Gå til innhold

Nesten forlatt med mongoloid person i ødemarka.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 24.5.2017 den 12.53, AnonymBruker skrev:

Wrong - en person som er mongoloid har et ekstra kromosom, det er i utgangspunktet overhode ikke noe galt med hjernen eller følelsene for den del.

Jeg vil tro basert på svarene dine at du og gjengen du besøkte er på samme nivå når det gjelder sosiale skills..

Anonymkode: 83e3a...7f2

SLUTT Å BRUK DET ORDET FOR POKKER!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: fb271...e30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det heter Downs. Vennligst bruk den offisielle betegnelsen, takk

Anonymkode: fb271...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter Downs. Vennligst bruk den offisielle betegnelsen, takk

Anonymkode: fb271...e30

Jeg synes TS får mye ufortjent kjeft og usaklig omtale her. Det han forteller om, blir nesten ikke berørt.

Til deg som skriver at det heter Downs, nei, det heter det ikke. Man har et syndrom, Downs syndrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2017 den 2.34, AnonymBruker skrev:

Der sto de langt unna og vi skimtet at de fråtset i seg pølser, kake, mer kake, brus, is, is og enda mer is. Noe så motbydelig når de har gjester. Vi måtte til og med betale for deres mongoloide familiemedlem. De gadd ikke ta vare på han eller noen ting... :hakeslepp: Jeg ble opprørt siden han er mongoloid og kunne fått et illebefinnende. De dreit de i... 

Anonymkode: 6fe87...279

Syns det er merkelig at dere ikke inkluderte dere selv. Gikk bort å presenterte dere som venner av den som hadde invitert, og begynte å spise pølser og kaker som de andre. Alle hadde sikkert bare syntes det var hyggelig, ingen hadde dømt dere.  Men virker som det er dere som var de kjipe og fordomsfulle her, som snakker om mennesker på den måten dere gjør, og ser det som en sjokkerende belastning å omgås av psykisk utviklingshemmede, og dømmer alle ut i fra det.

Anonymkode: 8dbf8...8e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SLUTT Å BRUK DET ORDET FOR POKKER!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: fb271...e30

Å så sinna vi ble i dag - å så sinna. 

Anonymkode: 6fe87...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er merkelig at dere ikke inkluderte dere selv. Gikk bort å presenterte dere som venner av den som hadde invitert, og begynte å spise pølser og kaker som de andre. Alle hadde sikkert bare syntes det var hyggelig, ingen hadde dømt dere.  Men virker som det er dere som var de kjipe og fordomsfulle her, som snakker om mennesker på den måten dere gjør, og ser det som en sjokkerende belastning å omgås av psykisk utviklingshemmede, og dømmer alle ut i fra det.

Anonymkode: 8dbf8...8e9

Vi prøvde vi. Hvis du leser tråden så gikk de andre veier da vi kom. Du kan umulig ha lest tråden. 

Anonymkode: 6fe87...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke jeg som krenker noen, men de som har ansvaret/skulle hatt ansvaret som gjør dette. Snakk om å være lite oppegående. Når en person som er mongoloid skjønner mer enn dem så burde noen våknet så man kan vel egentlig diskutere hvem som egentlig er helt retard. ;) 

Anonymkode: 6fe87...279

Nå gir du deg. 

Anonymkode: 7a623...109

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars - personen hadde kjøpt seg nye sko for anledningen og satt der med kjempe gnagsår. :( At det går ann!!! Snakk om å mangle empati. Lurer på hva som hadde skjedd hvis ikke vi var der. Skulle personen sitte der helt alene da? Uten noen?

Anonymkode: 6fe87...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
På 24.5.2017 den 14.15, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det man burde gjøre men de gikk når vi kom. Det var omtrent som om at de hadde planlagt å få noen til å passe på han (han er grei så det er ikke det, men allikevel...). Vi trodde vi ble invitert på samme nivå som alle andre. Vi er oppegående mennesker. For å si det sånn: vi drar ikke dit noe mer!!!

Anonymkode: 6fe87...279

Når jeg leser hva du får deg til å skrive, og at de gikk bort fra dere, så tenker jeg; ta et hint! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SLUTT Å BRUK DET ORDET FOR POKKER!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: fb271...e30

Denne tråden er nok ikke basert på en reell historie, det er en provokasjonstråd som handler om nettopp det ordet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, chisandra skrev:

Denne tråden er nok ikke basert på en reell historie, det er en provokasjonstråd som handler om nettopp det ordet. :)

Du tar feil. :) 

Anonymkode: 6fe87...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, chisandra skrev:

Når jeg leser hva du får deg til å skrive, og at de gikk bort fra dere, så tenker jeg; ta et hint! :P

Jo, men personen som de kjennner og har ansvar for er mongoloid/psykisk utviklingshemmet ble satt igjen med oss. Ellers hadde man jo dratt med en gang. Doh! :roll:

Vi følte mer ansvarsfølelse enn det familien til personen gjorde. 

Anonymkode: 6fe87...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå gir du deg. 

Anonymkode: 7a623...109

Ellers? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinneguiden er ypperlig for deg antar jeg. Det virker som om at dere leter etter feil med ord og setningsoppbygninger. Snakk om å være negativ. 

Håper jeg made your day nå som du fant en feil, som du mener er feil vel og merke. ;) 

Her er man ikke interessert i temaet men i alt mulig annet. 

Anonymkode: 6fe87...279

Eg kommenterte ikkje nokon skriftleg feil, om det var det du tolka mitt innlegg som. Du skreiv at det er mykje rare folk og rare svar på KG, og eg meiner at denne merkelige, usannsynlige historia du presenterer gjer at du er ein av dei rare på KG. Men det ville du gjerne ikkje forstå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fjaselina skrev:

Eg kommenterte ikkje nokon skriftleg feil, om det var det du tolka mitt innlegg som. Du skreiv at det er mykje rare folk og rare svar på KG, og eg meiner at denne merkelige, usannsynlige historia du presenterer gjer at du er ein av dei rare på KG. Men det ville du gjerne ikkje forstå. 

 

Historien er helt sann. Den er litt spesiell men det er derfor jeg skriver om den også. Hvordan tror du jeg hadde det som opplevde dette?

Jeg er ikke en som lett må ha sympati men mye omsorg og medfølelse er det IKKE på kvinneguiden. Det har vært for mye fokus på at personen jeg tok med i tråden ble kalt mongoloid/tilbakestående/psykisk utviklingshemmed av sin egen familie og at dere velger å henge dere opp i hva personen har blitt kalt og ikke hva som skjedde. Noe som kunne ha vært farlig for oss. 

Anonymkode: 6fe87...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke en som lett må ha sympati men mye omsorg og medfølelse er det IKKE på kvinneguiden. Det har vært for mye fokus på at personen jeg tok med i tråden ble kalt mongoloid/tilbakestående/psykisk utviklingshemmed av sin egen familie 

Anonymkode: 6fe87...279

Av deg. Du har brukt ordet igjen og igjen og fortsetter å bruke det på ren trass. Dersom det kun var uvitenhet fra din side, så ville du sluttet med det når du ble gjort oppmerksom på at det er en stygg og nedlatende betegnelse som ikke skal brukes. 

Anonymkode: 7a623...109

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan dere kan ha vært så utrolig langt unna resten av festen om dere kunne se de andre spise og kose seg, og heller ikke at dere kunne være "helt alene bare dere tre" i ødemarken om det var et sted der det var mulig å bruke penger på å kjøpe mat til personen dere passet på. Hva med å gå bort til de som tok dere med dit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rette betegnelsen er psykisk utviklingshemmet. Mangler du ord, så kan du betegne mennesket som "annerledes". At du prøver å nevne mongoloid i hvert eneste svar tyder på at du ikke tar til deg det som blir sagt. 

Du har dessuten fått en del svar, og du trenger ikke lenger å rettferdiggjøre dine handlinger eller følelser den kvelden. Snakk med de det gjelder og få det ut av systemet ditt. Tåler de ikke tilsnakk, så er de ikke de vennene du trodde de var. 

Ha en fin helg 😊

Anonymkode: f6f22...10a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av deg. Du har brukt ordet igjen og igjen og fortsetter å bruke det på ren trass. Dersom det kun var uvitenhet fra din side, så ville du sluttet med det når du ble gjort oppmerksom på at det er en stygg og nedlatende betegnelse som ikke skal brukes. 

Anonymkode: 7a623...109

Alle syns ikke det om du syns det. 

Anonymkode: 6fe87...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...