Gå til innhold

Stokke. Bare tull?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elsker vår Stokke Trailz, spesielt bagvognen! Er ikke så fornøyd med sportsdelen, men bra den også. Vi har kjøpt adapter til bilsetet vårt (maxi cosi), og det er null stress! Klikker adapterene enkelt på og av og oppbevarer de selvsagt i bilen. :biggrin:

Anonymkode: eef9b...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann hadde også en Stokke-fase før førstemann, så her er min vurdering av noen av produktene:

Sleepi: Lekker sprinkelseng, men fungerer nok like godt som et billigere alternativ som kan forlenges.

Bæresele: Brukt veldig lite da barna ikke ville bæres. Ikke bra sittestilling for baby når forovervendt. Ikke bra sittestilling (bakoverlent) når litt større barn sitter på ryggen.

Tripp trapp m/ nyfødtsete: Genial for begge to i alle aldre (brukes enda og eldste er fem)

Stellebord: LOVE IT!!!!! Produktet jeg er mest fornøyd med. Høyt=godt arbeidsstilling for begge to. Høye gode kanter som minsker fare for at barnet triller på gulvet. Grei oppbevaringsplass.

Vogn (Xplory): HATE IT! Solgte den og så aldri tilbake. Babyjogger for alle pengene (fra nyfødt med nr to).

Vugge: Nope! Ingen av barna ville sove i denne.

Vippestol: nope! Ingen av barna ville bruke denne.

Bilstol: Så og si alle bilstoler med base har adapter slik at de passer på så og si alle vogner. Jeg har prøvd både lett og tung (stor/sikker) bilstol og foretrall Izi Go (lett) som gikk på Babyjoggervogna. anbefaler absolutt vogn + bilstol-løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Stokke soveposer og tripp trapp. Elsker disse. Av seng har vi en helt standard sprinkelseng som har en nedfellbar side. Denne står inntil min seg nå og babyen min har sovet der siden nyfødt. Babyen merker ikke om senga er king size eller bitteliten når det er mørkt og det ikke er noe som støter i mot (som i et babynest) så han merker ingen forskjell på en stor og liten seng på natta. På dagen ser jeg at han sover bedre i bagen til vogna enn i senga si. Sikkert fordi det er lunere for både lyd, trekk og lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket hvordan bilstolen gjør det i tester? Sier ikke at det gjør det dårlig, for jeg har ikke sjekket. Men fokuset bør ligge på tryggest bilstol, og ikke bare mest praktisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ablaze skrev:

Min mann hadde også en Stokke-fase før førstemann, så her er min vurdering av noen av produktene:

Sleepi: Lekker sprinkelseng, men fungerer nok like godt som et billigere alternativ som kan forlenges.

Bæresele: Brukt veldig lite da barna ikke ville bæres. Ikke bra sittestilling for baby når forovervendt. Ikke bra sittestilling (bakoverlent) når litt større barn sitter på ryggen.

Tripp trapp m/ nyfødtsete: Genial for begge to i alle aldre (brukes enda og eldste er fem)

Stellebord: LOVE IT!!!!! Produktet jeg er mest fornøyd med. Høyt=godt arbeidsstilling for begge to. Høye gode kanter som minsker fare for at barnet triller på gulvet. Grei oppbevaringsplass.

Vogn (Xplory): HATE IT! Solgte den og så aldri tilbake. Babyjogger for alle pengene (fra nyfødt med nr to).

Vugge: Nope! Ingen av barna ville sove i denne.

Vippestol: nope! Ingen av barna ville bruke denne.

Bilstol: Så og si alle bilstoler med base har adapter slik at de passer på så og si alle vogner. Jeg har prøvd både lett og tung (stor/sikker) bilstol og foretrall Izi Go (lett) som gikk på Babyjoggervogna. anbefaler absolutt vogn + bilstol-løsning!

Hva slags stellebord hadde du?

Anonymkode: 583c1...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det mer enn ett? Jeg har visst Stokke Care og det har vært i bruk hver dag i snart fem år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har følgende Stokkeprodukter:

Trailz. Veldig fornøyd med både bagdel og sportsvogn.

Sleepi. Kjempefin og god seng, men dyr. Hadde sleepi mini først og den var veldig grei å ha på vårt soverom da den tar rimelig liten plass.

Tripp trapp. Alltid en slager og newbornsetet er et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. mai 2017 den 13.18, Carrot skrev:

Hvis malingen sprekker på en stol kjøpt ferdig malet kan du klage, samme gjelder om den knirker som du sier og det ikke er pga feilmontering.

Som sagt er jeg veldig fornøyd med vår da den hverken har knirket eller mistet maling, og den mine foreldre har er...

Jo men det er akkurat derfor jeg skrev om vår stol fra 2014. De 25 år gamle tripptrap har nok hel annen kvalitet enn de nye. Vi har dog kjøpte enda en tripptrap nå i 2017 og malingen på den virker annerledes, mulig kvaliteten på malingen ble forbedret siden 2014. Stolene er i samme farge. 

Vurderte å klage men har ikke kvittering, og vi var så smarte at vi fjernet den store klistremerke nederst bak på stolen, trodde den skulle fjernes men det er visst garantinummer/produksjonsnummer på den. 

Anonymkode: df8c1...fa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol

Har Trailz selv, elsker den. 

Gikk igjennom en Stokkefase selv før gutten min ble født. Ville ha ALT. Den runde senga, stellekommoden, vogna og tripp trappen. Men- alt er VELDIG dyrt. 

Jeg fikk vogna i gave av foreldrene mine og han fikk tripp trapp i gave til navnefesten. 

Jeg kjøpte en bedside crib. Den ble aldri brukt. Så en sprinkelseng fra IKEA når han var rundt 6 mnd. Veldig lite brukt enda, og han er blitt 10 mnd. Tror jeg ville vært utrolig irritert om jeg tillot meg selv å bruke alle de tusenvis av kronene på alt jeg ville ha, for å se at det aldri ble brukt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo men det er akkurat derfor jeg skrev om vår stol fra 2014. De 25 år gamle tripptrap har nok hel annen kvalitet enn de nye. Vi har dog kjøpte enda en tripptrap nå i 2017 og malingen på den virker annerledes, mulig kvaliteten på malingen ble forbedret siden 2014. Stolene er i samme farge. 

Vurderte å klage men har ikke kvittering, og vi var så smarte at vi fjernet den store klistremerke nederst bak på stolen, trodde den skulle fjernes men det er visst garantinummer/produksjonsnummer på den. 

Anonymkode: df8c1...fa1

Vår fra 2014 er fortsatt like fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke er jo dyrt, men det er fine ting og det er kvalitet. De har jo også ganske bra garanti så om noe ikke er helt som det skal være er det jo bare å klage.

Vi har:

Trailz - Er kjempefornøyd! Høy, enkel og lett å trille, behagelig for babyen, god plass under til varer og ganske lekker å se på. Eneste minuset er at den er ganske stor så jeg hadde nok ikke valgt den om vi hadde liten bil. 

Steps m/ bouncer: Veldig fornøyd! Vi har ikke så stort kjøkken så liker at den har et litt "lettere" uttrykk enn tripp trapp stolen. Har brukt den mye inntil bordet når vi spiser og bare som vippestol. Skal til å bytte til sittedelen med brett nå så har ikke prøvd den enda, men den ser veldig grei ut. Har forresten aldri tenkt over at beina står langt fra hverdandre eller snublet i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
På 23.5.2017 den 9.58, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det, jeg også. Bedside-løsninger har jeg slått litt ifra meg ettersom jeg sover veldig urolig, og er redd jeg skal slå barnet med en slengt arm.. Og - jeg er redd barnet skal rulle ut og ligge mellom sengene. Jeg vet ikke.. det gjør meg kjempenervøs! 

Vurderte også sprinkelsengen på vårt soverom, men vårt soverom er trangt, og den får nok ikke plass på noen side av sengen vår.

Anonymkode: 583c1...d6e

Jeg sover også veldig urolig, og har vært livredd for å legge meg på ham. Men noen ganger har jeg ikke greid å holde meg våken, og da våkner jeg i nøyaktig samme stilling som jeg sovnet i. Så det er nok noe innebygd i oss :)

Fornøyd med Stokke Steps. Mannen satte foten ned for sprinkelsengen.

PS: hold deg unna bæreselen. De sier den er ergonomisk, men det er den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt som deg og ville ha alt på stell før baby kom, la planer for det meste og backup-planer, just in case. 

Forelsket meg også veldig i Stokke men min kjære samboer satt heldigvis foten ned noen ganger når det ble unødvendig dyrt. 
Vi endte opp med Stokke Trailz som vi er kjempefornøyd med, kunne ikke valgt en bedre barnevogn, og Tripp Trapp med nyfødtsete. 
Syntes også seng og krybbe var helt nydelig, men det ble bare så fryktelig dyrt.
Så på Steps siden det virket veldig praktisk med babybounceren som kunne festes på den, men det var noe nostalgisk med Tripp Trapp som bare gjorde at jeg måtte ha den. I tillegg arvet vi Babybjørn vippestol fra svigerbror og tenkte det kom til å bli unødvendig med 2 vippestoler.

Alle de andre tingene klarte samboer å overtale meg til å vente og se med, og det var egentlig ganske greit. 
Kjøpte sprinkelseng fra IKEA som ikke ble brukt før hun ble litt over 4 mnd gammel, hun ville helst ligge oppå meg å sove i starten, til nøds i babynestet. 
Vi endte opp med å låne en moseskurv som sto på et vuggestativ i juleferien når hun var en måned gammel og fikk for første gang lagt henne ned et annet sted i mer enn 20 min av gangen. Vi kjøpte selvfølgelig en egen med en gang, så der sov hun frem til hun ble litt over 4 måneder. For oss var muligheten til å vugge henne der veldig hjelpsom og det gjorde ingenting at hun bare kunne bruke den en liten periode. 

Personlig kan jeg anbefale krybbe, de fleste babyer liker jo å ha det litt "snug" den første tiden og da blir sprinkelsengen litt for stor og skummel. For vår baby hjalp det heller ikke å legge pledd e.l. rundt henne for å simulere trangere omgivelser. Men alle babyer er jo forskjellige og man vet ikke helt behovene til babyen sin før de kommer.
Feks kjøpte en venninne bedsidecrib til flere tusen kroner fordi hun hadde fått tips om at det var gull verdt med, den solgte de nettopp helt ubrukt da baby nektet å ligge andre steder enn med nesen inn i armhulen på mammaen.
Når jeg tenker tilbake er jeg fortsatt glad for at vi ventet med å kjøpe visse ting. :) 

Nå er jo selvfølgelig dette valg dere må ta selv basert på eget behov, men hvis jeg kunne gjort det på nytt (med den informasjonen jeg sitter på den dag i dag) ville jeg valgt den samme IKEA sprinkelsenga(Sundvik) men ventet med å montere den siden den tok stor plass på rommet vårt og sto ubrukt i over 4 måneder, kjøpt vugge/krybbe til å ha fra starten av, og en større kommode som stelleplass. Den vi har er i dag har ALT for lite oppbevaringsplass, babyklærne blir jo bare større og tar mer plass for hver måned som går, så vi har nettopp gått til innkjøp av en stor Hemnes-kommode for å erstatte den vi har brukt til nå. 

Ellers har vi også vært veldig fornøyd med både Tripp Trapp-stolen og Babybjørn vippestol. Har ingen erfaring med Stokke Steps utover å ha sett den i butikken, men tenkte alltid at babybounceren ser veldig "baby-aktig" ut. Vet ikke om den har et slags nyfødt-innlegg som kan fjernes etterhvert som baby blir større, men husker når jeg så den igjen nylig at jeg tenkte at lillemor hadde aldri fått plass i den nå, men Babybjørnen sitter hun fortsatt veldig fint i!

Ble litt langt innlegg, men håper dere finner ut av der i hvertfall! :) 

Endret av krolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stokke flexibath 😃

Anonymkode: c9368...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soverommet vårt er for lite til å ha sprinkelseng i. Vi hadde på forhånd tenkt å ha Leander-vuggen i stua, takhengt, men gjorde det så enkelt som å kjøpe en ekstra takkrok til soverommet. Det viste seg å være veldig praktisk da det bare var å løfte av og flytte baby inn på soverommet når vi la oss. Da var det ikke så farlig om baby sov allerede heller.

Brukte den til rundt 7-8 mnd, da begynte vi å våkne til en liten blidfis som kikket over kanten og holdt seg i den. Klatret aldri over, bare holdt seg i kanten og kikket på oss. Da begynte tilvenning til å sove på eget rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, krolle skrev:

 

Ellers har vi også vært veldig fornøyd med både Tripp Trapp-stolen og Babybjørn vippestol. Har ingen erfaring med Stokke Steps utover å ha sett den i butikken, men tenkte alltid at babybounceren ser veldig "baby-aktig" ut. Vet ikke om den har et slags nyfødt-innlegg som kan fjernes etterhvert som baby blir større, men husker når jeg så den igjen nylig at jeg tenkte at lillemor hadde aldri fått plass i den nå, men Babybjørnen sitter hun fortsatt veldig fint i!

 

Den har et nyfødtinnlegg som kan tas ut når babyen blir for stor for det. Vi bruker den fortsatt til vår gutt på 6 mnd og kommer nok til å måtte slutte å bruke den pga vektgrensa på 9 kg før den faktisk blir for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, netpuppy skrev:

Den har et nyfødtinnlegg som kan tas ut når babyen blir for stor for det. Vi bruker den fortsatt til vår gutt på 6 mnd og kommer nok til å måtte slutte å bruke den pga vektgrensa på 9 kg før den faktisk blir for liten.

Det gir mening ja, siden vi raskt bestemte oss for Tripp Trapp så jeg aldri veldig nøye på den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...