Gå til innhold

Hun er frekk, men har likevel en haug med venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som egentlig er veldig frekk. Hun baksnakker så og si alle, og forteller folks hemmligheter videre til andre. Likevel har hun en haug med venner som har tillitt til henne.

Jeg er en som egentlig ikke er frekk i det hele tatt. Jeg holder meg unna all baksnakking, og når folk betror seg til meg holder jeg kjeft om det. Likevel har jeg ingen venner. 

Hva er greia? Venninna mi er så og si aldri ledig, hun er alltid med folk og alle liker henne. Når jeg er med henne og det kommer folk bort til oss for å hilse på henne bare, og deretter går videre, så begynner hun å snakke dritt om dem. Og der står jeg og skulle ønske jeg kunne vært venn med de folka fordi jeg virkelig syns de er interresante og hyggelige. 

Dette er forøvrig ikke bare henne det gjelder. Har lagt merke til at frekke og mer illojale mennesker gjerne er mer populære enn de hyggelige som er lojale. I alle fall her i byen jeg bor i. 

Jeg klarer ikke finne dette logisk. Her sitter jeg og virkelig verdsetter all vennskap, lytter, gir råd og holder hennligheter. Likevel er det de som er stikk motsatt av meg som har flest venner... 

Har ofte vurdert p bare være bitch for å se om det hadde hjulpet meg sosialt sett, men det ligger ikke i meg å være bitch og drite i andre folks følelser... 

Er det virkelig sånn at man kan være for snill? 

Anonymkode: 2997a...587

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der har du rett i. Kjenner ei på jobben som er akkurat samme type som du snakker om. Frekk og ufordragelig. Tror hun er noe. Hun er 35 år å har ikke førerkort. Så når jeg kommer kjørende på jobb å hun står der og gjør seg til med røyken sin, så ser jeg at hun ikke liker at jeg har førerkort og bil. Misunnelig!! Sier alltid høflig hei, snakker minst mulig med henne. Da jeg skjønner at hun driver å baksnakker alle så fort dem snur ryggen til henne. Så fort det kommer kunder spretter hun ut for å ta seg en røyk å snakke dritt om andre. Inkludert oss i samme jobb bygg. Hun snakker med alle. Har undret meg på mange ganger hvordan man stopper ei slik drittkjerring å spre så mye dritt. Tror det finnes slike i alle bygder i Norge.

Anonymkode: dfa86...f18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk presser seg mest på folk, og stresser dem opp, og slik knyttes merkelige dysfunksjonelle bånd. Hvor mye ekte vennskap det er kan man sannelig spørre seg om. Har kvittet meg med slike nervøse typer. Vil ikke ha dem, og sirkuset deres i livet mitt. 

Anonymkode: b2324...7ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vel mer utad selvsikker og tar mer initiativ til kontakt med andre mennesker. Nytter ike sitte sjenert i et hjørnet og være sur fordi andre går ut og blir kjent med folk. Du har nok ikke de samme sosiale ferdighetene. Man kan fint være snill, men det hjelper ikke om man er kjedelig, snakker folk etter munnen og ikke har en personlighet

Anonymkode: 60e25...b44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være en bra person for å være frempå nok til å få seg en haug med venner fordi initiativ er viktigst sånn sett. De fleste som har en "haug med venner" er faktisk relativt ufordragelige og overvekten er som henne: ikke til å stole på i det hele tatt, enten pga dritt som at alt går videre, eller fordi de aldri egentlig har tid til noen som helst av alle vennene sine. Spørs hvor mange veldig gode venner hun har i den flokken sin. De fleste sosiale dyr har få egentlige venner, de har bare et busslass "venner" der ingen er der den dagen de trenger noen.

Ingen vits å være misunnelig på det der. Fokuser på deg selv og prøv å finne noen gode venner. Dårlige venner trenger ingen. 

Anonymkode: e8293...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der har du rett i. Kjenner ei på jobben som er akkurat samme type som du snakker om. Frekk og ufordragelig. Tror hun er noe. Hun er 35 år å har ikke førerkort. Så når jeg kommer kjørende på jobb å hun står der og gjør seg til med røyken sin, så ser jeg at hun ikke liker at jeg har førerkort og bil. Misunnelig!! Sier alltid høflig hei, snakker minst mulig med henne. Da jeg skjønner at hun driver å baksnakker alle så fort dem snur ryggen til henne. Så fort det kommer kunder spretter hun ut for å ta seg en røyk å snakke dritt om andre. Inkludert oss i samme jobb bygg. Hun snakker med alle. Har undret meg på mange ganger hvordan man stopper ei slik drittkjerring å spre så mye dritt. Tror det finnes slike i alle bygder i Norge.

Anonymkode: dfa86...f18

Kjenner til ei sånn jeg også. Det hørtes ikke lett ut å få stoppet henne for å si det sånn. Hun må du jo bare lære deg å leve med.

Så er det vel litt opp til deg om du gidder å bli irritert eller ikke. Det blir jo ditt ansvar. Det hadde jeg ikke giddet... :) 
Og om og atte hun eventuelt blir irritert på deg, so what? Så lenge hun ikke går direkte på deg så ville jeg ikke brydd meg, men det er klart det er mange måter å være slem på og da er det jo vanskelig å konfrontere henne også. For det har du vel forsøkt på? :) 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme erfaring som deg,TS. De som tar mye initiativ og er veldig utadvendte, har mange venner, selv om de er ufordragelige. 

Anonymkode: 64b19...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme erfaring som deg,TS. De som tar mye initiativ og er veldig utadvendte, har mange venner, selv om de er ufordragelige. 

Anonymkode: 64b19...e38

Så det er derfor dere syns de er alt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring her.

Anonymkode: c3c11...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hemmeligheter er det jenter egentlig har? Noen som kan gi noen eksempler?

Jeg tror det ligger mer i hemmeligheter enn hva jeg først trodde. Hemmeligheter virker til å være velegnet for å skape bånd og tillit mellom jenter, stemmer det? 

Er det interessant å høre andres hemmeligheter? I så fall kan jeg skjønne hvorfor venninnen din er populær. Hemmeligheter har det paradokset i seg at det både er brudd på tillit (til den som fortalte) og bygging av tillit (til den som blir fortalt), i tillegg til at den som blir fortalt en hemmelighet sikkert synes det er spennende. Rene kinderegget.

TS. Du må rett og slett endre ditt syn på hemmeligheter og bruke hemmeligheter på en annen måte. Hemmeligheter blant jenter tipper jeg er noe ganske annet enn hemmeligheter i for eksempel industrien og politikken.

Anonymkode: 8ad24...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags hemmeligheter er det jenter egentlig har? Noen som kan gi noen eksempler?

Jeg tror det ligger mer i hemmeligheter enn hva jeg først trodde. Hemmeligheter virker til å være velegnet for å skape bånd og tillit mellom jenter, stemmer det? 

Er det interessant å høre andres hemmeligheter? I så fall kan jeg skjønne hvorfor venninnen din er populær. Hemmeligheter har det paradokset i seg at det både er brudd på tillit (til den som fortalte) og bygging av tillit (til den som blir fortalt), i tillegg til at den som blir fortalt en hemmelighet sikkert synes det er spennende. Rene kinderegget.

TS. Du må rett og slett endre ditt syn på hemmeligheter og bruke hemmeligheter på en annen måte. Hemmeligheter blant jenter tipper jeg er noe ganske annet enn hemmeligheter i for eksempel industrien og politikken.

Anonymkode: 8ad24...bff

Har jenter hemmeligheter? Fortell. 😎

Jeg vet om flere jenter som har noen hemmeligheter og det må de få lov til, jeg driter i det fordi jeg er jente. Jeg vet om ca 25% av hemmelighetene, men jeg forteller de ikke videre. 🤐

Gutter og menn har hemmeligheter de også.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er den ene hun forteller alt drittet til fordi som du sier du holder hemmeligheter. 😉

Anonymkode: 5371b...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det at hun er utadvent mens du kanskje er mer lukket? Jeg er også utadvent, blir lett kjent med folk og er pratsom, men jeg baksnakker ikke. Jeg har mange venninner. Men jeg er veldig blid og hyggelig og hjelpsom, jeg holder også på hemmeligheter og vennene mine vet at de kan stole på meg

Anonymkode: aba07...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5/27/2017 den 22.04, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke være en bra person for å være frempå nok til å få seg en haug med venner fordi initiativ er viktigst sånn sett. De fleste som har en "haug med venner" er faktisk relativt ufordragelige og overvekten er som henne: ikke til å stole på i det hele tatt, enten pga dritt som at alt går videre, eller fordi de aldri egentlig har tid til noen som helst av alle vennene sine. Spørs hvor mange veldig gode venner hun har i den flokken sin. De fleste sosiale dyr har få egentlige venner, de har bare et busslass "venner" der ingen er der den dagen de trenger noen.

Ingen vits å være misunnelig på det der. Fokuser på deg selv og prøv å finne noen gode venner. Dårlige venner trenger ingen. 

Anonymkode: e8293...a1f

Men du HØRES veldig misunnelig ut.

Kjenner et par som har veldig mange venner. Felles for dem er at de er varme, inkluderende og genuint hyggelige mennesker som bryr seg om andre og tar seg selv lite høytidelig. De er behagelige å omgås, og man føler seg avslappet og vel i deres selskap. Disse "plukker opp" venner overalt hvor de ferdes.

Anonymkode: aa9c8...6fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vel veldig gøy å være sammen med da. Hennes positive sider overgår de negative, så folk ignorer baksnakkingen. Hvis hun slenger med leppen så får jo de info om andre og, det er det jo mange som liker.

Skjønner ikke hvorfor du er med henne hvis hun er så fæl. Å være bitter, sjalu og falsk er ikke gode egenskaper det heller.

Anonymkode: 40b04...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...