Gå til innhold

Møtt dame som er litt tjukk, men ellers bra.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Over hans preferanse trenger ikke være overvektig. 

Anonymkode: 06626...85a

10-20kg over jo, med mindre han går for sykelig undervektige anorektikere. Svært få menn går for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

10-20kg over jo, med mindre han går for sykelig undervektige anorektikere. Svært få menn går for det

Men det vet du jo ikke om han gjør. Han vet sikkert ikke hva hennes vekt faktisk er og synser ett tall i forhold til preferanse. Hvilken mann klarer å gjette eksakte mål på en kvinne egentlig? I N G E N 

Blir for dumt å kalle dette overvektig og skylde på helse, når du ikke vet hvor han henter tallene fra. Herregud så dumme folk her inne er. 

Anonymkode: 06626...85a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Vackra skrev:

At så mange brukere på KG nekter å innse realiteten av at utseende betyr noe, og at det er normalt å ha preferanser, slutter aldri å overraske meg. 

Kanskje TS kunne ordlagt seg på en annen måte, men er det nødvendig å tolke åpningsinnlegget i verste mening, bare fordi han ikke er noen ordsmed eller forfatter som kan uttrykke seg presist nok?

Syntes det er bra at TS tar realiteten før eller siden. Mange kvier seg for slikt, og prøver å leve med dealbreakerne. Det er mye verre å skamme seg over kjæresten sin eller slite med tenning fordi man forsøker å være politisk korrekt.

Jeg forstår at det tråkker på mange brukere sine føtter å si det - Jeg tenner heller ikke på overvektige menn, og jeg forstår at TS ikke tenner på overvektige kvinner. Det skal faktisk heller ikke så rent lite til før det blir for mye for meg, og jeg har forståelse for at TS ser på kvinner på samme måte.

Når sluttet det å være lov å ha preferanser?

Noen vil påpeke at det ikke er TS sine preferanser de reagerer på, men at han omtaler dama som en hund han skal trene. Det syntes jeg bare er å VELGE å tolke det i verste mening. Jeg velger heller å tolke det som at han på TROSS av hennes feil og mangler, velger TS å bli fordi han er forelsket i personligheten og utstråling, og ikke tenker at utseende er alt. Syntes det er helt innafor at han likevel tenker at utseende har betydning, spesielt når det kan endres på. TS kan for eksempel ha en aktiv livsstil, og ville ha noen som deler dette, og ikke en "tjukk, lat og fornøyd", som noen her tidligere omtalte det som.

 

Til TS: Problemstillingen er vanskelig. Jeg ville heller startet med å stille diskré spørsmål for å få informasjon om hvorvidt prosjektet har sjanse til å være vellykket. Forsøk å finne ut hva hun selv føler om kroppen sin, hvordan hun helst ville sett ut, hvor mye hun kan om kosthold, hvor mye hun er villig til å ofre. Hva slags fremtid hun ser for seg livsstilsmessig. Hvis hennes tanker matcher dine, så syntes jeg det er greit at du gjør det til prosjekt. Lykke til!

Det er da ikke feil å ha preferanser. Alle har ting de liker eller ikke liker. 

Det som er feil, er TS sin holdning. Han viser jo tydelig at han ser ned på damer. Holdningene hans er et valg han har tatt.  

Anonymkode: c94a0...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å ha preferanser, men et grunnleggende trekk i alle forhold er å fokusere på hva man selv kan gjøre for at forholdet skal fungere, ikke fokusere på hva man ønsker at partneren skal endre. Så det du må bestemme deg for er om de ekstra kiloene er noe du kan leve med eller ikke. Du kan ikke forvente at hun skal endre seg. Det må hun finne ut av selv. Og ønske selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit det, men da får man for p...... finne noen man liker nok i utg.pkt og ikke skal måtte forandre på!!!!  

Til TS:  Finnes sikkert nok av andre mannfolk som syns hun er smashing, så om hun ikke er bra nok for deg så la henne gå. Om jeg var henne ville jeg blitt kjempesåret om du la fram dette forslaget ditt!!!  Og hva vet du... kanskje hun er fornøyd med seg selv slik hun er....hvorfor skal du da fortelle henne noe annet?? Drittsekk! 

Anonymkode: 4161c...e8d

Det er ikke lett å bestemme hvem man skal bli forelsket i. Ofte faller man for den man ikke trodde man ville falt for, og da kommer alle de negative sidene man ville valgt bort ved et rasjonelt valg med. 

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke feil å ha preferanser. Alle har ting de liker eller ikke liker. 

Det som er feil, er TS sin holdning. Han viser jo tydelig at han ser ned på damer. Holdningene hans er et valg han har tatt.  

Anonymkode: c94a0...8ba

Da leser vi nok forskjellige ting inn i teksten, jeg syntes ikke TS viser at han ser ned på damer. Og uansett om han har holdninger jeg er uenige i, så syntes jeg han fortjener et svar på spørsmålet uansett hva bakgrunnen for det er. 

12 timer siden, Søgni skrev:

Synes det er temmelig arrogant å gå ut fra at ingen "innser realiteten" eller at du eller TS tråkker på føttene våre ved å si hva dere tenner på. Særlig med tanke på at du selv tolker minst like mye som de du kritiserer.

 Vi har vel alle våre preferanser, og hvem sier det ikke er lov? Hvem du, TS eller jeg tenner på, tror jeg ingen på KG tar seg nær av.  Som jeg tidligere skrev her i tråden, så har i hvert fall jeg forståelse for at livsstil, fysikk, kosthold, aktivitet og alt dette, betyr noe. Så at dette handler om å ikke tåle utseendemessige preferanser, er feil for meg i hvert fall. Dette har vel alle. 

 Men dersom f.eks. det å ha en mann med høyere utdanning var viktig for meg til den grad at det var en dealbreaker uten, så hadde jeg jo ikke blitt sammen med en uten dette, og håpet på at jeg skulle få han til å begynne på en høgskole eller et universitet på sikt, og lagt en slagplan for hvordan jeg skulle oppnå dette. Dersom jeg skamma meg over å ha en kjæreste med lav utdanning, så hadde jeg ikke valgt å være sammen med han for å være politisk korrekt som du så fint kaller det, jeg hadde valgt han bort i respekt for han som aldri har bedt om å bli fiksa etter min standard. 

For det jeg synes er et poeng her, er at denne dama ikke trenger å være særlig overvektig og usunn eller inaktiv i det hele tatt. Selv om noen ikke er tynn nok, fyldig nok, eller hundre ting som kan handle om legitime preferanser, så er det ikke opp til verken TS, deg eller meg å ta på oss å endre noen som ikke trenger endring. 

 

(Før noen henger seg opp i det, så er eksempelet med utdanning fiktivt.)

Jeg syntes ikke det er noe galt å tolke, tolking er avgjørende for å komme med et svar. Men jeg syntes det er en tendens på KG å tolke alt i verste mening, og det er veldig uproduktivt. Den store majoriteten av slike spørsmål får ikke svar på spørsmålet de stiller, heller kritikk for holdning, fremleggelse eller inntrykket det gir. Jeg velger i stedet å legge til grunn at det ikke er vondt ment, frem til det motsatte er bevist, og svare på spørsmålet uten å legge mine egne følelser i bildet.

Jeg forstår poenget ditt med at man ikke skal velge noen med dealbreaker, og forandre dem. At man heller skal velge "riktig person" i utgangspunktet. Men verken du (går jeg ut i fra), jeg eller TS drar på shopping etter kjæreste. Man kan ikke huke av filtervalg, slik man kan på Zalando. Man blir forelsket på tross av alle feil og mangler. Man investerer både tid og seg selv i personen. Men realiteten er der likevel. Hun eller han har barn fra før, er overvektig, undervektig, er politisk motsetning, har verdier som ikke går overens med ens egne. Selv om det er dealbreaker, er det ikke lett å breake dealen, hvis du skjønner? Og i noen heldige tilfeller kan man forme hverandre slik at det som tidligere var dealbreaker blir til å leve med, og leve godt med. 

I TS sitt tilfelle er han kanskje veldig bevisst på denne formingen. Og han er ærlig om at overvekten er et problem for han, uansett hvor eventuelt dårlig formulert det var i åpningsinnlegget. Det er jo en ganske ærlig sak å ha problemer med partneren sin. TS ber jo ganske enkelt om råd for å gå frem for at hun ikke skal bli såret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det vet du jo ikke om han gjør. Han vet sikkert ikke hva hennes vekt faktisk er og synser ett tall i forhold til preferanse. Hvilken mann klarer å gjette eksakte mål på en kvinne egentlig? I N G E N 

Blir for dumt å kalle dette overvektig og skylde på helse, når du ikke vet hvor han henter tallene fra. Herregud så dumme folk her inne er. 

Anonymkode: 06626...85a

Jeg vet ikke hva slags utdanning du har om du kaller estimatet 10-20kg for tung for å være nøyaktig, men jeg regner med at det ikke er realfag

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Jeg vet ikke hva slags utdanning du har om du kaller estimatet 10-20kg for tung for å være nøyaktig, men jeg regner med at det ikke er realfag

 

:fnise: du tror TS klarer å gjette antall kg kvinnen både veier og har for mye? Du tror TS (og menn) vet hva kvinner veier kontra burde veie? Du er ikke spesielt skarp når du skal dra inn utdanning i forhold til synsing. 

Anonymkode: 06626...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: du tror TS klarer å gjette antall kg kvinnen både veier og har for mye? Du tror TS (og menn) vet hva kvinner veier kontra burde veie? Du er ikke spesielt skarp når du skal dra inn utdanning i forhold til synsing. 

Anonymkode: 06626...85a

Ja jeg tror han klarer å gjette overvekt innenfor et spenn på 10-20 kg. Om du ikke skjønner at dette spennet utgjør stoor forskjell er det du som ikke er spesielt skarp

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Ja jeg tror han klarer å gjette overvekt innenfor et spenn på 10-20 kg. Om du ikke skjønner at dette spennet utgjør stoor forskjell er det du som ikke er spesielt skarp

 

 

Det er da helt umulig å vite hva en kvinne faktisk veier, er vel poenget. Når TS sier 10-20 kg for mye så er det umulig å vite hva det faktisk betyr og hvor mye ekstra kg hun faktisk har. Kanskje er hun faktisk normalvektig, men er såpass formfull at TS ser på det som 10-20 kg for mye etter sine preferanser, dersom han fra før av er vant med å falle for jenter uten former. 

For å ta meg som et eksempel. Nå går det riktignok andre veien, men når folk har tippet vekt på meg så bommer de ca med 10 kg (de tror jeg er 10 kg lettere enn jeg er). Poenget er det er umulig å vite hva en annen person veier og utifrå utseende og form avgjøre om vedkommende veier noen kg for mye eller ikke.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2017 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Hun må "ri" deg slank hihi

Anonymkode: 0a02f...a6b

:yvonne::yvonne:Hypp,hypp.Ri,ri på fola blakken ri:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/27/2017 den 1.48, Arcturus skrev:

Trolling aside, 

Min erfaring er at folk som er tjukke som regel forblir tjukke. Det har noe med vaner, sultfølelse, aktivitetsnivå, egen spisekultur, etc. Å skulle begynne å 'polere diamanten' er fåfengt og vil bare ødelegge et annet menneskes selvfølelse. Det er et dårlig prosjekt som ingen vinner noe som helst på. 

Jo eldre man blir jo mer forstår man at man tar sine kjære akkurat sånn som de er. Ingen forandrer seg. Man er den man er. 

Fornuftig innlegg. Det er helt greit å ha sine preferanser, men da må man lete etter dem som oppfyller disse preferansene, framfor å legge seg etter noen som nesten gjør det, i håp om å kunne forandre dem-

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg aldri blitt interessert i en overvektig mann siden trening og kosthold er kjempeviktig for meg i tillegg til at jeg kun tenner på normalvektige menn, men jeg skjønner TS sin problemstilling om hun er 15-20 kg overvektig. Det er kjipt å dumpe noen når man liker dem ellers, men er det en dealbreaker er det ikke særlig med valg man har. Overvektige forblir ofte overvektig. 

Anonymkode: 3c386...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sykkelkopp skrev:

For en syk verden vi lever i hvor det å spørre om muligheten til å på en fin måte få noen man dater som er litt utenfor sine preferanser fysisk pga overvekt ned til normalvekt blir sett på som trolling

Det er du, kjære AB, som troller sent på fredagskvelden

15-20 kg over er sykelig. Det er lov å ha standarder for de man putter penis i

Han trenger ikke velge en dame han må forandre... Får heller finne ei han er fornøyd med fra starten av. 

Anonymkode: 2e230...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...