Gå til innhold

Over 440 drept i terrorangrep i Europa siden januar 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eller så kan vi ignorere at det var langt flere terror angrep på 70 og 80 tallet. Men da var det hovedsakelig hvite europeere som stod bak. Så da er det liksom ikke så ille.

Anonymkode: d0126...d6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eller så kan vi ignorere at det var langt flere terror angrep på 70 og 80 tallet. Men da var det hovedsakelig hvite europeere som stod bak. Så da er det liksom ikke så ille.

Anonymkode: d0126...d6a

Slutt å lev i fortiden.

Anonymkode: 67774...7df

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eller så kan vi ignorere at det var langt flere terror angrep på 70 og 80 tallet. Men da var det hovedsakelig hvite europeere som stod bak. Så da er det liksom ikke så ille.

Anonymkode: d0126...d6a

Og det foregikk over hele europa? Nei? 

Anonymkode: 4ea2c...c31

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt når det er en hvit europeer så er det greit. Merkelig tankegang folk har.

Anonymkode: d0126...d6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eller så kan vi ignorere at det var langt flere terror angrep på 70 og 80 tallet. Men da var det hovedsakelig hvite europeere som stod bak. Så da er det liksom ikke så ille.

Anonymkode: d0126...d6a

Det er ikke tilfellet idag, og derfor er det rimelig irrelevant. 70-tallet er til og med nærmere andre verdenskrig enn nå, altså en krise av en helt annen dimensjon.

På en annen side kan man si at det er en menneskelig utvikling, hvor europeere har kommet lenger enn våre venner i Midtøsten og Afrika, der Breivik er unntaket som bekrefter regelen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å lev i fortiden.

Anonymkode: 67774...7df

Så enig. Det er nåtiden...i dag...vi må bry oss om og bekymre oss for.

Latterlig å henvise til fortiden i denne diskusjonen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange har USA drept i Syria siden 2015? Sivile.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Så enig. Det er nåtiden...i dag...vi må bry oss om og bekymre oss for.

Latterlig å henvise til fortiden i denne diskusjonen.

Enig jeg også, det blir for dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, King in the North skrev:

Hvor mange har USA drept i Syria siden 2015? Sivile.

Hvor syrere har blitt drept av andre syrere siden 2015? 

Forskjell på krig og fred. Man kan mene hva man vil om USAs bombing osv. men konflikten har de skapt selv. Et folk som åpenbart ikke var klare for demokrati og enes om et felles mål. Resultatet var da denne lange borgerkrigen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å enda har ikke politikerene fått opp øynene.

http://www.aftenposten.no/verden/Over-440-drept-i-terrorangrep-i-Europa-siden-januar-2015-621717b.html

Anonymkode: 67774...7df

Og 30.000 dør pr. år i trafikkulykker i Europa. På tide med litt perspektiv på hvor omfattende terroren er og vår overdrevne engstelse som blir nøret opp av ensidig presse. TERROR-TERROR-TERROR. På tide å få panikk!

Var det ikke litt merkelig hvor lite oppmerksomhet fyllekjøreren i New York som meide ned 20 mennesker fikk så fort det ble etablert at det nettopp var en hvit fyllekjører. Hadde det vært en forvirret og sosialt muslimsk utskudd som hadde hevet seg på "terrortrenden" så hadde oppmerksomheten vært en helt annet. Det er bare å puste lettet ut så lenge han bare er en hvit alkis. 

Anonymkode: 1022b...db3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Example skrev:

Hvor syrere har blitt drept av andre syrere siden 2015? 

Forskjell på krig og fred. Man kan mene hva man vil om USAs bombing osv. men konflikten har de skapt selv. Et folk som åpenbart ikke var klare for demokrati og enes om et felles mål. Resultatet var da denne lange borgerkrigen.

Eksemplene er endeløse. Vold avler vold. Hollande gikk kraftig ut med lovnader om mer bombing etter Paristerroren. Som om det gjørr midt-østen noe mer vennlig innstilt til vesten. Mange vestlige land har bidratt til å ta livet av titusener av familier, som er helt uskyldige. 

At gærninger da radikaliseres er intet sjokk. 

Misforstå meg rett, terroren vi ser i europa nå er noe av det mest jævlige jeg kan tenke meg. Jeg er egentlig bare oppgitt over hvordan vår verden fungerer, selv i historiens minst krigsherjede periode. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Var det ikke litt merkelig hvor lite oppmerksomhet fyllekjøreren i New York som meide ned 20 mennesker fikk så fort det ble etablert at det nettopp var en hvit fyllekjører. Hadde det vært en forvirret og sosialt muslimsk utskudd som hadde hevet seg på "terrortrenden" så hadde oppmerksomheten vært en helt annet. Det er bare å puste lettet ut så lenge han bare er en hvit alkis. 

Anonymkode: 1022b...db3

Men er ikke dette helt naturlig, da? Det er jo mer relevant for oss dersom det er en terroraksjon, som har sammenheng med terroraksjoner i Europa den siste tiden. Det at en fyllekjører meier ned og dreper mange folk, er like tragisk, men ikke like viktig i nyhetsbildet.

Anonymkode: c9aa0...5d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og 30.000 dør pr. år i trafikkulykker i Europa. På tide med litt perspektiv på hvor omfattende terroren er og vår overdrevne engstelse som blir nøret opp av ensidig presse. TERROR-TERROR-TERROR. På tide å få panikk!

Var det ikke litt merkelig hvor lite oppmerksomhet fyllekjøreren i New York som meide ned 20 mennesker fikk så fort det ble etablert at det nettopp var en hvit fyllekjører. Hadde det vært en forvirret og sosialt muslimsk utskudd som hadde hevet seg på "terrortrenden" så hadde oppmerksomheten vært en helt annet. Det er bare å puste lettet ut så lenge han bare er en hvit alkis. 

Anonymkode: 1022b...db3

Fyren var ikke hvit, men heller ikke knyttet til eller interessert i islamistisk terror.

Anonymkode: 80065...f1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fyren var ikke hvit, men heller ikke knyttet til eller interessert i islamistisk terror.

Anonymkode: 80065...f1e

Stemmer det. 

Anonymkode: 66777...484

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, King in the North skrev:

Eksemplene er endeløse. Vold avler vold. Hollande gikk kraftig ut med lovnader om mer bombing etter Paristerroren. Som om det gjørr midt-østen noe mer vennlig innstilt til vesten. Mange vestlige land har bidratt til å ta livet av titusener av familier, som er helt uskyldige. 

At gærninger da radikaliseres er intet sjokk. 

Misforstå meg rett, terroren vi ser i europa nå er noe av det mest jævlige jeg kan tenke meg. Jeg er egentlig bare oppgitt over hvordan vår verden fungerer, selv i historiens minst krigsherjede periode. 

Samme hva USA gjør og ikke gjør, vil de få skylda for problemer i Midtøsten, noe fortjent, andre ting ikke. Skal man rekke pekefingere på stormakter i Syria-krigen er det først og fremst Iran og Russland man bør se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dette en tråd hvor man ikke skal nevne falseflag-påstander?
Anbefaler Ariane-grande-tråden "ved siden av her" for den som vil forstå litt av virkeligheten rundt alle disse terrorhendelsene som har kommet som perler på en snor siste årene. Hvor så å si alle har falt samtidig med en pågående øvelse, eller ca samme dag.
Sannsynligheten for noe sånt hører egentlig hjemme i fantasiland, men folk har tydeligvis store problemer med å ta dette inn over seg.

De kjøper alt media forteller dem.
Er vel gjerne journalister som vaker rundt og vil latterliggjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller så kan vi ignorere at det var langt flere terror angrep på 70 og 80 tallet. Men da var det hovedsakelig hvite europeere som stod bak. Så da er det liksom ikke så ille.

Anonymkode: d0126...d6a

Det stemmer, det er liksom ikke så ille. 

Selvfølgelig er det ille, men europeere får man ikke gjort noe med. Vi kan derimot velge om vi vil importere flere terrorister.

Og HVIS jeg MÅ velge, så ville jeg valgt veldig mange andre måter å dø på utført av Ola, før jeg valgte å bli blåst i lufta eller få hodet kappet av av Ali. 

Men for dere pk-folk er det sikkert omvendt. Jeg kommer aldri til å forstå det hatet dere har overfor deres eget folk.

Anonymkode: 41b01...947

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller så kan vi ignorere at det var langt flere terror angrep på 70 og 80 tallet. Men da var det hovedsakelig hvite europeere som stod bak. Så da er det liksom ikke så ille.

Anonymkode: d0126...d6a

Og før døde mange flere av infeksjoner vi i dag lett behandler med antibiotika, så vi trenger ikke bekymre oss for en eventuell økning av antall som dør av bakterieinfeksjoner. Herlig (mangel på) logikk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller så kan vi ignorere at det var langt flere terror angrep på 70 og 80 tallet. Men da var det hovedsakelig hvite europeere som stod bak. Så da er det liksom ikke så ille.

Anonymkode: d0126...d6a

Det er et av de dummeste argumentere jeg hører.

Ja, flere mennesker ble drept da, men terrorfaren for Europa totalt er mye, mye større nå enn på 70 og 80-tallet. På den tiden var terrorangrepene sentrert rundt områdene konfliktene lå i, altså Nord-Irland og Baskerland.

IS og andre muslimske terrororganisasjoner kan ha støttespillere overalt og terror kan forekomme overalt. Vi er ikke trygge noe sted, så derfor er faren enormt mye større nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...