Gå til innhold

Du bunadskledde dame!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I innlegget sto det at kvinnene kommenterte Steinerskolens elever generelt, ikke bare den ene eleven, selv om forfatteren av innlegget brukte eleven i joggebukse som et eksempel.  (Hun hadde nok møtt mer forståelse om hun hadde brukt et annet eksempel, for eksempel en jente i tunika og tights)

Det var altså ikke snakk om en enkelt kommentar om en enkelt elev, men en hel gruppe barn som, i følge dem, ikke var fint nok pyntet til 17.mai.

Jeg kjente mange fra Steinerskolen i min ungdom, og for å være ærlig var de fleste litt annerledes i klesstilen.
De jeg kjente var litt "hippie-aktige", og pentøyet deres var litt annerledes enn pentøyet til de fleste andre.
Ja, de jeg kjente skilte seg ut, selv om de hadde pyntet seg, og i følge den damen som blir kritisert i innlegget, er det ikke uvanlig at Sterinerskoleelever fremdeles skiller seg ut.

Men uansett, hovedpoenget i innlegget var at barna gikk på Steinerskolen, de skilte seg ut, og at forfatteren overhørte at det ble gitt uttrykk for at det ikke er rom for mennesker som skiller seg ut på 17.mai.

Og det jeg har understreket er holdningen som blir forsvart av de aller fleste i disse trådene.
 

Samtalen var kanskje ment å være privat, men når de er såpass høylytte at andre hører dem blir kommentarene offentlige, og da synes jeg det er all grunn å, i etterkant, komme med en generell oppfordring til å vise folkeskikk, og ikke minst vise bekymring for om negative voksne overfører sine negative holdninger til sine barn.

 


 


 

Anonymkode: 2f031...5b1

Er som sagt enig i at det ikke var noe pent sagt, men jeg syns hun som skrev artikkelen var litt vel hårsår. 

Hvis alle skal fly rundt og bry seg om absolutt alt som er negativt eller kan tolkes i negativ retning, så ender man opp som meget deprimert. Jeg tenker at det er synd for dem som har dårlige holdninger. Om noen sier klærne mine er stygge eller syns jeg er rar fordi jeg gikk på den og den skolen eller har en uvanlig jobb, så rister jeg bare på skulderen og går videre. Så får de stå der og være sure for seg selv. 

Det er jo ikke som at folk flest har dårlige holdninger. Så noe stort problem er ikke denne saken.

Noen drittsekker finns det, men det beste er å bare heve seg over dem. Det største problemet er de problemene de har med seg selv. 

Ikke mat det trollet. 

Anonymkode: c3603...6bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det traumatisk for en unge å skulle ta på seg pentøy for en nasjonaldag?  Man gjør det for å hedre land og folk og av respekt for grunnloven og for Norges land.  Går disse ungene kledd som de vil i dåp, konfirmasjon og i bryllup også?  Har de ikke voksne som veileder dem, ungen skjønner jo ikke alltid grunnen til kleskoder.  Kan noen forklare?  

Endret av Mystix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/23/2017 den 11.50, Mystix skrev:

Er det traumatisk for en unge å skulle ta på seg pentøy for en nasjonaldag?  Man gjør det for å hedre land og folk og av respekt for grunnloven og for Norges land.  Går disse ungene kledd som de vil i dåp, konfirmasjon og i bryllup også?  Har de ikke voksne som veileder dem, ungen skjønner jo ikke alltid grunnen til kleskoder.  Kan noen forklare?  

Alle unger som gjør som de vil sånn sett har jo kreft eller andre utfordringer i følge folk her inne. Derfor er det ikke lov å komme med noe som helst kritikk på sånt.

Vel, jeg syns man skal lære unger å respektere regler selv om de ikke alltid ser poenget. Med få regler i livet kan det bli for kaotisk. 

Anonymkode: c3603...6bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...