Gå til innhold

mor som plutselig er blitt vaksinemotstander, hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, bobleplast_ skrev:

Ja, det er det jeg mener. Beklager om det ikke kom tydelig frem. 

Poenget er at folk skylder på at en unge fikk autisme av en vaksine, når sannheten er at symptomer på autisme (for de som har det) dukker opp i den alderen, men det impliserer jo ikke at vaksinen forårsaket autismen.. :klaske:

Hvorfor dukker det opp i den alderen man får MMR-vaksinen?

Anonymkode: df667...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor dukker det opp i den alderen man får MMR-vaksinen?

Anonymkode: df667...9fb

Fordi autisme utarter seg som språkvansker, sen utvikling, kognitiv svikt osv. Det er jo ikke aktuelt hos en baby - men ved 15 mnd alder når den første vaksinen blir satt er som regel rundt da barna begynner å prate og interagere med andre barb og man ser at språket og kognitiv funksjon er dårlig.

Anonymkode: ee3c0...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Foreldre med barn som har autisme liker å skylde på vaksiner slik at de har noe å skylde på for sykdommen.  

Anonymkode: b660f...f5a

Helt feil, jeg blir direkte rasende når jeg hører at vaksine er skyld i autisme, jeg vet det er medfødt. Det er tøft nok å ha barn med autisme, om man ikke i tillegg skal beskyldes for å ha påført barnet det selv med å vaksinere. Autisme er gener, en arvelig tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg, men jeg tenker den første tiden hvor barnet er for lite for å bli vaksinert :) Har ikke satt meg 100% inn i barnevaksinasjonsprogrammet, men jeg har forstått at vaksineringen ikke starter før barnet er 8-9 mnd?

Anonymkode: ee3c0...bf0

Det er rotavirus ved 6 uker, også noe annet ved 3&6 mnder også er vel mmr ved 1 år. Det er jevnlige vaksineringer det første året. Vi har tatt alle og det har gått helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke  motstander av vaksiner, absolutt ikke.

Men jeg synes du er hysterisk. Jeg synes hele diskusjonen generelt over alt lyser av hysteri og dobbdobbeltmoral fra begge sider av leiren. Hvis det er så intens viktig å vaksinere at man må nærmest brenne anti vaksine folk på bål, hvorfor hyler dere ikke like høyt om uvaksinerte voksne! alle de som har glemt å oppdatere booster vaksinen og er vandrende smittefare for blant annet kikhoste. hva med alle de før trippel vaksinen kom som sprer pneumokokk? Hva med at vi ikke vaksinerer mot vannkopper, mens i USA blir de like forbanne og truende om folk ikke vaksinerer mot vannkopper og influensa. Jeg kjenner faktisk noen som kuttet ut sin venninne i USA fordi hun hadde unlatt akkurat vannkopp vaksinen men tatt alle andre.

Så er det slik at både røde hunder og kusma dukker opp selv om vi vaksinerer. Kusma muterer i nye varianter og røde hunder dabber av på antistoffer.

Jeg gir barna mine gladelig alle vaksiner, Men det er fordi de er både gratis og jeg anser de som null risiko å gi. Vi puster inn plastpartikler hver dag, den lille dosen med kjemikalier fra vaksinen er jeg ikke redd for. Men alle jeg kjenner som er født før mesling vaksinen kom synes at vi overreagerer mtp vår redsel for meslinger, før var dette noe alle hadde og det gikk fint. Om et par år er det vannkopper vi blir hysteriske over, slik de er i USA.æ

For all del; vaksiner! Men slapp av litt...!

Anonymkode: 00292...6fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du tatt påfyll av f.eks meslinger og kikhoste Ts? 

Har du ikke det er det nemlig liten vits å vaksinere barna da husstanden din kan bære virus og være til like stor fare fir andre. Ingen vist å vaksinere ungene når de fleste voksne driter i revaksinering. Da ender barna opp med å uansett være til smittefare ved fylte 21 år.

Anonymkode: e63d3...88c

Meslingevaksinen er livsvarig. Og man trenger ikke påfyll av den. Kikhostevaksinen derimot, anbefales det påfyll av hvert 10. År. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Pinkee skrev:

Helt feil, jeg blir direkte rasende når jeg hører at vaksine er skyld i autisme, jeg vet det er medfødt. Det er tøft nok å ha barn med autisme, om man ikke i tillegg skal beskyldes for å ha påført barnet det selv med å vaksinere. Autisme er gener, en arvelig tilstand.

Det er ihvertfall ikke vaksiner. At feber har innvirkning i en viss grad er logisk, Men hva den utløsende årsaken er vel omdiskutert? 

Det er ihvertfall ikke vaksiner!

Anonymkode: 00292...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...