Gå til innhold

Ikea Stockholm 2017 sofa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg likte den ikke, dessverre. Fargen kunne vært grei nok i riktig setting, men jeg likte ikke alle de løse småputene. For et styr. Skal man sette seg ned må man først ordne og styre masse med puter i ryggen. Ser for meg at de løse småputene blir slaskete og sammentrykte etterhvert også.

Virker ikke som noen god sofa man kan slenge seg ned på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23. mai 2017 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Men har de den i daybed? Du mener sofaen i velur, ikke sant? 

Anonymkode: 053bf...b08

Ja, mener sofaen i velur :) og nei, de har den ikke i daybed, blandet med en liknende jeg har sett en annen plass. Men det var sofaen (i blå) jeg kikket på, på IKEA. Og som sagt, stoffet var stygt og fremsto som av dårlig kvalitet. Jeg har aldri eid en sofa fra IKEA, så kan ikke si noe om den generelle kvaliteten på sofaene deres, men hadde heller kjøpt en liknende fra et annet sted da. F.eks koster ikke sofaene så mye mer på sixbondstreet.no, og de er av mye bedre kvalitet (også sett live).

Anonymkode: 06286...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har ikke sett sofaen in live, men gå for farge! Jeg kjøpte knall turkise stoler og elsker de 

Anonymkode: 3ecd4...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!  Tusen takk for innspill. Jeg kjøoer selvsagt ikke sofa utelukkende basert på om andre liker den eller ei, men det er veldig fint å få litt meninger. 😀 

Har sett den live nå, syntes den er veldig fin. Mannen var veldig positivt,  så grønt lys derfra.  Fargen er superfin,  men så er det dette med kvaliteten da. Mest bekymret er jeg for dette med at støv og rusk skal henge fast og at det blir støvsugingshelvete. Er veldig glad i velur og har noen puter og en stol i det. Min erfaring er at det er stor forskjell på velur, noe tiltrekker seg nærmest støv,  andre utgaver er helt fantastisk praktisk. 

Det med at den er dyp og har løse puter har vi diskutert litt. Vi har stram sofa nå, og hadde stram sofa før det. Valgte det fordi det er mest ryddig og praktisk,  ikke minst når vi har besøk.  Men så er det slik at når vi har besøk av mange samles vi rundt spisebordet. Til vanlig når vi slapper av i sofaen ligger jeg helt eller halvveis mens mannen sitter i en lenestol. Husets ungdommer er nesten utelukkende å finne på rommene sine eller i kjellerstuen.  Derfor tenker jeg at en slik dyp og litt uryddig sofa kunne vært deilig, men jeg ser faren for at løse puter blir uryddig og irriterende.  Hm. Ikke enkelt. Jeg må gruble litt mer, og om dere har flere innspill, både for og imot,  så blir jeg glad 😀.

Anonymkode: 053bf...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk når du skal pynte til jul..

Anonymkode: ef019...1f8

Tenk utenfor ramma. Er ikke alle som er opptatt av at alt skal matche, bruker rødt eller feirer jul i det hele tatt :) 

Anonymkode: 6b5c1...34d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fargen var hideous, men jeg liker ikke rød/orange/lilla noe særlig.. Vi har lys isblå sofa og hver dag tenker jeg at den er dritkul, så jeg sier yay til farger! 

Sånn ellers så den ok ut, men det kan se ut som at putene kan bli lefsete etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Takk for alle innspill!  Har vært to ganger på ikea den siste uken og må innrømme at jeg har et crush på sofaen.  Syntes den blå er riktig lekker også,  men jeg er i utgangspunktet ikke så blå av meg. 

Noen som har sett velursofaer andre steder til en levelig pris?  Så en fin en på en lokal møbelbutikk for litt siden,  men den kostet 65 000 for en treseter og det er absolutt helt uaktuelt! 

Dere er sikkert lei gnålet mitt nå, men altså..  jeg tar gjerne mot flere meninger (vil helst høre at den virker superpraktisk, lett og holde og at fargen er fin. Neida, tuller.😄) Vil gjerne høre meningen deres. Men klart, om man foretrekker grå,  stram sofa og nordisk minimalistisk stil så forstår jeg at denne blir i meste lage både mtp form og farge. 

 

Fint å høre at andre har tatt spenstige fargevalg og har vært fornøyd!  

 

Anonymkode: 053bf...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei TS. Har du kjøpt den?

Jeg har ikke sett sofaen i virkeligheten, men vurderer å kombinere en orange eller blå 2-seter med den lysebrune (skinn) Stockholm-sofaen jeg har fra før. 

Er det noen som vet hvordan den nye Stockholm-sofaen står seg ved siden av den gamle (da tenker jeg på sittehøyde, dybde etc.)? Må ha mer sitteplass i stua, og akkurat nå er det ikke noe alternativ å kjøpe skinnsofaen til 50k som jeg EGENTLIG vil ha. Trenger noe som komplimenterer sofaen jeg har fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man liker farger, tror jeg man blir mer lei det nøytrale, og at løsningen ikke nødvendigvis er å velge store ting i nøytrale toner, som mange råder til. Jeg lot meg overtale av mannen til å kjøpe en mørkegrå Skandinavia-sofa fra Bolia for fem år siden, og jeg er så lei allerede. For å bøte litt på dette, har jeg lett etter et nytt gulvteppe til sofaområdet i en fin farge (det hvite har blitt sendt til hytta, har ikke kastet det), men det er jo nesten umulig å finne tepper i andre farger enn grått og hvitt. Det sies jo at farger er tilbake, noe som er flott for oss fargeelskere, men jeg syns fortsatt det er litt begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble også skuffet når jeg så denne på ikea.. Kjøpte noen putetrekk (mulig de har dårligere kvalitet) i samme stoff/serie og de samler ALT av støv. Kjempe fin, men hadde stått over. Føler også denne velur, overdådige og litt dristige stilen er veldig "nå".. Tror jeg hadde kjøpt en mer "nøytral" sofa i en farge du liker. Min mormor har f.eks en rosa sofa i stuen, den er 10 år gammel men ser like moderne ut i dag! Kvalitet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes begge fargene var dødsfine og var på nippet å kjøpe den i blått. Men tror ikke den er særlig lett å holde ren og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygg farge, men problemet er mer at det er ikea sofa. Da de er i ufattelig dårlig kvalitet. Stoffet kommer til å gli ned, slik at du må stramme stoffet på putene daglig. Ved å presse dem ned i kanten. Hadde slik sofa på folkehøgskolen, var et herk å rydde. 
Er også for mange løse puter, blir fort rotete og ubehagelig å sitte i. 

Du finner fancy farger hos møbelringen også. Og til den prisen så hadde jeg aldri gått for ikea sofa. 

Anonymkode: 57585...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...