Gå til innhold

Pels overalt


LineaAspera

Anbefalte innlegg

Vi har en fantastisk Golden Retriever, litt mindre fantastisk er det at huset og klærne våre er konstant pelsete. Jeg støvsuger daglig, rister tepper og puter jevnlig og ruller klær med klesrulle til ingen nytte. 

Dere med hunder som røyter mye, hvordan holder dere huset pelsfritt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å holde huset pelsfritt er umulig! Men har dere forsøkt furrminator? Det er en genial børste som tar blandt annet nesten all røytepels om feks våren :P 

Anonymkode: 6820d...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har venner med veldig røytende hunder, de lovpriser godt fôr med tilsatt omega 3, omega 3 for hunder kan også kjøpes seperat. Omega 3 i maten gjør at pelsen er glansfullt og mindre røyting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furminator i røyteperioden ja! Jeg hadde seriøst kastet hundene på dør uten 😂

Ellers bruk et kvalitetsfôr. Mine røyter VELDIG lite når de får Hills eller Royal Canin. Bortsett fra i røyteperioden. Da røyter de som om det ikke finnes noen morgendag 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børst hunden ofte. Gi den en god omega-3, lakseolje eller en annen olje til hund, det kan hjelpe mot røyting. Har man en golden retriever må man tåle litt hundehår :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Sirah skrev:

Furminator i røyteperioden ja! Jeg hadde seriøst kastet hundene på dør uten 😂

Ellers bruk et kvalitetsfôr. Mine røyter VELDIG lite når de får Hills eller Royal Canin. Bortsett fra i røyteperioden. Da røyter de som om det ikke finnes noen morgendag 😢

Eller et kvalitetsfôr UTEN korn og gluten. Feks. Acana eller Orijen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snorkfrøken skrev:

Eller et kvalitetsfôr UTEN korn og gluten. Feks. Acana eller Orijen :)

Prøvde dem. Acana ble mine ekstremt stygge i pelsen av og Orijen nektet de å spise 😂 Holder meg til Hills og RC som hundene både elsker og blir knallfine av 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! Går til innkjøp av olje og ny børste i morgen. 

Kanskje dere kan hjelpe med et annet spørsmål også: Hunden får allerede mat fra Royal Canin tilpasset Golden Retriever, men han er ganske sær i matveien til å være en Retriever og er ikke noe fan av tørrfôr. Har forsøkt med forskjellige typer fôr fra Royal Canin Og andre typer fra dyrebutikkken, uten endring. Jeg pleier å blande i litt lunkent vann og leverpostei eller litt våtfôr, men han blir fort lei av dette også. Tips? 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier takk for tips men hører jo ikke? Royal Canin er ikke bra mat. 

Gi hunden noe av det andre som er foreslått, eller Vom hundemat. 

Ellers anbefaler jeg tepper og sofa i hundefarge. 

Anonymkode: d230c...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker furminator hver dag nesten, fôrer godt og bader en gang i mnd. Beklager, men golden retrievere slipper pels, det er et helvete. Og jeg som liker sorte klær og.... Men hun er verdt det da, verdens herligste goldenjente.

Anonymkode: 786d8...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier takk for tips men hører jo ikke? Royal Canin er ikke bra mat. 

Gi hunden noe av det andre som er foreslått, eller Vom hundemat. 

Ellers anbefaler jeg tepper og sofa i hundefarge. 

Anonymkode: d230c...b54

Hvorfor er ikke RC bra mat? Fordi det ikke funker på din hund? Mine katter spiste det hele livet og var så sunne atte. 

 

Anonymkode: 6820d...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier takk for tips men hører jo ikke? Royal Canin er ikke bra mat. 

Gi hunden noe av det andre som er foreslått, eller Vom hundemat. 

Ellers anbefaler jeg tepper og sofa i hundefarge. 

Anonymkode: d230c...b54

Hvor i tråden kommer det fram at Roal Canin er dårlig mat? Hunden min røyter betraktelige mindre og får finere pels på dette fôret enn de andre typene jeg har prøvd. 

 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, LineaAspera skrev:

Vi har en fantastisk Golden Retriever, litt mindre fantastisk er det at huset og klærne våre er konstant pelsete. Jeg støvsuger daglig, rister tepper og puter jevnlig og ruller klær med klesrulle til ingen nytte. 

Dere med hunder som røyter mye, hvordan holder dere huset pelsfritt? 

Du angriper nok problemet litt feil, for du tar pelsen etter at den er falt av... :-) Du må ta den på hunden FØR den faller av og fester seg på møbler og klær og ligger i store dotter overalt.

Under røyteperioden må hunden gres/børstes daglig. Børst, børst, børst, du får av helt syke mengder hår av en hund som røyter. Skulle tro de sto nakne igjen til slutt, men neida, neste dag får du av nesten like mye.

Har selv en hunderase med tjukk og stor pels med mye underull. Under røytingen må jeg bare børste henne til armene blir slitne og ømme, for å få av alt sammen.

 

Anonymkode: abeb8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...