Gå til innhold

alene..


Solaskinner

Anbefalte innlegg

Jeg er en ganske ung kvinne og føler at jeg har et godt sosial nettverk, men allikavel kan det bli ensomt til tider. jeg har et par gode venner som jeg er ganske glad i, men jeg føler at det er bare meg som tar intiativet til å spørre om å finne på noe og ofte er dem opptatt da dem har mange flere venner. Jeg vil gjerne ha nye venner, det er ikke alltid like lett å skaffe seg venner. mitt spørsmål er enkelt og greit; hvordan skaffer man venner? via hobby? eventuelt hva slags? venners venner? noen organisasjoner? hjelp:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at dette "problemet" møter vi ofte på i livet når vi oppdager at vi utvikler oss i forskjellige retninger etter hvert eller at vennene er tidligere ute og stifter familie og man merker tydelig at de foretrekker å være sammen med andre i samme situasjon. Jeg vil si at det er viktig å bygge på nettverket hele tiden ettersom man blir eldre.

Skaffe seg en hobby "bare" for å lete etter venner vil kanskje gjøre at du møter andre på et mye mer overfladisk plan. Jeg tenker at du må tenke nøye over hva du liker veldig godt å gjøre, så søke etter personer med samme "lidenskap" for det er da man møter/treffer på noen som har iallefall en ting til felles med deg på et dypere plan sannsynligvis har de flere ting felles, det er min erfaring i allefall.

Det er også slik at man kan treffe personer man har noe tilfelles med på tvers av alder...du kan like gjerne ha noe tilfelles med noen som er litt eldre enn deg. Du skriver ganske ung kvinne så jeg tipper at du er 20 år så da blir det ikke naturlig å være med noen som er yngre, men etter hvert som årene går så kan du se etter venner i begge aldersretninger si 5+ eller 5- år. Alder har ikke så mye om vi har en eller flere felles interesser...det er lærerikt og utviklende. 

 Ønsker deg lykke til med jakten på å finne flere venner :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...