Gå til innhold

Er det virkelig så forskjellig fra land til land hvilke typer mennesker man synes er attraktive?


Miklo Velka

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Tinder til og fra de siste tre årene, uten noe som helst hell. I løpet av den perioden så har jeg sveipet i, eller oppholdt meg i Norge i til sammen 5-6 uker. Resultatet? Omtrent 3 matcher. Jeg bor i et vestlig europeisk land, og har derfor sveipet mest der. Resultatet? Kanskje 10-12 matcher på tre år. Jeg var på ferie i Sør-Amerika, og sveipet en del der. Den dagen jeg kom hjem derfra så satt jeg meg og skulle sveipe litt hjemme igjen, men Tinder hadde ikke oppdaget at jeg hadde forflyttet meg fra Sør-Amerika. Resultatet? 10 matcher på 15 minutter, alle i Sør-Amerika.

Jeg bestemte meg for å prøve Tinder Plus, for å eksperimentere litt, og startet med å sveipe i Norge. Resultatet? 0 matcher på 1 uke. Jeg "forflyttet" meg deretter til Bangkok i et par dager. Resultatet? 5 matcher. I dag så bevegde jeg meg til Russland i et par timer. Resultatet? 15 matcher, på et par timer!!

Hvorfor er det slik? Det kan vel ikke bare være det at "vestlige" kvinner har så vanvittig mye høyere standard enn kvinner i Sør-Amerika, Russland eller Thailand? Burde jeg i det minste ikke finne noen i mitt nærområde?

Jeg nærmer meg i alle fall konklusjonen at, om jeg ikke ønsker å tilbringe resten av livet alene, så har jeg to valg. Enten så må jeg flytte til et av de stedene, ellers så må jeg importere ei derfra. Å finne i der jeg bor er det tydeligvis bare å glemme i alle fall.

Jeg er etter hvert usikker på om jeg skal ta KG for fasit å være, for meningene er bastante, men samtidig så er det mange som påpeker at KG ikke er fasit. Men i følge "fasiten" så er det bare feite, gamle, ekle, stygge, kjedelige, patetiske pervoer som henter ei dame fra land som de jeg har matchet med folk i. Men hva er alternativet? Er det virkelig så patetisk å finne seg en partner fra et fattigere land?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja

Om du ikke har noe konstruktivt å komme med så er det fint om du kan holde deg og din AnonymeBruker unna denne tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miklo Velka skrev:

Om du ikke har noe konstruktivt å komme med så er det fint om du kan holde deg og din AnonymeBruker unna denne tråden.

Jeg svarer på ditt spørsmål

Anonymkode: 68118...e2a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så overrasket over resultatet i Russland mtp den lave andelen menn i forhold til kvinner der. Thailand heller ikke noen bombe (av naturlige årsaker).

Anonymkode: cec34...c95

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts. Ikke bruk sånne datingprofiler til å vurdere din attraktivitet/match. Du må finne verdien i deg selv. Først da kan du lykkes hvor du vil:) I det virkelige livet, ikke på nett...

Klem fra meg

Anonymkode: 4be6d...5ed

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarer på ditt spørsmål

Hvilket av de? Jeg stiller 4-5 spørsmål. Dessuten, "Ja" er ikke et svar i dette tilfellet, om det ikke blir etterfulgt av en mening, eller utdypende forklaring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et typisk norsk utseende og reiser til fattige land, så er det jo opplagt at du vil få mange treff. Ville vært mer interessant hvis du for eksempel merket stor forskjell på Norge, Japan (ikke rart om Japan skiller seg fra Norge og Australia, men ikke et fattig land) og Australia.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må jo finne noen du kan leve godt med. Det er jo det som er meningen og tviler for at land i seg selv er bestemmende faktor. Minus med henting fra utlandet er selvfølgelig at de blir med deg for andre ting en å ha en kjæreste. Altså de ønsker statsborgerskap eller penger.

 

Hva med å bruke andre metoder en tinder? Den beste metoden er å kunne plukke opp damer uten nettet. Det krever repitisjon så det suser etter, du må tåle mange nei og du må lære å bli sikker. Men øvelse gir mester. Begynn å bare prate med damer, ikke nødvendigvis for å spørre etter nummer, men bare for å bli vandt. 

 

Når du blir mer konfertabel, da tar du steget videre osv osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære ts. Ikke bruk sånne datingprofiler til å vurdere din attraktivitet/match. Du må finne verdien i deg selv. Først da kan du lykkes hvor du vil:) I det virkelige livet, ikke på nett...

Jobber med saken, men er utfordrende når mine erfaringer er som de er. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, OnFire skrev:

Hvis du har et typisk norsk utseende og reiser til fattige land, så er det jo opplagt at du vil få mange treff. Ville vært mer interessant hvis du for eksempel merket stor forskjell på Norge, Japan (ikke rart om Japan skiller seg fra Norge og Australia, men ikke et fattig land) og Australia.

Godt poeng, og tipper jeg da vil få samme resultat som der jeg bor, og i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Grovmel skrev:

Minus med henting fra utlandet er selvfølgelig at de blir med deg for andre ting en å ha en kjæreste. Altså de ønsker statsborgerskap eller penger.

Det er sant, men det kan jeg fint leve med.

7 minutter siden, Grovmel skrev:

Hva med å bruke andre metoder en tinder? Den beste metoden er å kunne plukke opp damer uten nettet. Det krever repitisjon så det suser etter, du må tåle mange nei og du må lære å bli sikker.

Problemet er at jeg ikke tåler flere nei. Har fått hele nei-kvoten til hele 1980-årgangen i Norge. :P

9 minutter siden, Grovmel skrev:

Men øvelse gir mester. Begynn å bare prate med damer, ikke nødvendigvis for å spørre etter nummer, men bare for å bli vandt. 

De fleste venner og betjentskaper jeg har er kvinner, så jeg prater mere med kvinner på én dag nå enn jeg gjorde på hele ungdomsskolen til sammen. Problemet er at de aldri er interesserte i noe annet enn vennskap. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bruk sånne datingprofiler til å vurdere din attraktivitet/match.

Hvorfor ikke, forresten? Norske kvinner er vel tiltrukket samme type menn, uansett om det er i "virkeligheten" eller på nett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, de fleste jeg kjenner får mange matcher? Både i Norge og utland.

Anonymkode: 387c1...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spurte du egentlig om noe litt annet, men i og med at du prater med jenter hver dag, lurte jeg på hvordan du fremstår? Altså, er du av den sjenerte typen eller mer frempå og flørtende?

Har et par koselige kamerater (er dame) som jeg neppe kunne ha blitt interessert i på den måten. Felles for dem er at de er litt som den kvinnelige "gråmusa", dvs stille og beskjedne, kler seg i sørgelige klær, ingen sminke og håret ikke stylet. ingen form for glimt i øynene. Det er på en måte noe ganske sterilt/aseksuelt med dem som gjør at jeg aldri har vært inne på tanken... selv om de er intelligente og oppegående typer alle sammen. Hadde de jobbet med noen av punktene kunne de sikkert økt sine sjanser hos damene betraktelig, men de virker ganske satt... 

Håper du ikke tar dette feil opp, det er ikke vondt ment. Garantert er det ikke nytt for deg, men likevel.

Anonymkode: cec34...c95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Det er sant, men det kan jeg fint leve med.

Problemet er at jeg ikke tåler flere nei. Har fått hele nei-kvoten til hele 1980-årgangen i Norge. :P

De fleste venner og betjentskaper jeg har er kvinner, så jeg prater mere med kvinner på én dag nå enn jeg gjorde på hele ungdomsskolen til sammen. Problemet er at de aldri er interesserte i noe annet enn vennskap. :P

Det er jo liten tvil om at du gjør noe galt, hvis du bare får nei. Går ut i fra at du vet at damer tester om og "hater" at mannen er desperat. Du må jobbe for å ikke bli det, ha hobbyer, mål i livet, etc som gjør at hverdagen din virker tiltrekkende. Stå på ditt, ikke dilte etter, vise at du har respekt for deg selv like mye som andre. Tryne og utseene har lite å si, men du kan kle deg på en måte som viser at du har karakter.

 

Aldri jag etter damen, da jager du bare vekk. Det er faktum, med mindre hun er helt gærn etter deg, holder du kontakten minimal. Du kan sette dato for å gjøre noe osv, men ikke bruke tlf til noe annet en det. De må undre på hva du gjør, hvis du er konstant tilgjengelig gjør de ikke det. 

 

Hvis du får ett nei, så bare si "ok, si i fra om du ombestemmer deg" Da viser du at det ikke er en big deal. Ikke godta å bli venn og ikke kontakt igjen. Det er den som avviser som må ta opp kontakten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hallo i luken, du vet jo at kvinner fra Russland og Thailand i stor grad vil ha en billett ut av landet sitt og komme til et vestlig land. Det er jo postordrebrud land. Så hvorfor måle din attraktivitet ut fra treff der fra? Det sier jo ingenting om deg, men om land og potensielle muligheter. Mange av de skiller seg så kjapt statsborgerskapet er i havn.

Anonymkode: 3386e...79a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo postordrebrud land. Så hvorfor måle din attraktivitet ut fra treff der fra?

Men hallo i luken, mennesker bygger sin selvtillit og sitt selvbilde på den personen de er, og jeg har akkurat innsett det er slike steder jeg må vende meg til for å få slike bekreftelser, fordi at jeg ikke får de ellers i livet. Om postordrebruder er det eneste man kan få, burde man ikke da benytte seg av denne muligheten i et forsøk på å bygge seg selv opp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Grovmel skrev:

Aldri jag etter damen, da jager du bare vekk.

Hva hvis man ikke "jager" de, og de da holder seg vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå spurte du egentlig om noe litt annet, men i og med at du prater med jenter hver dag, lurte jeg på hvordan du fremstår? Altså, er du av den sjenerte typen eller mer frempå og flørtende?

Fremstår som en fjott, vil jeg tro. Har stadig vekk fått høre at jeg har kul hårsveis, har en bra stil, og kler meg veldig bra. Så var det personligheten da ...

Kan ikke flørting. Vet ikke hvordan det gjøres, eller hvordan det fungerer, så nei, blir ikke mye av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...