Gå til innhold

Er det virkelig så forskjellig fra land til land hvilke typer mennesker man synes er attraktive?


Miklo Velka

Anbefalte innlegg

Det kan være ulikheter fra land til land. Men jeg har mest tro på at det er tilgjengelighet på damer som avgjør mest. Som et eksempel (har nylig fått meg Tinder). Jeg bor i en liten by og i et fylke der husene ligger litt spredt fra hverandre. Det er så lite folk her at jeg faktisk har brukt opp Tinder. Tinder finner ikke mer enn fire nye profiler hver dag til meg, Men jeg får sjokkerende nok match på stort sett alle de jeg trykker hjerte på.

Om jeg drar til Oslo,så merker jeg stor forskjell. Bortskjemt som jeg er på matcher, så mister jeg nesten motet der. Har ei venninne som flyttet til Oslo. Og hun opplevde det samme. Det er langt imellom matchene. Og det er jeg helt overbevist av kommer av selve utvalget på damer. Desto flere å velge mellom, desto mer picky blir man. Og jeg merker det selv. Når jeg ser på utvalget i Oslo er det gudjammerlig mye rart man må sveipe igjennom, før man ENDELIG finner noen. Og det tar lang tid å finne noen, for det er så mange der.

En annen faktor er at turister kan være attraktive. Hvis man ønsker seg bare et ligg, så er det nok fristende for menn å velge noen som bor laaaaaaangt unna. og derfor tror jeg at du som turist kan få mange matcher i utlandet. 

En tredje faktor er at russiske menn (som et eksempel) er like mye lykkejegere som russiske damer. Så de pengene som russere tror du har, kan være attraktivt. Selv er jeg mye på et nettsted der jeg spiller sammen med folk fra hele verden. Og hele innboksen renner over av meldinger hele tiden (har bare ett bilde på profilen min). IHar lagt merke til at meldingene kommer mest fra portugisere, amerikanere, sør amerikanere, tyrkere og indere. Mens nederlendere, engelskmenn, svensker, dansker osv har et mer normalt forhold til meg.  Ikke glem at Norge blir sett på som et rikt og godt land.

Endret av aquata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg synes ikke det er patetisk å finne en partner fra et annet land. Men her synes jeg aldersforskjellen er vesentlig. En på 50 som finner en på 18 er noe jeg kan reagere på ja. Og det er også noen menn som klager på at alle norske damer er så drit så da finner de noen fra et annet land. Disse synes jeg er noe patetiske. 

Anonymkode: 0c1e2...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekst og bilde kan ha utrolig mye å si, forsøkt å bytte?

Tenkt på at dine kriterier for å swipe til liker kanskje også er veldig høy? Gjør et forsøk på å lik absolutt alle en gang å se hvor mange match du får, kanskje blir du overrasket. Du må jo ikke inngå en samtale med noen som virkelig er no-go, og de kan slettes.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Miklo Velka skrev:

Hva hvis man ikke "jager" de, og de da holder seg vekk?

Da går du videre til neste. Cluet er å bli en som vet at han kan velge å vrake. Lære seg å bygge opp atraksjon nok til at damer jager deg i stedet.

 

De fleste finner seg unnskyldninger og gir opp før de er der, men du klarer å bli god nok i gamet til å få deg fler alternativ. James bond er jo i utg punktet meget urealistisk, men når det gjelder damer er karakteren realistisk. Driver han å maser på damer, om hva de har gjort i dag osv, per tlf?

 

Er mange år siden jeg holdt på å datet, ble ingen guru eller ekspert altså. Men lærte meg hva som stortsett gjelder for å ha semi draget på bra damer. Ikke alle er like, men i praksis gjelder det å bli en ekte mann.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, det er ikke verre enn at det er flere folk andre steder.

Anonymkode: 2b78e...6fb

Det spiller jo ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Preferansen er ikke så ulik egentlig nei, men jeg har selv sett at utenlandske damer er er litt mer immøtekommende. Varierer litt fra land til land etter min erfaring. USA, Frankrike, Finland bra(Men får du ingen i norge får du kanskje få der og). Danmark, Tyskland og Sverige litt som Norge. Fattige land vil også være lettere av naturlige årsaker

MEN du må også tenke på at det er flere jenter i Bangkok enn i hele Norge, så sjansen for at du finner en jente som liker deg der er langt høyere enn f.eks telemark i Norge. Dessuten er hvit mann status i thailaland

Drit i hva de på KG mener om å finne seg partner fra et annet land. De har muligheter i Norge så de klarer ikke å sette seg inn i hvordan utsikten til å kanskje aldri oppleve å finne noen å tilbringe livet sitt med er. De er rett og slett sympatiløse. Gjør det du føler er det rette for deg, men sørg iallefall for at du liker den du evt importerer på et personlig plan

 

Har hatt forhold med ei Thailandsk dame. Det var i Thailand og varte nok i 3 måneder. Det var aldri snakk om penger.  Jeg gjorde det slutt. 

Nå dater jeg ei norsk dame, og gjett hva... Hun har akkurat samme personlighet som hun thai-dama jeg var sammen med. Sprudlende, morsom og uhøytidelig. Det trenger ikke være snakk om penger selv om det er utenlandske damer! Så hev deg over dette TS. 

Har for øvrig flere kamerater som er gift med damer fra Thailand, det er "normale" forhold, ikke snakk om penger etc. Damer som jobber og bidrar til familien. Ikke døm etter det du får høre her på KG. 

Anonymkode: e35f4...7cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så sinnsykt nysgjerrig på hvordan folk som skriver sånne tråder ser ut! For jeg kan aldri i verden tro man har så dårlig sjangs på noen. Nå har jeg ikke lest mye skrevet av TS, men han fremstår jo som nokså normal og oppegående?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2017 den 1.03, Miklo Velka skrev:

Det er sant, men det kan jeg fint leve med.

Problemet er at jeg ikke tåler flere nei. Har fått hele nei-kvoten til hele 1980-årgangen i Norge. :P

De fleste venner og betjentskaper jeg har er kvinner, så jeg prater mere med kvinner på én dag nå enn jeg gjorde på hele ungdomsskolen til sammen. Problemet er at de aldri er interesserte i noe annet enn vennskap. :P

Hvorfor får du nei da? Er det noe du kan gjøre annerledes i forholdene dine? Galskap er å gjøre det samme hver gang, men å forvente ulikt resultat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/28/2017 den 2.40, Cuntzilla skrev:

Bare forklarte deg akkurat hva kulturforskjellene var og hvorfor du var mer attraktiv i de landene. Det virket som du helt seriøst ikke visste det.

Jeg vet det ja, men var nok litt korttenkt akkurat når jeg skrev det. :)

På 5/28/2017 den 8.22, Thyra skrev:

Men så spørs det jo hva du er ute etter også. Ønsker du å velge fra øverste hylle selv om du befinner deg på midterste hylle? Er du uinteressert i å matche med jenter med ordinært utseende?  I så fall er det ikke rart du får få matcher. 

Jeg sveiper aldri til høyre på modellpene damer, delvis fordi at det ikke er det jeg vil ha, men også fordi at jeg vet at jeg aldri kommer til å matche med de. Jeg har ingen problemer med å sveipe til høyre på ei som har et "ordinært" utseende. Ville heller hatt ei som så "ordinær" ut, enn ei som så ut som en supermodell.

På 5/28/2017 den 8.22, Thyra skrev:

Du kan fint leve med en dame som er mer interessert i statsborgerskap og penger enn i deg?!? Du ønsker deg dame for enhver pris? 

Akkurat nå, ja, absolutt. Jeg er veldig uerfaren, og føler at jeg trenger å få tilfredsstillt mine behov akkurat nå, og håper at det kan gi meg erfaring, som igjen kan gi meg trygghet og selvtillit.

På 5/28/2017 den 8.47, AnonymBruker skrev:

Det er litt overraskende/sjokkerende at du faktisk synes det er greit med en partner som er sammen med deg kun for penger/oppholdstillatelsen skyld. Hvis en mann ikke elsker meg for den jeg er, så vil jeg heller være alene. Det finnes andre ting i livet. 

Ja, men nå har jeg vært alene i 21 år, og er lei av å være alene, og ensom.

På 5/28/2017 den 10.08, Sykkelkopp skrev:

Hvis du er mindre heldig med utseendet er det lettere å finne noen i virkeligheten. Pass på god hygiene, stil, få deg muskler, og ikke vær needy

Det er en sannhet med modifikasjoner. Om man ser ordinær ut, eller er mindre heldig med utseende så er det i utgangspunktet vanskeligere å finne noen. Når man i tillegg er ribbet for selvtillit, selvbilde, og alt som hører med, er uerfaren og redd, så blir man faktisk sjanseløs.

På 5/28/2017 den 12.15, Minesveiper skrev:

Ts, hvorfor må du absolutt bruke tinder for å finne noen? Man trenger ikke å lese mange artikler for å finne ut at tinder er veldig skjevfordelt. Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke heller fokuserer på å møte damer i virkeligheten. Der har du langt bedre muligheter. Prøv nå det før du drar til utlandet å finner en. 

Fordi at jeg er sjenert og beskjeden (les: sosial angst), og så uerfaren at jeg blir redd. I tillegg så vet jeg ikke hvordan jeg skal flørte, eller sjekke opp noen, og er fullstendig ute av stand til å se om ei dame er interessert eller ikke. Jeg vet heller ikke hvor "grensen" går for hvem jeg kan få, så vet ikke når jeg sikter aaalt for høyt. Det gjør det heller ikke lettere at jeg bor i et land hvor jeg ikke kan språket, og hvor lokalbefolkningen snakker veldig lite engelsk. "Lær deg språket", vil mange si, og det er selvsagt viktig, og noe jeg ønsker, og prøver på. Men igjen, med sosial angst så er det ikke så lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/28/2017 den 14.25, Miss.Whitefox skrev:

Tekst og bilde kan ha utrolig mye å si, forsøkt å bytte?

Har gjort det flere ganger. Har blant annet forsøkt å bruke bilder som jeg har fått god respons på i bildetråden her, men merker ingen forskjell.

11 timer siden, OppNedPåAlt skrev:

Jeg er så sinnsykt nysgjerrig på hvordan folk som skriver sånne tråder ser ut! For jeg kan aldri i verden tro man har så dårlig sjangs på noen.

Det er ikke bare utseende som har noe å si, har jeg fått høre. :P

6 timer siden, Linnea27 skrev:

Hvorfor får du nei da? Er det noe du kan gjøre annerledes i forholdene dine?

Vet ikke hvorfor jeg får nei, men en kombinasjon av utseende, manglende selvtillit, og kjedelig personlighet tenker jeg.

Kommer meg aldri inn i noe forhold, eller på date heller, for den saks skyld, er derfor jeg er frustrert.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at du er stygg i det hele tatt, og jeg kunne gått på date med deg. Men så er jeg mindre pen, en "taper" i samfunnet og uerfaren selv. :fnise:

Anonymkode: 77094...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
3 timer siden, Miklo Velka skrev:

Fordi at jeg er sjenert og beskjeden (les: sosial angst), og så uerfaren at jeg blir redd. I tillegg så vet jeg ikke hvordan jeg skal flørte, eller sjekke opp noen, og er fullstendig ute av stand til å se om ei dame er interessert eller ikke. Jeg vet heller ikke hvor "grensen" går for hvem jeg kan få, så vet ikke når jeg sikter aaalt for høyt. Det gjør det heller ikke lettere at jeg bor i et land hvor jeg ikke kan språket, og hvor lokalbefolkningen snakker veldig lite engelsk. "Lær deg språket", vil mange si, og det er selvsagt viktig, og noe jeg ønsker, og prøver på. Men igjen, med sosial angst så er det ikke så lett. 

Jeg tenker at dette er et større problem enn at du ikke får matcher på tinder. Hvis du ikke vil gå til psykolog burde du lese om sosial angst og hva som forårsaker det. Når du først får en date må du treffe damen og det kan bli vanskelig å få kjemi med noen om du ikke gir av deg selv. 

Jeg forstår hvorfor du vil treffe noen på nett siden du da kan bli litt kjent med personen før dere møtes, men for å få tinder og nettdating til å virke trenger du bilder som damene liker. Du burde egentlig få damer til å velge ut bildene du burde bruke, de har bedre peiling enn menn når det kommer til hva som generer matcher. Ta en titt på den her for eksempel. 

https://www.quora.com/No-matches-on-Tinder-destroyed-my-self-esteem-What-do-I-do

Gå litt ned på linken og se hvordan de ulike bildene hans blir bedømt av damer. Så sier det på en måte seg selv at når man ikke er veldig kjekk er det vanskeligere å få til bilder som scorer høyt på attraktivitet o.l. Du må kanskje ta veldig mange bilder, men klarer du å få noen bilder som er bra kan det gi store utslag.   

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miklo Velka skrev:

 

 Om man ser ordinær ut, eller er mindre heldig med utseende så er det i utgangspunktet vanskeligere å finne noen. Når man i tillegg er ribbet for selvtillit, selvbilde, og alt som hører med, er uerfaren og redd, så blir man faktisk sjanseløs.

 

Ja det er sant. Men det er fortsatt lettere å finne noen i virkeligheten enn online

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Miklo Velka skrev:

Fordi at jeg er sjenert og beskjeden (les: sosial angst), og så uerfaren at jeg blir redd. I tillegg så vet jeg ikke hvordan jeg skal flørte, eller sjekke opp noen, og er fullstendig ute av stand til å se om ei dame er interessert eller ikke. Jeg vet heller ikke hvor "grensen" går for hvem jeg kan få, så vet ikke når jeg sikter aaalt for høyt. Det gjør det heller ikke lettere at jeg bor i et land hvor jeg ikke kan språket, og hvor lokalbefolkningen snakker veldig lite engelsk. "Lær deg språket", vil mange si, og det er selvsagt viktig, og noe jeg ønsker, og prøver på. Men igjen, med sosial angst så er det ikke så lett. 

Har du vurdert å melde deg på dansekurs så du blir tvunget til interaksjon med kvinner?

Les deg også opp på kroppsspråk, damer er ofte rimelig tydelige der

Har du godt med  penger kan du også prøve den godevibbers perfektprofil-pakke hvor de tar de mest flatterende bildene de kan og får jenter til å vurdere hvilke er best. Resultat vil bli bedre, men hvor  bra avhenger såklart av tidligere bilder og hvordan det står til med utseendet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miklo Velka skrev:

Har gjort det flere ganger. Har blant annet forsøkt å bruke bilder som jeg har fått god respons på i bildetråden her, men merker ingen forskjell.

Det er ikke bare utseende som har noe å si, har jeg fått høre. :P

Vet ikke hvorfor jeg får nei, men en kombinasjon av utseende, manglende selvtillit, og kjedelig personlighet tenker jeg.

Kommer meg aldri inn i noe forhold, eller på date heller, for den saks skyld, er derfor jeg er frustrert.
 

Jeg har jo ikke sett deg, men synes ikke det virker som om du har en kjedelig personlighet. Skaff deg en hobby, en kvinnedominert en. Vedder på at du vil få napp da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Miklo Velka skrev:

Har gjort det flere ganger. Har blant annet forsøkt å bruke bilder som jeg har fått god respons på i bildetråden her, men merker ingen forskjell.

Det er ikke bare utseende som har noe å si, har jeg fått høre. :P

Vet ikke hvorfor jeg får nei, men en kombinasjon av utseende, manglende selvtillit, og kjedelig personlighet tenker jeg.

Kommer meg aldri inn i noe forhold, eller på date heller, for den saks skyld, er derfor jeg er frustrert.
 

Jeg har sett deg i bildetråden innimellom, og det er virkelig ikke utseendet det står på. Manglende selvtillit kan hende, og det henger nok sammen med at du beskriver at du har en "kjedelig personlighet". Du har jo ikke det.

Men er du sjenert og usikker, så gjør blir det vanskelig å treffe noen. Helt grunnleggende personlighetstrekk er vanskelig å gjøre noe med, men du kan prøve å pushe deg selv ut av comfortsonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Ferny skrev:

Jeg har sett deg i bildetråden innimellom, og det er virkelig ikke utseendet det står på. Manglende selvtillit kan hende, og det henger nok sammen med at du beskriver at du har en "kjedelig personlighet". Du har jo ikke det.

Men er du sjenert og usikker, så gjør blir det vanskelig å treffe noen. Helt grunnleggende personlighetstrekk er vanskelig å gjøre noe med, men du kan prøve å pushe deg selv ut av comfortsonen din.

Om han ikke får matcher på Tinder så er det vel bildene det står på og ikke selvtilliten?

Edit: Dette var ikke ment som kritikk av utseendet til TS som jeg ikke har sett. Jeg mener kun at det kan være vanskelig å lykkes på Tinder. 

Endret av Hermine Grang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...