Gå til innhold

Ble sett på utested av hun jeg prater med på Tinder


sjonkelrolf

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg sett deg snakke om før. Det er ikke nødvendig å gjøre noe sånt med en man ikke har møtt!! Det virker faktisk ganske så sært. Nå er det jo helt vanlig å møte noen, og aldri snakkes igjen hvis man ikke er interessert i en date nr. 2. Jeg syns man skal svare noen om man får en melding, men man trenger ikke gjør det du snakker om her. 

Syns forøvrig ikke dette var så merkelig, har skjedd med meg. Han så meg på matbutikken, men turte ikke gå bort. En ukes tid senere møttes vi, datet 2 mnd.

Anonymkode: 85674...fd4

enig

Anonymkode: 83184...5fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingenting2
13 minutter siden, sjonkelrolf skrev:

Ser ikke ut som at dette går så veldig bra. Har ikke hørt noe mer fra henne siden hun så meg på utestedet, selv om vi skulle meldes i slutten av helgen som var. Og siden det var hun som var usikker på når hun hadde mulighet, så tenker jeg ballen i utgangspunktet ligger hos henne. Har ikke sendt noen meldinger, så ingen fare for å virke masete...

Du virker skuffet, stikk i strid med ditt første innlegg der du skriver du ikke vet om du er så lysten på å treffe henne. Jeg forstår egentlig det, for man vil jo helst høre noe uansett. Men tror du skal sette strek over hele dama. Over til neste! 

På 21.5.2017 den 13.31, sjonkelrolf skrev:

 

Syntes det på en måte var litt ekkelt, bli sett uten å vite hvor eller når. Så nå er jeg faktisk litt usikker på om jeg i det hele tatt vil møte henne. I alle fall lar jeg henne nå ta initiativ til kontakt. Hva synes dere om dette, og hva ville dere i så fall gjort i en slik situasjon? Eller er jeg spinn hakke gal, hehe?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, veldig mange jenter vil gjerne se at han tar iniativ. Så klart skal man vise noe iniativ selv, og når hun har sagt at hun ikke kunne, men skulle se an i slutten av uken så burde hun jo ha tatt kontakt, men det kan også være hun er usikker på å ta kontakt siden hun ikke har hørt noe fra deg og derfor tolker det som om du ikke er interessert. Så jeg syntes egentlig du skal prøve å sende henne en melding, ikke mase eller noe, men mer som et siste forsøk på kommunikasjon, om hun ikke svarer eller svarer kort så kan du slette henne. 

Kjærlighet og dating handler om å være sårbar, sårbarhet er skummelt, man setter seg selv i en situasjon der man gir et annet menneske "makten", men det er faktisk noe som må til. Nå syntes jeg i grunn du bare finner på unskyldninger for hvorfor du ikke skal møte henne, hvorfor du ikke skal prøve noe mer etc. Det er ikke verre enn å sende henne en melding, i verste fall vil hun ikke noe mer, i beste fall blir hun glad og dere møtes. Ikke gjør ting så inviklet.

Og når det kommer til det å generelt ta iniativ. Jeg er en veldig feminin jente og ser derfor etter maskuline trekk hos mannen, deriblant at han tør å ta styringen og lede an. Derfor inietere jeg aldri dater i starten, jeg er ikke den som legger planene osv. for dette er en del av uvelgelsesprossessen for meg, om han ikke er komfertabel med å ta styringen og planlegge dater så er han ikke en mann jeg kan føle meg trygg med. Jeg viser så klart min interesse på andre måter, kanskje mer emosjonelt og svarer for eksempel hans henvendelser med glede og entuisiasme og ikke "ja, vi kan sikkert møtes en dag om jeg har tid...". Jada, likestilling og alt mulig slikt tull, men de fleste jenter ønsker faktisk en mann som tar kontroll, dette ligger i oss biologisk og er med å avgjøre om du er en god fremtidig make eller ikke.

Nå ble dette et veldig langt innlegg, men jeg tror det er ting du kanskje burde tenke litt over, hvordan du fremstår og om du er for opptatt av spillet til å kunne skape ordentlige relasjoner. 

Anonymkode: 870ea...b54

Det er greit nok at man ønsker å date noen som kan ta initiative, men mange av oss men ønsker å se litt av dette i en kvinne også. Om man får mange tvetydige svar eller tegn på manglende planlegging så gidder noen av oss heller ikke å følge opp. Å hevde at dette ligger i en biologisk er bare en unnkskyldning for svak, personlig oppførsel. 

Og å date noen som først svarer etter helgen og som i tillegg opptrer creepy (spørre om han er på sted X, for så å ikke svare som en stalker) som i tilfellet til TS? Hadde jeg aldri gjort. 

Anonymkode: ccdab...47a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2017 den 13.36, canacas skrev:

Hun så deg. Fikk bekreftet det. Likte deg ikke. 

Ellers ville hun oppsøkt deg. Du trenger ikke engste deg for å møte henne, det blir det intet av. 

Vil faktisk gå så langt å si at det er patetisk oppførsel. Først ha kontakt på tinder, og så kanskje bruke anledningen til å stalke noen man kanskje er interessert i? Man bør i det minste ha baller nok til å gå bort å hilse på noen man har hatt kontakt med. Men sånt er vel for farlig for norske yngre folk, med baken godt plantet i sofaen der Tinder er datingarena nr. 1. 

Anonymkode: ccdab...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det hadde vært mer ufint om hun hadde kommet bort. 

Jeg hadde aldri gått bort til en tinder-match jeg tilfeldigvis så, dersom jeg hadde med meg besøk, og i tillegg matchen allerede hadde sagt nei til å møtes den dagen. 
 
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit nok at man ønsker å date noen som kan ta initiative, men mange av oss men ønsker å se litt av dette i en kvinne også. Om man får mange tvetydige svar eller tegn på manglende planlegging så gidder noen av oss heller ikke å følge opp. Å hevde at dette ligger i en biologisk er bare en unnkskyldning for svak, personlig oppførsel. 

Og å date noen som først svarer etter helgen og som i tillegg opptrer creepy (spørre om han er på sted X, for så å ikke svare som en stalker) som i tilfellet til TS? Hadde jeg aldri gjort. 

Anonymkode: ccdab...47a

Jeg sier jo at jenta skal ta iniativ på andre måter og at man skal vise entusiasme etc. Om en fyr ber meg ut så sier jeg jo ikke at jeg kanskje har tid til uken, så blir stille. Da sier jeg at det har jeg veldig lyst til, akkurat den dagen er jeg opptatt, men jeg er ledig den og den dagen om det passer for han.

Poenget mitt er at TS virker usikker og ikke vil være sårbar, mye mulig denne jenta også bare er usikker og ikke vil virke sårbar, så de har begge to svak personlig oppførsel. 

Det jeg mente med biologisk handlet ikke så mye om datingen, men hva jeg ser etter hos en mann generelt, og det er jo veldig greit å luke vekk en person allerede i starten. Men nå har jeg veldig tradisjonelle verdier, det kan godt være dating fungerer helt annerledes her enn det jeg er vandt med, men mitt inntrykk er uansett at kvinner flest liker en mann som tør å ta ledelsen og vise at han er mann, men det betyr ikke at man selv skal være lat og ikke tørre å gjøre noe, tvert om, jenta skal gjerne stå for det mer emosjonelle iniativet, noe som i grunn gir mye større sårbarhet enn å planlegeg en date. 

Anonymkode: 870ea...b54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Jeg synes faktisk det hadde vært mer ufint om hun hadde kommet bort. 

Jeg hadde aldri gått bort til en tinder-match jeg tilfeldigvis så, dersom jeg hadde med meg besøk, og i tillegg matchen allerede hadde sagt nei til å møtes den dagen. 
 
 

Det handler om sosiale antenner. Man kan gå bort og si hei hvert fall, utveksle et par ord, og så evt. avtale å møtes under fire øyne en annen dag. Man trenger ikke invadere den h*n allerede er sammen med. Smil, sosialiser litt, og verden smiler til deg. Men ikke om man svarer veldig sent på Tinder og tilnærmet stalker :surprised:.

Anonymkode: ccdab...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier jo at jenta skal ta iniativ på andre måter og at man skal vise entusiasme etc. Om en fyr ber meg ut så sier jeg jo ikke at jeg kanskje har tid til uken, så blir stille. Da sier jeg at det har jeg veldig lyst til, akkurat den dagen er jeg opptatt, men jeg er ledig den og den dagen om det passer for han.

Poenget mitt er at TS virker usikker og ikke vil være sårbar, mye mulig denne jenta også bare er usikker og ikke vil virke sårbar, så de har begge to svak personlig oppførsel. 

Det jeg mente med biologisk handlet ikke så mye om datingen, men hva jeg ser etter hos en mann generelt, og det er jo veldig greit å luke vekk en person allerede i starten. Men nå har jeg veldig tradisjonelle verdier, det kan godt være dating fungerer helt annerledes her enn det jeg er vandt med, men mitt inntrykk er uansett at kvinner flest liker en mann som tør å ta ledelsen og vise at han er mann, men det betyr ikke at man selv skal være lat og ikke tørre å gjøre noe, tvert om, jenta skal gjerne stå for det mer emosjonelle iniativet, noe som i grunn gir mye større sårbarhet enn å planlegeg en date. 

Anonymkode: 870ea...b54

Hver sin lyst og preferanse, men jeg syntes den fremgangsmåten skaper dårlig dynamikk og liten mulighet til å bli kjent. 

Anonymkode: ccdab...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hver sin lyst og preferanse, men jeg syntes den fremgangsmåten skaper dårlig dynamikk og liten mulighet til å bli kjent. 

Anonymkode: ccdab...47a

Hvorfor skaper det dårlig dynamikk og liten mulighet til å bli kjent? Det har funket utmerket for meg og min mann hvert fall.:)

Man snakker jo og flørter som alle andre, har det gøy, blir kjent, og er bare snakk om de 2-3 første datene, at man lar han ta iniativet, men det er for eksempel jeg som tar hånden hans når vi går ute etc. Jeg foretrekker hvert fall at det er mannen som an og ikke jeg som fører han. Min erfaring er også at menn liker å føle seg som menn. :) Det handler altså ikke bare om at han skal ta iniativ til daten, men han har ledelsen generelt. 

Anonymkode: 870ea...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du bedre bilder enn merkevaren (deg) i virkeligheten er?

Anonymkode: c1ff7...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte du bedre bilder enn merkevaren (deg) i virkeligheten er?

Anonymkode: c1ff7...5cf

Nei, overhodet ikke. Sånt driver jeg ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sjonkelrolf skrev:

Haha, hun slettet matchen...

Det er ikke rart etter denne tråden.

Anonymkode: 83184...5fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.5.2017 den 13.36, canacas skrev:

Hun så deg. Fikk bekreftet det. Likte deg ikke. 

Ellers ville hun oppsøkt deg. Du trenger ikke engste deg for å møte henne, det blir det intet av. 

La meg gjette:

Du rev vingene av fluer som barn? 

 

Anonymkode: 10b8b...239

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette:

Du rev vingene av fluer som barn? 

 

Anonymkode: 10b8b...239

La meg gjette; du overdrev og tok feil i mesteparten (sannsynligvis alle) av dine antagelser som barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor du bor ts, men sånt opplevde jeg stadig i Oslo. 

Single samles ofte på samme sted. Jeg har selv gjort det samme som tindermatchen din, minus det å sende meldingen. Jeg blir oftest gjenkjent, og mennene oppsøker meg. Oftest er bildene pyntet på eller at de har vært overmodig pga for mye innabords. Folk som ikke klarer å kontrollere alkoholinntaket sitt er no-go for meg.

Dramaqueen er også ett stort minus, noe jeg også fikk inntrykk av deg i denne tråden. Det er ingen grunn å bli oppskaket for. Jeg har fått med meg at du har sett og opplevd mye, men hvem har ikke det. Kanskje du heller burde jobbe med å bearbeide dette før du involverer en dame i livet ditt? Det hadde ikke blitt liv laga uansett om du sliter med mye i livet ditt. 

Anonymkode: f97e3...347

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest noe tilfeldig

Jeg synes TS får sykt mye "pes" i denne tråden (mye bruker spekulering, det er vel egentlig ikke lov heller..) Og mange setter opp en "enten-eller", altså at det å ta kontakt med TS ville være feil eller det å ikke ta kontakt var feil. (Avhengig av hva man finner sosialt akseptert selv..) - Noen påpeker at TS selv hadde takket nei til å møtes, og kanskje var på en annen date osv. Derfor holdt hun seg unna. 

Jeg tenker at det "naturlige", når hun faktisk først sender SMS for å få bekreftet at han er der, er at hun selv gir seg til kjenne, med noe så enkelt som å stå på avstand og gi TS et smil, eller en "luftskål", Whatever. Hun hadde ikke trengt å gå bort å starte en lang samtale. 

For min del handler det om respekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen antyder at jeg sliter med en del. Av det jeg selv kan se, så er det stort sett kun på dating-området hvor det har gått skeis. På stort sett alle andre områder i livet er ting på stell, har ellers lite å klage over.

I alle fall så vil det ikke skje mer i denne saken nå. Matchen er borte, og dermed alle muligheter for videre kontakt. Sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, canacas skrev:

La meg gjette; du overdrev og tok feil i mesteparten (sannsynligvis alle) av dine antagelser som barn? 

Det var ikke jeg som brukte tre hele setninger på å fortelle ham at hun ikke likte ham 😊 Helt unødvendig og bare for å gni det inn.

Anonymkode: 10b8b...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På May 23, 2017 den 15.03, sjonkelrolf skrev:

Noen antyder at jeg sliter med en del. Av det jeg selv kan se, så er det stort sett kun på dating-området hvor det har gått skeis. På stort sett alle andre områder i livet er ting på stell, har ellers lite å klage over.

I alle fall så vil det ikke skje mer i denne saken nå. Matchen er borte, og dermed alle muligheter for videre kontakt. Sånn er det.

Med mindre en av dere ser hverandre igjen da. 

Jeg antar ikke at du sliter med en del, men du skriver selv her at dating-området har gått skeis. Hva med å prøve å gjøre det motsatte av hva du helst vil i situasjoner som denne?

Anonymkode: 85674...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...