Gå til innhold

16 års alderforskjell - Utfordringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er dame på 30, han mann på 46, jeg synes jo i utgangspunktet aldersforskjellen er alt for stor. Men så liker jeg han så godt allikevel. Jeg er rådvill, hva skal jeg gjøre? Alder trenger jo ikke å ha noe å si, men faktumet er at alderdommen tar en før eller siden.

Tenker at så stor aldersforskjell vil bli tydeligere med årene, når den eldste blir pensjonert, slite med helsen etter hvert, og etter all sannsynlighet dø mye før den andre. Det virker som det nesten blir som å leve to ulike liv, også har en jo gjerne ulike referanser.

Anonymkode: ae4ed...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er ikke at han dør før deg, det ville han gjort uansett. Problemet er at han er en gris. 

Vær alltid skeptisk til menn som ikke har sjans på jenter på egen alder, men må gå etter naive smårips for å ha en sjans.

Anonymkode: a3c40...092

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er ikke at han dør før deg, det ville han gjort uansett. Problemet er at han er en gris. 

Vær alltid skeptisk til menn som ikke har sjans på jenter på egen alder, men må gå etter naive smårips for å ha en sjans.

Anonymkode: a3c40...092

Man er vel ikke i kategorien naivt smårips, hvis man er i 30-årene. 

Anonymkode: 81506...de4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er vel ikke i kategorien naivt smårips, hvis man er i 30-årene. 

Anonymkode: 81506...de4

:fnise:

Anonymkode: ae4ed...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er vel ikke i kategorien naivt smårips, hvis man er i 30-årene. 

Anonymkode: 81506...de4

Så en mann på 45 kan ikke like og forelske seg i en dame i 30 -årene? Er det så enkelt altså? faller man bare for, og matcher kun med, personer på sin egen alder?

Anonymkode: ae4ed...04e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så en mann på 45 kan ikke like og forelske seg i en dame i 30 -årene? Er det så enkelt altså? faller man bare for, og matcher kun med, personer på sin egen alder?

Anonymkode: ae4ed...04e

Det er vel egentlig ganske naturlig for mentalt friske mennesker å bli trukket mot andre i samme aldersgruppe som en selv. 16 år er over en generasjonsforskjell. 

Anonymkode: 495a5...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er vel ikke i kategorien naivt smårips, hvis man er i 30-årene. 

Anonymkode: 81506...de4

Kategoriene er relative. Og kjønnsbestemte.

Tro meg, når du blir 46 kommer du til å se på alle 30-åringer som barnslig, naive drittunger.

Anonymkode: a3c40...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kategoriene er relative. Og kjønnsbestemte.

Tro meg, når du blir 46 kommer du til å se på alle 30-åringer som barnslig, naive drittunger.

Anonymkode: a3c40...092

Trist å høre. Hvor gammel er du selv?

Anonymkode: ae4ed...04e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame på 30, han mann på 46, jeg synes jo i utgangspunktet aldersforskjellen er alt for stor. Men så liker jeg han så godt allikevel. Jeg er rådvill, hva skal jeg gjøre? Alder trenger jo ikke å ha noe å si, men faktumet er at alderdommen tar en før eller siden.

Tenker at så stor aldersforskjell vil bli tydeligere med årene, når den eldste blir pensjonert, slite med helsen etter hvert, og etter all sannsynlighet dø mye før den andre. Det virker som det nesten blir som å leve to ulike liv, også har en jo gjerne ulike referanser.

Anonymkode: ae4ed...04e

Alder er bare tall. Ingen har garanti for livslengde så påstander om at den eldste dør først er bare slag i blinde. Den yngste kan like gjerne dø i morgen som at den eldste automatisk dør først. 

Alder spiller ingen rolle dersom to personer ellers trives i hverandres selskap og får hverdager og andre dager til å fungere. 

Spørsmålet er mer om du tørr å satse, enn om du skal la aldersforskjellen syre og aldri prøve. Da kan du komme til å angre, resten av livet. 

Anonymkode: d82df...cbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ikke noe jeg ville satset på, av grunnene du selv nevner. Syns ikke tallet i seg selv er så galt når du har bikket 30, men dere kommer til å være på totalt forskjellige steder i livet om max to tiår. Om 20 år er du sannsynligvis godt voksen, men med fortsatt mye energi og en hektisk hverdag med jobb og venninnebesøk o.l Han vil være pensjonist for flere år siden, nærme seg 80, og vil antakelig bære preg av å være en eldre herre. Han kan ikke være med deg på alt du ønsker å oppleve, han har kanskje kraftig redusert funksjonsevne og trenger å ta det mye med ro.

Anonymkode: c037c...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame på 30, han mann på 46, jeg synes jo i utgangspunktet aldersforskjellen er alt for stor. Men så liker jeg han så godt allikevel. Jeg er rådvill, hva skal jeg gjøre? Alder trenger jo ikke å ha noe å si, men faktumet er at alderdommen tar en før eller siden.

Tenker at så stor aldersforskjell vil bli tydeligere med årene, når den eldste blir pensjonert, slite med helsen etter hvert, og etter all sannsynlighet dø mye før den andre. Det virker som det nesten blir som å leve to ulike liv, også har en jo gjerne ulike referanser.

Anonymkode: ae4ed...04e

Synes ikke du skal henge deg opp i hverken aldersforskjellen eller hva som skjer når alderdommen tar en. 

Om du er lykkelig nå, sammen med han på 46, så lev livet. For å sette det litt på spissen, så er det aldri sikkert du blir "gammel" en gang. Du må ta vare på det som er nå. Resten tar du når det kommer. Kos deg! 

Anonymkode: 60f21...cd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med forrige taler. Om 46-åringen gjør deg lykkelig nå er det det du bør gå for. Ingen vet om verken du eller han lever i morgen. Man kan bli "påkjørt av en buss" (bli alvorlig syk, havne i en ulykke osv) uansett alder. Det jeg ville tenkt på er hvor dere er i livet. Tenker du på å få barn mens han har fått de han vil ha/skal av andre grunner ikke ha (flere) barn? Dette hadde vært min største bekymring. 

Anonymkode: 31759...f95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pussig at de fleste her mener det er for stor aldersforskjell, mens de fleste i en annen tråd på forumet her sier at man føler seg som den samme hele livet og ikke er annerledes enn da man var 25.

Anonymkode: ae4ed...04e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame på 30, han mann på 46, jeg synes jo i utgangspunktet aldersforskjellen er alt for stor. Men så liker jeg han så godt allikevel. Jeg er rådvill, hva skal jeg gjøre? Alder trenger jo ikke å ha noe å si, men faktumet er at alderdommen tar en før eller siden.

Tenker at så stor aldersforskjell vil bli tydeligere med årene, når den eldste blir pensjonert, slite med helsen etter hvert, og etter all sannsynlighet dø mye før den andre. Det virker som det nesten blir som å leve to ulike liv, også har en jo gjerne ulike referanser.

Anonymkode: ae4ed...04e

Ikke å anbefale, det vil ikke føre til noe godt for din del. Hva med barn, hva med å tenne på fyren etter fylte 60? Du har Mange gode år igjen, ikke bruk de opp på en gamling som skal holde seg ung med ei unge jente.

Anonymkode: a377e...35b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier kjør på! Mammaen min er sammen med en som er 14 år eldre enn henne. De har nå vært sammen i 7 år og har det helt fantastisk sammen. Han er meget sprek for alderen og er veldig leken av seg, så man tenker egentlig aldri over aldersforskjellen. Det kommer jo så klart helt ann på situasjon til situasjon, men i den jeg har opplevd går det helt fantastisk.

Anonymkode: b9c4e...d88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...