Gå til innhold

Venninne selger gaver videre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 24.5.2017 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Ei venninne har nettopp lagt flere plagg hun fikk arve til babyen sin for slag pluss teppe og strikkesett jeg lagde i barselgave. (Brukte minst 400kr i garn)

Jeg synes det er litt dårlig gjort...

Anonymkode: facac...38c

Kanskje de rett og slett har ulik smak? Og at du derfor bør gje ho noko ho kan bytte neste gong?

Anonymkode: 9b169...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg veldig godt TS. Jeg hadde også blitt skuffet. Men hva med si til henne at du ser på finn.no at hun selger det du lagde, og siden du har lagt ned så mye tid og arbeid så lurte du på om du kunne få det tilbake siden hun selv ikke ønsker det lenger. (Er ikke meningen at hun skal tjene penger på dette, så derfor mener jeg du kan be om å få det tilbake, og ikke kjøpe)

Anonymkode: 1b3ac...cea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje hun har dårlig råd? barneutstyr er lettsolgt, og det er jo ikke sikkert hun kjenner andre som har barn i passe alder. Jeg pleier å selge alt jeg kan av barneutstyr uansett hvordan jeg har fått det, og så går pengene til nytt barneutstyr. Er ikke alle som støtter fretex heller - det er mange grunner til å være kritisk til fretex.

Anonymkode: 5235b...339

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri falt meg inn å selge en hjemmestrikket gave til babyen min, er det virkelig noen som gjør det? Det er jo tross alt noe som noen har brukt en del timer på og det ligger mye omtanke i. 

Vi fikk noen strikkegaver som vi ikke fikk brukt, men jeg har da tatt vare på det. 

Å selge videre klær man selv har fått arve av venner synes jeg også er ganske.. spesielt. Man har jo fått det gratis selv, dvs vennene dine valgte å la deg arve det gratis også skal man selv selge det? Flaut. Da skal man slite veldig økonomisk (i så fall tror jeg at jeg hadde sagt fra til de jeg arvet av slik at de ikke bare plutselig så annonsen på Finn liksom). 

Anonymkode: 71487...a6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2017 den 21.20, Tibbie skrev:

Om barnet ikke lengre passer klærne, kan jeg kanskje godta å selge dem. Men det du har brukt mye tid og penger på er noe hun må beholde! Om hun ikke vil ha det, så lar hun det i det minste ligge gjemt i en eske et sted. Hun må vise så pass omtanke tilbake!

Jeg hadde i hvert fall blitt svært fornærmet om noen solgte eller ga bort noe jeg har laget til dem eller babyen deres.

Hvorfor må hun ta vare på ting hun ikke har bruk for lenger (og kanskje ikke engang har plass til - alle har ikke ubegrenset med lagringsplass)? Det er ditt valg å legge ned så mye innsats på plagg du vet ikke vil passe så lenge, det må da være opp til mottaker hva hun gjør med det etterpå. Dessuten er det vel bedre at flere får glede av den innsatsen og faktisk bruker klærne, enn at de ligger glemt og gjemt i en eske i en bod?

Det er mulig jeg er preget av å ha en familie hvor alle strikker og strikketøy er noe vi har i overflod, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så mye helligere enn alt annet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2017 den 19.30, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er dårlig gjort ja. Det er en personlig gave som tar mye tid, også selger hun det videre for å tjene penger på det.  

Anonymkode: 068d3...90d


Kanskje hun trenger pengene da. Det er jo ikke noe som giveren skal ta personlig! Gitt bort er gitt bort, og vokst i fra er vokst i fra, om hun trenger penger er det bedre å selge det som ikke kan brukes lenger. Det gjør jeg med klær jeg har arva og ikke bruker lenger også.

Anonymkode: 96cf4...fdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.5.2017 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Ei venninne har nettopp lagt flere plagg hun fikk arve til babyen sin for slag pluss teppe og strikkesett jeg lagde i barselgave. (Brukte minst 400kr i garn)

Jeg synes det er litt dårlig gjort...

Jeg er enig. Det er mange som selger nydelige strikkede plagg på finn for en slikk og ingenting.  Når du tenker over hvor dyrt og tidkrevende det er å strikke, så er dette ganske trist. Mitt eneste tips til deg er å slutte å gi sånne mennesker strikkede eller gaver med affeksjonsverdi. Jeg er en av de som kjøper strikk på nett, det er utrolig hva folk selger. Jeg er imidlertid veldig glad for dette da jeg ikke har noen som kan strikke til mine barn. Det er nytteløst å snakke med henne om dette  da det er min erfaring at slike mennesker ikke ser affeksjonsverdien / kvaliteten på slike ting. 

Anonymkode: acba6...862

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
9 timer siden, Daria skrev:

Hvorfor må hun ta vare på ting hun ikke har bruk for lenger (og kanskje ikke engang har plass til - alle har ikke ubegrenset med lagringsplass)? Det er ditt valg å legge ned så mye innsats på plagg du vet ikke vil passe så lenge, det må da være opp til mottaker hva hun gjør med det etterpå. Dessuten er det vel bedre at flere får glede av den innsatsen og faktisk bruker klærne, enn at de ligger glemt og gjemt i en eske i en bod?

Det er mulig jeg er preget av å ha en familie hvor alle strikker og strikketøy er noe vi har i overflod, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så mye helligere enn alt annet.

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Daria skrev:

Hvorfor må hun ta vare på ting hun ikke har bruk for lenger (og kanskje ikke engang har plass til - alle har ikke ubegrenset med lagringsplass)? Det er ditt valg å legge ned så mye innsats på plagg du vet ikke vil passe så lenge, det må da være opp til mottaker hva hun gjør med det etterpå. Dessuten er det vel bedre at flere får glede av den innsatsen og faktisk bruker klærne, enn at de ligger glemt og gjemt i en eske i en bod?

Det er mulig jeg er preget av å ha en familie hvor alle strikker og strikketøy er noe vi har i overflod, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så mye helligere enn alt annet.

Enig. Det er vel bedre at noen andre får bruk for det? Syntes hun kunne spurt TS først men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Daria skrev:

Hvorfor må hun ta vare på ting hun ikke har bruk for lenger (og kanskje ikke engang har plass til - alle har ikke ubegrenset med lagringsplass)? Det er ditt valg å legge ned så mye innsats på plagg du vet ikke vil passe så lenge, det må da være opp til mottaker hva hun gjør med det etterpå. Dessuten er det vel bedre at flere får glede av den innsatsen og faktisk bruker klærne, enn at de ligger glemt og gjemt i en eske i en bod?

Det er mulig jeg er preget av å ha en familie hvor alle strikker og strikketøy er noe vi har i overflod, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så mye helligere enn alt annet.

enig

 

Anonymkode: a2839...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirah skrev:

Enig. Det er vel bedre at noen andre får bruk for det? Syntes hun kunne spurt TS først men.

Spørre først?

Seriøst?

 

Du vet hva, da for heller giveren slutte å lage slike gaver hvis de blir fornærmet over hva mottaker bestemmer å gjøre med gaven som de eier. 

Anonymkode: a2839...398

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vanlige" babyklær synes jeg det er greit hun selger, om ungen har vokst ut av det. Selger hun det ubrukt, hadde jeg nok tenkt at hun ikke likte det, og blitt litt såra.

At hun selger strikkatøyet synes jeg er litt spesielt, det ligger så mye arbeid og omtanke bak det, at det er vel vanlig å spare det til neste, eller låne det vekk til slekt og nære venner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...