Gå til innhold

Tips til område å campe i


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er tre jenter som skal på vår første telttur sammen første uken i Juni, vi bor i Oslo/Bærum området.

Vi vil gjerne sette opp teltet i nærheten av et vann, skogen så klart, men ikke alt for langt å gå fra der vi kan parkere bilen. (Maks 30 min kanskje). Vi ønsker å sette opp telt et sted det ikke vil være masse turgåere i ett sett. Ett og annet menneske er så klart greit, men vi vil føle at vi er litt utenfor sivilisasjonen i det minste. Sognsvann er altså ikke helt det vi ønsker... Har noen tips til er fint sted vi kan campe? Vi tenker to netter. 

Setter også pris på generelle campingtips :) 

Anonymkode: b14b8...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal det være i Oslo/Bærum området? Eller i andre fylker i nærheten?  Evt hvilke fylker? 

Anonymkode: 39fa5...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal det være i Oslo/Bærum området? Eller i andre fylker i nærheten?  Evt hvilke fylker? 

Anonymkode: 39fa5...1ea

Helst Oslo/Bærum området, vi har ikke egen bil, så blir kjørt, så han skal få slippe å kjøre oss alt for langt. :) Men så lenge det ikke tar alt for lang tid å kjøre går det nok greit.

Anonymkode: b14b8...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg teltet oppi Lommedalen, men husker ikke helt hva det het. Kjør så langt inn dere kommer og gå oppover (du må nesten google litt kanskje, men er vann dere kan telte ved). Du kan jo ta en titt på dette for videre inspirasjon:

https://www.budstikka.no/nyheter/helg/nyheter/hjemmeferie-kanskje-disse-godbitene-kan-friste/s/2-2.310-1.8492181

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, visp skrev:

Selv har jeg teltet oppi Lommedalen, men husker ikke helt hva det het. Kjør så langt inn dere kommer og gå oppover (du må nesten google litt kanskje, men er vann dere kan telte ved). Du kan jo ta en titt på dette for videre inspirasjon:

https://www.budstikka.no/nyheter/helg/nyheter/hjemmeferie-kanskje-disse-godbitene-kan-friste/s/2-2.310-1.8492181

 

Tusen takk for tips. :) Lommedalen er jeg ganske kjent i, skal prøve å se på kartet. 

Og takk for linken! 

Anonymkode: b14b8...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...