Gå til innhold

Hva vil han egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Dette blir et langt inlegg men håper noen har noen gode svar eller forstår.

Jeg studerer i utlandet, og møtte en fyr som gikk 3 år over meg. (La oss kalle han Ole) Vi møttes veldig tilfeldig fordi begge skulle hjem til Norge og begynte å snakke på face etter det. Vi snakket i flere uker og en dag skulle vi begge ut på byen her i utlandet og når jeg så han gikk jeg bort til han og vi snakket og han endte opp med å bli med meg hjem. Det var i en periode hvor eksamener startet så vi så hverandre kanskje 10 ganger før vi begge reiste hjem til sommeren. Det var tydelig at det var noe der mellom oss. Men så kom høsten igjen og jeg hadde i mellomtiden møtt en annen som nå er kjæresten min.  (Per). Per er alt jeg kunne ønske meg og masse mer.

men problemet er at jeg og Ole aldri hadde en avslutning. Jeg møtte ikke Ole mer når vi startet på høsten og vi snakket eller ikke sammen. Så kom sommeren igjen hvor jeg skulle få noen ting av han. Han antydet at han kjedet seg så jeg foreslo at han kunne invitere noen på besøk. (Håpet litt på at han ville invitere meg, selv om jeg ikke ville dratt). Så sier han at han ikke kunne gjøre "skitne" ting. Det var da jeg fant ut at han hadde blitt sammen med eksen sin igjen. Skjønte da at det var derfor kontakten hadde dabbet av. Så etter der året ble han ferdig her i utlandet og flyttet til norge. Så ved juletider kontakter han meg og jeg spør hvordan det går. Han sier at han heldigvis har hatt nok å gjøre så han ikke har hatt tid til å tenke på meg og sier at ting hadde vært bedre om jeg var der med han. (Jeg ble jo litt glad for det å føle seg attraktiv og ønsket er noe alle ønsker). Han inviterte meg til der han hadde flyttet. Jeg hadde selvfølgelig ingen planer om å reise da jeg vet hva som ville skjedd. 

Så har det vært litt snaps og sånt innimellom. Han blokkerte meg når jeg hadde lagt ut mystories med Per. Så det virker som at det plager han. Nå de siste dagene sendte jeg en snap til alle på lista mi og plutselig ser jeg at han hadde åpnet den (unblokka) meg. Så svarte han og vi snappa litt. Men hver gang vi kommer inn på noe som har med forhold eller sånne ting så blokkerer han meg. Og nå bare etter en vanlig snap om det fine været. 

Altså hva er greia? Jeg innser jo at det er noe der siden jeg blir glad når jeg ser han skriver til meg eller snapper, og han blir tydelig sjalu/provosert når han ser at jeg er i et forhold med Per. Tror det fra min side er at det aldri ble en avslutning. Jeg har alltid vært den som har avsluttet/avist gutter så kansjke det ligger der? At dette ikke var opp til meg? Jeg har mange ganger vært glad for at ting er som de er. At jeg har Per. og det er Per jeg vil gifte meg med og få barn med.

Hvorfor blokkerer han og avblokkerer meg til og fra hele tiden?  Er han sjalu på Per? Han er ikke noe fuckboy og han er veldig forholdsmenneske slik jeg har fortsått. Lurer på om det hadde blitt noe mellom oss om jeg ikke var sammen med Per. Men forhåpentlugvis får jeg aldri svar på det :)

Hva tror dere? Vil han egentlig ha meg? 

Anonymkode: 483ab...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bryr du deg om du har kjæreste som er alt du kunne ønsket deg?

Åpenbart at du kunne vært utro.

Anonymkode: c8315...bd6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt irrelevant hva han vil. Du er sammen med Per og han vil du ha en framtid med (sier du). Hvorfor driver du å fokuserer så mye på Ole? Forstår du ikke hvor respektløst og potensielt sårende det er mot Per?

Blokker han og fjern han fra livet ditt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri vært utro. Det har jeg også gjort klart for begge to. Jeg lurer som sagt på hvorfor Ole reagerer slik han reagerer? En gang ba jeg han slette meg på facebook fordi han hadde blokkert meg på snap. Men det gjorde han ikke. Jeg tror han ønsker å se om jeg er sammen med Per og at hvis det blir slutt med Per så kommer Ole til å se det og ta kontakt? 

Per vet veldig godt at det er han jeg vil være med. Og at jeg aldri ville vært utro. 

Anonymkode: 483ab...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han liker deg og du liker han. Det er helt greit å like andre selv om du er i et forhold, men det er ikke greit å ha så mye kontakt som du har med Ole når Ole er en person du ville hatt sex med hvis det blitt slutt med kjæresten din. 

 

Hvordan ville du reagert hvis kjæresten din var like opptatt av en annen dame som du er av "Ole"? 

Anonymkode: 51280...b7a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Det er helt irrelevant hva han vil. Du er sammen med Per og han vil du ha en framtid med (sier du). Hvorfor driver du å fokuserer så mye på Ole? Forstår du ikke hvor respektløst og potensielt sårende det er mot Per?

Blokker han og fjern han fra livet ditt.

Enig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville aldri vært utro. Det har jeg også gjort klart for begge to. Jeg lurer som sagt på hvorfor Ole reagerer slik han reagerer? En gang ba jeg han slette meg på facebook fordi han hadde blokkert meg på snap. Men det gjorde han ikke. Jeg tror han ønsker å se om jeg er sammen med Per og at hvis det blir slutt med Per så kommer Ole til å se det og ta kontakt? 

Per vet veldig godt at det er han jeg vil være med. Og at jeg aldri ville vært utro. 

Anonymkode: 483ab...999

Du sier at du ''vet godt hva som hadde skjedd'' om du hadde dratt til han. Er ikke det å være utro? Skjerp deg. Slett han fra livet ditt eller så blir du sammen med han slik at ''Per'' på muligheten til å ha en ordentlig dame som kun vil ha han og ønsker han.

Anonymkode: c8315...bd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du sier at du ''vet godt hva som hadde skjedd'' om du hadde dratt til han. Er ikke det å være utro? Skjerp deg. Slett han fra livet ditt eller så blir du sammen med han slik at ''Per'' på muligheten til å ha en ordentlig dame som kun vil ha han og ønsker han.

Anonymkode: c8315...bd6

Fordi han er veldig påtrengende. Jeg ville ikke prøvd meg på han og jeg ville avvist han. Vi bor uansett på helt forskjellige steder. Dessuten har jeg selv insett at jeg ikke liker måten Ole er på, at han er så ustabil så jeg ville aldri blitt sammen med han. 

Jeg bare lurer på hvorfor Ole er som han er. Selvfølgelig er det hyggelig at andre liker meg. Jeg og Ole har også andre fremtidsplaner. Jeg vil ha barn og slikt, tror ikke han vil ha barn. 

Jeg ville aldri vært utro. Og det har ikke vært mye kontakt mellom neg og Ole. Bare siste dagen med helt uskyldige snaps om været jobb og studier.

Anonymkode: 483ab...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du forstår.  Nei jeg ville ikke det fordi jeg er lei av hvordan Ole var før og er nå.

Per bryr seg ikke fordi han vet jeg aldri ville vært utro. 

Per har kontkt med sin eks. Det er litt komplisert men han sier at aldri ville blitt sammen med hu igjen. De har felles venner og på den måten møtes de en sjelden gang. 

Anonymkode: 483ab...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle deg akkurat det du vil høre, selv om du har skjønt dette selv.

Ole vil ha mer enn vennekontakt, hver gang du nevner at du har type på noen måte, så blokkerer han deg(sjalu).

Du "later" som at du ikke forstår, men du forstår veldig godt hva som skjer her. Du sier du ikke ville ha vært utro, men hvordan tror du at utroskap oppstår? Jo, ved å pleie slike destruktive "forhold" som du har med Ole.

Kutt ut Ole, hold deg til Per.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ardenus skrev:

Kan fortelle deg akkurat det du vil høre, selv om du har skjønt dette selv.

Ole vil ha mer enn vennekontakt, hver gang du nevner at du har type på noen måte, så blokkerer han deg(sjalu).

Du "later" som at du ikke forstår, men du forstår veldig godt hva som skjer her. Du sier du ikke ville ha vært utro, men hvordan tror du at utroskap oppstår? Jo, ved å pleie slike destruktive "forhold" som du har med Ole.

Kutt ut Ole, hold deg til Per.

Men hva vil Per oppnå med det? Skjønner han ikke at oppførselen hans bare gjør at jeg blir drit lei og enda mer glad for at det aldri ble noe mellom meg og han? 

Og hva er poenget med å blokkere for så å avblokkere? Jeg ser jo om han har åpnet snappene for da står det jo åpnet? Nå står det "ventende" han har altså blokkert meg. 

Anonymkode: 483ab...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva vil Per oppnå med det? Skjønner han ikke at oppførselen hans bare gjør at jeg blir drit lei og enda mer glad for at det aldri ble noe mellom meg og han? 

Og hva er poenget med å blokkere for så å avblokkere? Jeg ser jo om han har åpnet snappene for da står det jo åpnet? Nå står det "ventende" han har altså blokkert meg. 

Anonymkode: 483ab...999

Antar at du mente Ole, men hva han vil oppnå? Det er ikke godt å si, mangle blir urasjonelle når man snakker med det motsatte kjønn og er sjalu.

Han graver bare sin egen grav, men du tillater han jo å grave. Kutt han ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ardenus skrev:

Antar at du mente Ole, men hva han vil oppnå? Det er ikke godt å si, mangle blir urasjonelle når man snakker med det motsatte kjønn og er sjalu.

Han graver bare sin egen grav, men du tillater han jo å grave. Kutt han ut.

Ja mente Ole. Det er hyggelig å føle at noen vil ha deg. Og det gjør Per helt klart. Det gir meg bare en ekstra selvtillits boost at også Ole gjør det. 

Takk for svar! Han har vel blokkert meg 2-3 ganger de siste 24 timene. En tanke fra min side er at han kanskje har fått seg kjæreste og er redd for at hun ser kontakten mellom oss? Men alle kan jo ha venner av motsatt kjønn. Grunnen til at jeg mistenker det er fordi han var på jobb tidligere i dag. Og ca når en arbeidsdag er ferdig så blokkerte han meg. 

Anonymkode: 483ab...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja mente Ole. Det er hyggelig å føle at noen vil ha deg. Og det gjør Per helt klart. Det gir meg bare en ekstra selvtillits boost at også Ole gjør det. 

Takk for svar! Han har vel blokkert meg 2-3 ganger de siste 24 timene. En tanke fra min side er at han kanskje har fått seg kjæreste og er redd for at hun ser kontakten mellom oss? Men alle kan jo ha venner av motsatt kjønn. Grunnen til at jeg mistenker det er fordi han var på jobb tidligere i dag. Og ca når en arbeidsdag er ferdig så blokkerte han meg. 

Anonymkode: 483ab...999

Ikke noe problem å ha venner av motsatt kjønn, det er derimot når motsatt kjønn vil noe mer enn å være venner at man krysser en grense man ikke burde.

Kan ha rett i det at han blokker deg etter jobben for å skjule deg for en kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ardenus skrev:

Ikke noe problem å ha venner av motsatt kjønn, det er derimot når motsatt kjønn vil noe mer enn å være venner at man krysser en grense man ikke burde.

Kan ha rett i det at han blokker deg etter jobben for å skjule deg for en kjæreste.

Takk for svar igjen! Har ingen jeg kan snakke med dette om. Nå skal jeg definitivt  ta å ignorere han og ikke sende snap heller. Jeg sender ofte til hele listen men nå skal jeg huke han av sånn at han ikke får dem. Jeg er sikker på at han kommer til å avblokkere meg for å se de snappene han ikke har sett( siden han blokkerte meg) og når han innser at jeg ikke har sendt flere kommer han til å sende. Kanskje jeg føler det som en liten "vinning" at jeg var den som avviste!

Anonymkode: 483ab...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja mente Ole. Det er hyggelig å føle at noen vil ha deg. Og det gjør Per helt klart. Det gir meg bare en ekstra selvtillits boost at også Ole gjør det. 

Takk for svar! Han har vel blokkert meg 2-3 ganger de siste 24 timene. En tanke fra min side er at han kanskje har fått seg kjæreste og er redd for at hun ser kontakten mellom oss? Men alle kan jo ha venner av motsatt kjønn. Grunnen til at jeg mistenker det er fordi han var på jobb tidligere i dag. Og ca når en arbeidsdag er ferdig så blokkerte han meg. 

Anonymkode: 483ab...999

Greia er - hvorfor er du så opptatt av han og hvor mange ganger han blokkerer deg, hvis du ikke er noe interessert i han? Det henger ikke på greip! Kutt kontakt med ole, for jeg tror ikke det ender med barn og giftemål med per om du fortsetter å leke med ilden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Froning
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

for blokkerer han og avblokkerer meg til og fra hele tiden?  Er han sjalu på Per? Han er ikke noe fuckboy og han er veldig forholdsmenneske slik jeg har fortsått. Lurer på om det hadde blitt noe mellom oss om jeg ikke var sammen med Per. Men forhåpentlugvis får jeg aldri svar på det :)

Hva tror dere? Vil han egentlig ha meg? 

Anonymkode: 483ab...999

Jeg tror dere er begge like ambivalente.. 

"Men forhåpentligvis får jeg aldri svar på det?"

Slutt å snap med han, jente ...hvis det ikke er for tøft å leve med oppmerksomhet fra en mann mindre!:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Det er helt irrelevant hva han vil. Du er sammen med Per og han vil du ha en framtid med (sier du). Hvorfor driver du å fokuserer så mye på Ole? Forstår du ikke hvor respektløst og potensielt sårende det er mot Per?

Blokker han og fjern han fra livet ditt.

Dette ^

Hvorfor bryr du deg om hva Ole tenker og gjør? Du er i et forhold og vil gifte deg med Per. Ole har nok ikke interesse av å høre om ditt lykkelige forhold og flotte mann, siden han blokker deg hver gang dere kommer inn på prat om forhold. Han har nok kun vært venn og holdt kontakt med deg fordi han har potensielt ønsket noe mer med deg, og blir såra og bitter når han skjønner at det ikke kommer til å skje selvom du hiver bensin på bålet og skriver med han. Ganske uomtenksomt av deg forhold til HANS følelser, og din kjærester følelser. Du hadde garantert ikke likt om din mann snappet med noen som ønsket å bli kjæreste med han vel?

Anonymkode: 5f272...666

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble ikke Ole da sammen med meg når vi begge var single og studerte på samme sted? Jeg starter ikke en samtale om forhold osv. Men når han ber om ting som jeg mener er upassende så sier jeg at det ikke passer seg når jeg er i et forhold.  Han ble jo sammen med eksen sin før jeg ble sammen med Per så tydeligvis var jeg ikke nr. 1 for han.

Anonymkode: 483ab...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva vil Per oppnå med det? Skjønner han ikke at oppførselen hans bare gjør at jeg blir drit lei og enda mer glad for at det aldri ble noe mellom meg og han?

Anonymkode: 483ab...999

Virker ikke sånn med tanke på at du tenker på ham og analyserer oppførselen hans selv om du har kjæreste. 

Forstår ikke hvordan du kan fokusere så mye på Ole om det er Per du vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...