Gå til innhold

Noen spørsmål ang pcos og prøvetiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og samboeren min var på sykehuset i Mars ang barnløshet. Vi har levert diverse prøver; sprem, blodprøver og ultralyd. Siden jeg har pcos og ikke noe som helst mensen og eggløsning(?). 

Vi fikk da beskjed på timen om at vi bare får fortsette og prøve selv(som om vi ikke har gjort det i flere år nå uten hell). Og gynekolog sa at hun nå skal diskutere med leger osv for å se hva slags behandling som passer oss best. 

Så det jeg lurer på er hvor lang tid det kan ta? Før vi blir innkalt til neste time. Jeg har også forståelse for at det tar lengre tid offentlig enn provat(noe vi ikke har råd til for øyeblikket). Føler bare at man har blir glemt? Kan man ringe til sykehuset og spørre om hva som evt skjer videre?

Anonymkode: 0d3ee...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ringt til gynekologen din og hørt hvordan det ligger an med behandlingen din. Stå litt på krava og forvent et svar. Hvis du ikke er fornøyd; bytt gynekolog. Greit nok at man bare skal prøve mens man venter på et svar, men å vente siden mars uten å høre noe synes jeg høres rart ut.

Lykke til med prøvingen og behandlingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også PCOS. Startet prøvingen sommeren 2016, og startet rett på Femar/ Letrozol ettersom jeg viste at jeg hadde manglende/sjelden eggløsning. Forsøkte dette i samråd  med gynokologen frem til desember 2016, uten å lykkes. Ble deretter  henvist til Fertilitetsavdelingen i Porsgrunn. Fikk time i mars, og påfølgende syklus startet jeg medisinsk behandling for å stimulerer folikkelvekst. Skal forsøke slik behandling, med og sette eggløsningssprøyter  hjemme, (ikke IVF) til over sommeren. Dersom jeg ikke har blitt gravid til høsten, vil IVF være neste skritt. Men  håper selvfølgelig på at den allerede har klaffet denne runden 😅

Med andre ord har prosessen gått relativt fort for min del. Hvilke. klinikk tilhører du? 

Anonymkode: a2966...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om å få prøve Metformin, jeg er på "mirakuløst" vis gravid nå (tidlig på vei), etter å ha gått på det i underkant av 3 måneder 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke eggløsning så blir det ikke noe barn uansett hvor hardt dere prøver. Ville ringt og bett om hvordan det ligger Ann. Bett om resept på laprozol eller pergo (hørt pergo ikke er lenger). Er ikke så mye å finne ut sv det der, du trenger noe du får el av om det ikke også er noe galt med samboeren din. Hadde ikke sittet og ventet på dette, livet ditt tross alt. Krev og få hjelp. Nå.

Anonymkode: d73fd...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har og prøvd i 1,5 år uten hell. Var hos privat gynekolog i februar og da viste det seg at jeg sannsynlig har pcos (ikke overrasket siden meget sjeldent mensen og ikke en eneste positiv eggløsningstest selv om testet hver dag i et par måneder). Mannen min har nettopp levert en sædprøve til analyse, så vi venter på svar på denne. 

Jeg har tatt en runde med hormonkur, først Provera? For å få mensen og deretter dobbel pergo-kur uten hell. 

Nå har vi. Alt å avvente videre hormonkur til mannens sædanalyse er klar. I mellomtiden har jeg begynt å trene mere og gått ned 10kg. 

Men gynekologen har forespeilet at ivf kanskje blir nødvendig. 

Vi har litt veldig godt utredet og tatt vare på hos privat gynekolog, ikke var det dyrt heller. Tror vi betalte knappe 2000, og da var alt med unntak av sædprøve foretatt samme dag og resepter på hormoner utskrevet. Anbefaler deg å purre på gynekologen der du har vært utredet, eller gå privat 

Anonymkode: 49920...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...