Gå til innhold

Dere som bruker/har brukt Metformin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har vært prøvere i litt over 1 år. Påvist PCO i mars, visste ingenting om dette da jeg ved tidligere UL hadde fått vite at alt er ok. Fikk Metformin 500mg av gynekolog for en uke siden. Har trappa opp til 1 tbl x 3 om dagen nå. Jeg har voldsomme bivirkninger i form av kvalme, svimmelhet og diarè, men jeg skal holde ut.. I tillegg har jeg fått en Clomifen-kur som jeg skal ta dag 5 - 9 i menstruasjonssyklusen. Under UL så hun at slimhinnen er veldig tykk så mensen skal være på vei, men den vil visst ikke komme denne mnd heller. Jeg har hatt regelmessig mensen i 1 år (pilleslutt da), men for et par mnder siden stoppa den helt opp.

Jeg lurer da på om det er noen her som har erfaring med Metformin? Når kom mensen etter pillestart? Jeg har lagt om kostholdet og vekta går nedover enn så lenge. 

Takker for svar :)

Anonymkode: 82353...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg startet på Metformin i starten av mars, og fikk mens ca 3 uker etterpå. Fikk mens igjen 4 uker etter det, og nå, 4 uker etter der igjen fikk jeg faktisk positiv graviditetstest i dag! <3 Før jeg startet på medisinen hadde jeg ikke hatt mens på 7 måneder. 

Jeg hadde mye diaré i begynnelsen, men det var verdt det kan man si 😍 lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ranunkelen skrev:

Hei :)

Jeg startet på Metformin i starten av mars, og fikk mens ca 3 uker etterpå. Fikk mens igjen 4 uker etter det, og nå, 4 uker etter der igjen fikk jeg faktisk positiv graviditetstest i dag! <3 Før jeg startet på medisinen hadde jeg ikke hatt mens på 7 måneder. 

Jeg hadde mye diaré i begynnelsen, men det var verdt det kan man si 😍 lykke til

Hei!

Takk for svar :) Koselig å høre at det gikk så fort for deg å bli gravid etter Metforminstart! Hvor lenge hadde dere vært prøvere da? 

Jeg venter fortsatt på at mensen skal komme.. Synes det er litt rart at den ikke vil komme, når gynekologen så at slimhinna er veldig tykk.. Kroppen er ikke til å bli klok på :P 

Ja, man ofrer alt for å bli gravid <3 Jeg er utrolig kvalm i tillegg til diarè, men jeg skal holde ut! 

Anonymkode: 82353...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Takk for svar :) Koselig å høre at det gikk så fort for deg å bli gravid etter Metforminstart! Hvor lenge hadde dere vært prøvere da? 

Jeg venter fortsatt på at mensen skal komme.. Synes det er litt rart at den ikke vil komme, når gynekologen så at slimhinna er veldig tykk.. Kroppen er ikke til å bli klok på :P 

Ja, man ofrer alt for å bli gravid <3 Jeg er utrolig kvalm i tillegg til diarè, men jeg skal holde ut! 

Anonymkode: 82353...5ad

Vi hadde vært prøvere i nesten 1 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ranunkelen skrev:

Vi hadde vært prøvere i nesten 1 år :)

Okei, da hadde dere prøvd en stund ja! Alt bra med spira nå? :) 

Anonymkode: 82353...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, da hadde dere prøvd en stund ja! Alt bra med spira nå? :) 

Anonymkode: 82353...5ad

Ja, alt er tilsynelatende bra :-) er bare 4+5 enda, skal til legen på mandag :-)

Hvordan går det med bivirkningene, har det roet seg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Ranunkelen skrev:

Ja, alt er tilsynelatende bra :-) er bare 4+5 enda, skal til legen på mandag :-)

Hvordan går det med bivirkningene, har det roet seg litt?

Så godt å høre! Håper virkelig at det fortsetter slik :)

Neida, blitt verre plutselig... Hatt en fæl natt.. Dobesøk til rundt 4 tida 😨 Spiser nesten ingenting, men putter noe lite i munnen før tbl skal tas...ellers blir det 10ganger verre..

Merkelig at man skal bli så dårlig da.. Men hvis bivirkningene er grunnen til at man går ned i vekt, så skjønner jeg det veldig godt, altså!🙈😷

Anonymkode: 82353...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Metformin, 3 tabletter daglig. Jeg fikk beskjed om å begynne med en tablett daglig, vente noen dager for så å øke til 2, og øke til 3 i løpet av en uke ca. Hvis kroppen skulle slå seg vrang, så skulle jeg redusere inntaket for en periode. For så å øke igjen. Det høres ut som du absolutt burde gå ned i dose for en periode. For så å øke igjen når kroppen tolererer medisinen igjen. Jeg har tidvis diaré, men ikke at jeg føler det som et problem og belastning. Kan gå en uke uten noe tull, før jeg kan være løs i magen noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei :) Jeg har også PCO og begynt på Metformin nå for en uke siden. Jeg har fått 850 mg som jeg må ta 1-2 ganger om dagen... Starta på 1 og følte meg ganske så kvalm.. Fant fort ut at det er lurt å spise disse med mat... er begynt med 2 tabeletter om dagen nå og føler meg mindre kvalm, så kvalmen kommer og går. Ellers får jeg mageknip. ikke diare her :) 

Jeg har lange sykluser og kan også få 6 -8 mnd mellom hver menstruasjon. er veldig spendt på om den kommer til å bli kuttet ned på lengden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...