skal sjekke ut facebookgruppen, takk for tips! Må bare vente til jeg er litt lengre på vei, har flere kjente der ser jeg :P 

Anonymkode: cce3c...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turiform fia som de selger på barnas hus er fast og ikke høy :) ulempen er att det ikke går Ann å knyte den bak ryggen, men det går sikkert ann å sy på noe stoff som kan knytes bak 

Anonymkode: 5a46e...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bb hug me kan strammes og slakkes alt etter hvor høy og fast du vil ha den, er bare å flytte på de hvite dingsene i enden. Den kan se høy ut, men tilpasser seg babyens form. Jeg må ha ganske høy pute, og da strammer jeg så mye som går omtrent. Trenger ikke knytes på heller, kan ha den som en pølse og legge bare enden under armen om man trenger armstøtte. Og så er den magisk å ha mellom bena under graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemelle skrev:

Bb hug me kan strammes og slakkes alt etter hvor høy og fast du vil ha den, er bare å flytte på de hvite dingsene i enden. Den kan se høy ut, men tilpasser seg babyens form. Jeg må ha ganske høy pute, og da strammer jeg så mye som går omtrent. Trenger ikke knytes på heller, kan ha den som en pølse og legge bare enden under armen om man trenger armstøtte. Og så er den magisk å ha mellom bena under graviditeten!

Ja, jeg har sett at det går an. Men hvis jeg slakker opp, vil den ikke miste fastheten da? Tenker uansett å kjøpe den bare for å ha som støtte når jeg blir høygravid, savnet det sist :)

Anonymkode: cce3c...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har sett at det går an. Men hvis jeg slakker opp, vil den ikke miste fastheten da? Tenker uansett å kjøpe den bare for å ha som støtte når jeg blir høygravid, savnet det sist :)

Anonymkode: cce3c...3ee

Den mister fasthet da ja, og det er fort gjort at baby havner mellom deg og puta i stedet. Fantastisk gravidpute, men som ammepute er den så som så. 

Om den ikke funker som ammepute er den uansett fantastisk å ha bak ryggen og nakken ved tilbakelent amming, eller ved korsryggen ved liggende amming. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...