Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en fagforeningsmann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

😂

Syntes at tråden var latterlig,  og såleste jeg svaret 😂😂

Anonymkode: 79645...aed

LOL, synes det var bra oppsummert.

Endret av Aquaman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere fagforeninsmennesker. Har noen i familien, som jobber ganske høyt opp i fagforbundet og, og stemmer ikke AP. Jeg har jobbet en del frivillig for fagforbundet og, og det er så mange forskjellige mennesker der. Jeg stemmer selv ikke AP. Og det er da ingen som har brydd seg om det.

Anonymkode: 99a2a...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, sol87 skrev:

Han må være kommunist for å være fagforeningsmann? Wow.

De må jo det. En liberalist vil at alle skal ha individuelle, personlige avtaler med bedriftene. En fagforeningsmann, en sosialist, vil at alle skal ha like dårlige avtaler. 

Anonymkode: e5861...a1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De må jo det. En liberalist vil at alle skal ha individuelle, personlige avtaler med bedriftene. En fagforeningsmann, en sosialist, vil at alle skal ha like dårlige avtaler. 

Anonymkode: e5861...a1e

Jeg tror du har misforstått det meste ;) 

Anonymkode: 6745d...a69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye heller en som jobber i fagforening, enn en som ikke ser poenget med å være organisert. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annetnavn_

Fagforeningsmennesker er vidt forskjellige. Å være aktiv i fagforeningen betyr ikke annet enn at du er opptatt av arbeidsvilkår, profesjon og fag. I tillegg er de fulltidstillitsvalgte ofte svært kunnskapsrike mennesker, husk de er valgt av andre til å representere dem. Politisk må man absolutt ikke være sosialist eller på venstresiden i det hele tatt. Det er kun LO som har en politisk binding. De andre organisasjonene er, så vidt jeg vet, politisk uavhengige. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annetnavn_
Akkurat nå, _popcorn_ skrev:

Mye heller en som jobber i fagforening, enn en som ikke ser poenget med å være organisert. 

:lillesky2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er det som vil være avgjørende for om jeg liker han eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De må jo det. En liberalist vil at alle skal ha individuelle, personlige avtaler med bedriftene. En fagforeningsmann, en sosialist, vil at alle skal ha like dårlige avtaler. 

Anonymkode: e5861...a1e

Nei, han må ikke være kommunist og antidemokratisk for å være fagforeningsmann. Det holder i det lengste å være sosialdemokrat. Både du og jeg vet at det finnes noe mellom sosialisme og liberalisme. 

Endret av sol87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sol87 skrev:

Nei, han må ikke være kommunist og antidemokratisk for å være fagforeningsmann. Det holder i det lengste å være sosialdemokrat. Både du og jeg vet at det finnes noe mellom sosialisme og liberalisme. 

Ja da, og det finnes mange mellomstadier mellom "innesperret" og "fri", men det er kun når vedkommende er 100% fri at man faktisk er fri. På samme måte finnes det mange mellomstadier mellom sosialisme og demokrati, men det er kun 100% demokrati som faktisk er demokrati.

Anonymkode: e5861...a1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. For meg er det viktig å være organisert, så for meg er det stort pluss. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, kunne faktisk ikke tenke meg noe mer usexy.

Anonymkode: 2c72f...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5/26/2017 den 15.09, AnonymBruker skrev:

Ja da, og det finnes mange mellomstadier mellom "innesperret" og "fri", men det er kun når vedkommende er 100% fri at man faktisk er fri. På samme måte finnes det mange mellomstadier mellom sosialisme og demokrati, men det er kun 100% demokrati som faktisk er demokrati.

Anonymkode: e5861...a1e

Ja, men da kaller vi det for det det er, og ikke noe annet. Å si at sosialdemokrati er antidemokratisk, er latterlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ari Loys
På 2017-5-26 den 8.33, AnonymBruker skrev:

Det er noe forbanna dritt å være opptatt av rettigheter.... :sarkasme:

Anonymkode: 4889a...a5a

Ja, normalt oppegående folk pleier å vokse det av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ari Loys skrev:

Ja, normalt oppegående folk pleier å vokse det av seg.

Så fagforeningsfolk er ikke normale eller oppegående? 

Anonymkode: 27150...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...