Gå til innhold

Råd mot tannkløe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter nå med en gråtende og fortvilet  baby på 6 mnd som fikk første tann i går.Han får ikke sove og tar alt han får fatt i og gnir seg irritert mot tannkjøttet.Vanskelig å amme fordi han presser gommene mot brystet istedenfor å suge.Har siden kl 18 bysset,trillet og kjørt tur i bilen uten nytte.Synes så synd i gutten min!Han har ikke feber.Har dere noen råd? Takk :)

Anonymkode: 82a1d...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvd med noe kjølig? Bitering som har ligget i kjøleskap feks? 

Anonymkode: e4c63...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men han blir bare irritert og kaster det på gulvet..

Anonymkode: 82a1d...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte dentinox fra apoteket, det lindret godt. Så får man kjøpt store tøysmokker som man kan ha noe kjølig i, eller noe med litt motstand som eplebiter. https://lekmer.no/barn-og-baby/spise-og-drikke/vrig/kidsme-food-feeder-4-6-måneder-2-pack-lavendel-lime?gclid=CjwKEAjwu4_JBRDpgs2RwsCbt1MSJABOY8an3G6tl_POiphHi5DckisD7g7vvHw-ca7dIiIeBQ-DiRoC2TPw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Anonymkode: 9ca00...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det skal jeg prøve :) Min mor anbefaler paracet,men jeg har aldri gitt han dette før,så er litt nølende til å bruke det.Synes de stikkpillene ser så store ut for en liten baby.

Anonymkode: 82a1d...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dentinox var det som reddet oss på nettene, men vi ble frarådet å bruke det for ofte. Så det ble brukt på kveld og natt når det var som verst, så brukte vi mat og feedersmokk på dagen sammen med leker. Og i verste fall en finger. 

Anonymkode: 9ca00...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apoteket har midler. 

Tannkløe er ille også for voksne!

Anonymkode: 326b3...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dentinox er frarådet med mindre det er veldig nødvendig, og da skal det brukes med forsiktighet. Har kommet ny info om denne. Så det er ikke nødvendigvis tryggere enn paracet. 

Bare sånn til info hvis du synes paracet er ille, så er ikke nødvendigvis dentinox noe bedre. Men begge deler er ok når brukt lite. 

Anonymkode: 2af92...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en annen gel man kan smøre på som er snillere enn dentinox, de har den på apotek. Den heter noe sånt som Dentababy eller noe, hvit tube :) På dagtid kan sånne maispinner være en ide, litt lindrende snacks 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
58 minutter siden, Lumos skrev:

Det finnes en annen gel man kan smøre på som er snillere enn dentinox, de har den på apotek. Den heter noe sånt som Dentababy eller noe, hvit tube :) På dagtid kan sånne maispinner være en ide, litt lindrende snacks 😜

Babydent heter den. Jeg syns den funker dårlig, men verdt et forsøk. Fin på såre brystvorter da (samme gel som i multimam-kompresser) . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss funket babydent. 

Jeg prøvde den på meg selv ved tannpine og den virker på meg også 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med babyden er at den kan brukes så ofte man har behov for den og er framstilt av naturlige stoffer som ikke er farlig for baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle råd!Var på apoteket og kjøpte babydent,de anbefalte den fremfor dentinox.Den funket kjempe bra! Men vil denne plagen vedvare gjennom hele tannprosessen eller er det bare vondt ved de første tennene? 

Anonymkode: 82a1d...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan dessverre være vondt for den lille ved hver tann, men her har det vært litt forskjellige reaksjoner. Ikke like mye sikkel og suring hver gang, men et forferdelig styr med den første jekselen!:frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda...Får håpe det blir lettere etterhvert :)

Anonymkode: 82a1d...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...