Gå til innhold

Kvinner som politibetjente, er det egentlig en god ide?


hocane

Anbefalte innlegg

Med tanke på det fysiske styrkeforholdet mellom kvinner og menn, er det egentlig en god ide å la kvinner som er klart svakere fysisk når man har menn som er bedre egnet fysisk å velge i?

Bare se på dette klippet, her vises 3 kvinnelige politibetjente som prøver å ta ned 1 mann. Trekk dine egne konklusjoner. Hva er ditt synspunkt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir for dumt. Blir å si at menn ikke bør bli sykepleiere fordi menn har mindre omsorg enn kvinner og slikt. Vi er forskjellige mennesker med forskjellige interesser i et likestilt land. 

Anonymkode: 8d3ef...170

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeesp! Kvinner meg her, og kvinner meg der. 

Anonymkode: 1198a...d26

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er en dårlig idè. De bør heller ikke stemme eller være overpriviligerte slik som de er her i vesten, da ødelegger de samfunnet :P 

Anonymkode: 1f2b1...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som kommer med denne påstanden her inne.
Jeg har selv flere år i patruljebil, også med kvinner. Det har aldri vært noe problem, og jeg har aldri følt meg utrygg.

Betjentene på filmen er ubesluttsomme og nølende. Det har ingenting med kjønn å gjøre. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelgjesp! 

Anonymkode: 1198a...d26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir for dumt. Blir å si at menn ikke bør bli sykepleiere fordi menn har mindre omsorg enn kvinner og slikt. Vi er forskjellige mennesker med forskjellige interesser i et likestilt land. 

Anonymkode: 8d3ef...170

Nei, det blir ikke det samme i det hele tatt, da omsorg, empati osv er høyst subjektivt og egentlig helt irrelevant for de oppgavene som en sykepleier skal gjøre. Er du profesjonell så er dine genuine følelser irrelevante. Kvinnene her er rett og slett ikke kapable til å overmann en enkelt mann. De burde ærlig talt betale han fyren som gjorde jobben for dem. Tenk det, han er naturlig mer skikket og begavet til den jobben de skal utføre, og likevel har vi et samfunn som gjør alt for å få disse tre  hønsene inn i disse stillingene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi snart få et eget underforum fo alle trådene av denne typen? :) 

Anonymkode: b50e8...217

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner og menn er forskjellige, derfor trenger vi også kvinner i politiet. Det er selvfølgelig helt teit å sende tre kvinnelige betjenter på et slikt oppdrag, men feks ved et oppdrag som omhandler vold i hjemmet, hvem har den usikre tenåringsjenta som nettopp har vært vitne til at far har banket mor, har mest tillitt til?

Anonymkode: b91f6...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner og menn er forskjellige, derfor trenger vi også kvinner i politiet. Det er selvfølgelig helt teit å sende tre kvinnelige betjenter på et slikt oppdrag, men feks ved et oppdrag som omhandler vold i hjemmet, hvem har den usikre tenåringsjenta som nettopp har vært vitne til at far har banket mor, har mest tillitt til?

Anonymkode: b91f6...e3d

Åja, så menn skal ta alle risikooppgavene og de tunge løftene, mens kvinner skal heve samme lønn for å være beskyttet av mer kapable mannlige betjenter? Yes da, kun fordi kvinner har selverklært seg som mer verdifulle og nyttige for å skape tillit til folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder det du spør om: Tror håndtering av et utagerende og aggressivt menneske handler mer om teknikk og ferdigheter enn fysisk styrke. Jenter som har trent mye på kampsport kan legge en mann på 100 kg i bakken uten problemer.  Men det er jo en fordel å ha stor kroppsmasse fordi da er man større og vanskeligere å håndtere for motparten. 

Når det er sagt, synes jeg holdningene dine er kritikkverdig. Vi lever i et samfunn der likestilling er sentralt, og du vil nok ikke bli godt likt i offentligheten hvis du går ut med disse meningene. Kan godt hende jeg har misforstått men det virker som at innlegget kan bunne i dårlige holdninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil vist føkke opp stemningen skikkelig her på forumet. Nå har dere gutta diskriminert kvinner, brukere av NAV og muslimer i lange tider.

Dette gnålet har blitt dønn kjedelig.

Jeg gidder ikke engang å beskylde dere for trolling. Det hele blir bare for stakkarslig. 

Anonymkode: 1198a...d26

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner og menn er forskjellige, derfor trenger vi også kvinner i politiet. Det er selvfølgelig helt teit å sende tre kvinnelige betjenter på et slikt oppdrag, men feks ved et oppdrag som omhandler vold i hjemmet, hvem har den usikre tenåringsjenta som nettopp har vært vitne til at far har banket mor, har mest tillitt til?

Selvsagt finnes det forskjellige roller i politiyrket. Men nå mener jeg i denne posten de fysiske oppdragene innenfor politiyrket.

Hvorfor i det hele tatt skal vi sende kvinner på sånne oppdrag når de fysisk er dårligere anlagt? For meg er det absurd, rett og slett. Det her er potensielt snakk om liv og død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Uffda skrev:

Åja, så menn skal ta alle risikooppgavene og de tunge løftene, mens kvinner skal heve samme lønn for å være beskyttet av mer kapable mannlige betjenter? Yes da, kun fordi kvinner har selverklært seg som mer verdifulle og nyttige for å skape tillit til folk.

Ja, for det var akkurat det jeg sa. :sarkasme:

Jeg sa at kvinner og menn er forskjellige. Derfor er det også forskjell på de fysiske opptakskravene på PHS, fordi man ikke kun trenger styrke i politiet. Skal du bli brannkonstabel som  kvinne må du klare de fysiske testene som er de samme som for menn, fordi der treng det, i hovedsak, styrke. Jeg kunne feks aldri båret enn voksen mann ned fra tredje etasje, det kan en brannkonstabel.

Anonymkode: b91f6...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undulater
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir for dumt. Blir å si at menn ikke bør bli sykepleiere fordi menn har mindre omsorg enn kvinner og slikt. Vi er forskjellige mennesker med forskjellige interesser i et likestilt land. 

Anonymkode: 8d3ef...170

Nei, det blir ikke helt likt. Denne debatten handler om fysiske forutsettinger, noe ganske annet enn psykiske egenskaper. Menn kan være like omsorgsfulle som kvinner, men opptil et visst nivå kan ikke kvinner måle seg med menn rent fysisk. MEN, jeg er enig at debatten er dum, kvinner kan bidra med mye i politiet, men grensen for de fysiske egenskapene bør heves betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fitlife skrev:

enter som har trent mye på kampsport kan legge en mann på 100 kg i bakken uten problemer.

Hadde vært interessant å sett. Har du videoklipp som beviser det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En god venn av meg er politi. Han sier faktisk at det er mange begrensinger hos de kvinnelige politibetjentene, at de må vente på hjelp fra flere patruljer osv. der mannlig politi kunne håndtert situasjonen selv. Men kvinnelig politi gjør det bedre på andre måter da, ofte når det kommer til å roe ned situasjonene eller å snakke med folk som trenger det osv. 

Anonymkode: e9430...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Uffda skrev:

Nei, det blir ikke det samme i det hele tatt, da omsorg, empati osv er høyst subjektivt og egentlig helt irrelevant for de oppgavene som en sykepleier skal gjøre. Er du profesjonell så er dine genuine følelser irrelevante. Kvinnene her er rett og slett ikke kapable til å overmann en enkelt mann. De burde ærlig talt betale han fyren som gjorde jobben for dem. Tenk det, han er naturlig mer skikket og begavet til den jobben de skal utføre, og likevel har vi et samfunn som gjør alt for å få disse tre  hønsene inn i disse stillingene.

Du har tydeligvis ikke peiling på hvordan man håndterer utagering og aggressivitet. Jeg har jobbet i psykiatri og håndtert mye aggresjon og vold. Har aldri måttet være fysisk tilbake. Hjemmeleksa di blir dermed å gjøre rede for hvordan man kan håndtere aggressivitet uten å bruke fysisk makt.

Anonymkode: 8d3ef...170

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge alle må klare et visst fysisk mål, så spiller det ingen rolle. Skal sies at noen politioppgaver er bra å ha kvinner til, og land som Norge baserer seg gjerne mer på samtaler enn fysisk vold. 

Anonymkode: e60d7...f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis ikke peiling på hvordan man håndterer utagering og aggressivitet. Jeg har jobbet i psykiatri og håndtert mye aggresjon og vold. Har aldri måttet være fysisk tilbake. Hjemmeleksa di blir dermed å gjøre rede for hvordan man kan håndtere aggressivitet uten å bruke fysisk makt.

Anonymkode: 8d3ef...170

Alt man skal lese på dette forumet. Im out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...